Administratiekosten bij boete's

Status
Niet open voor verdere reacties.

FietsFanatic

MF veteraan
16 sep 2009
13.333
3
DEN HAAG - De administratiekosten die in rekening worden gebracht bij verkeersboetes, gaan omhoog van 6 naar 7 euro.

Dat heeft het ministerie van Justitie en Veiligheid maandag bekendgemaakt.
Bovendien moeten ze niet meer alleen bij verkeersboetes betaald worden, maar ook bij boetes die een ''strafrechtelijke grondslag'' hebben, zoals bijvoorbeeld wanneer een rechter er een heeft opgelegd.
Met de opbrengst van de administratiekosten worden de kosten die het Centraal Justitieel Incassobureau maakt voor het innen van de boetes gedekt, aldus het ministerie. De verhoging is maandag ingegaan.
Door: ANP

Ik dacht dat die bullshit inmiddels al verdwenen zou zijn.

Bron: Administratiekosten verkeersboete van 6 naar 7 euro | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
 
't is triest, en door die kosten allemaal te verhogen 'hopen' ze dat jij je aan de verkeersregels gaat houden, maar als iedereen een weekje zijn voertuig zou laten staan, en er dus geen overtredingen gebeuren staan ze te janken om geldtekort, en smeken ze dat mensen weer overtredingen gaan maken om te betalen...

Ja jongen, de wereld zit raar in elkaar...:P
 
Is toch logisch,
Als jij iets op mp verkoopt en de koper wil graag dat jij het opstuurt,
Dan bereken jij toch ook de verzendkosten door?
Nou, laat dat op sturen van die boetes dan maar lekker zitten, hoef ik ook die "verzendkosten" niet te betalen! :+
 
't is triest, en door die kosten allemaal te verhogen 'hopen' ze dat jij je aan de verkeersregels gaat houden, maar als iedereen een weekje zijn voertuig zou laten staan, en er dus geen overtredingen gebeuren staan ze te janken om geldtekort, en smeken ze dat mensen weer overtredingen gaan maken om te betalen...

Ja jongen, de wereld zit raar in elkaar...:P
het meest trieste vind ik dat je bezwaar tegen je boete kunt maken, en als je in het gelijk gesteld bent, je de administratiekosten NIET terugkrijgt.
 
Is dat zo?? Dat is dan ook in en in triest...
als ze op een gegeven moment tot een bepaald punt zover doorslaan in den haag, zou ik emigreren gerust eens serieus kunnen gaan overwegen..
 
Door wie en waarvan worden ambtenaars betaald? Nog even en ze berekenen je ook nog een uurtarief voor het staande houden.
 
Is toch logisch,
Als jij iets op mp verkoopt en de koper wil graag dat jij het opstuurt,
Dan bereken jij toch ook de verzendkosten door?

€7,- voor een geautomatiseerde brief.. Staat gelijk aan €100,- voor een pakketje ;)
 
Gewoon die boete gelijk cashen bij oom agent ;) Ik werd een jaar geleden staande gehouden voor een overschrijding van 7 km (ex. correctie). En agent had ook commentaar op mijn motorkleding, ( was pikzwart). niet opvallend genoeg op een lime-green motor B|
Ik was meneer zo zat op een gegeven moment dat ik de verschuldigde 45,- ex. cash in zijn handen duwde en wegreed.
Heb nooit meer wat gehoord :+
 
Administratiekosten bedragen enkele euro dubbeltjes. Het is een volledig geautomatiseerd systeem. Die 6 euro, nu dus 7, zijn om de kosten voor de gratis schoolboeken te betalen.
Niks mis mee, of wel maakt niet uit, maar ben dan als overheid zo eerlijk om dat gewoon toe te geven.
 
Ik begrijp niet dat mensen zich echt druk kunnen maken om een stijging van 1 euro in de administratiekosten van iets wat ze zelf in de hand hebben.

Ik maak me meer druk om de 100% verhoging van de assurantiebelasting (van 9,7% naar 21%) want daar kun je niets aan doen. Verzekering is verplicht en dus de assurantiebelasting ook.
 
Het is gewoon de staatskas spekken en dat gaat beter als veel mensen kleine overtredingen maken, vandaar ook de debiele prijzen.
Door rood rijden 220 Euro! Oke oke dat kan heel gevaarlijk zijn hoor ik je zeggen, onnodig toeteren 350 Euro!!!! Is niet echt gevaarlijk hé om te vergelijken iets stelen uit de winkel boete 151 Euro, tja hoe leg je dat uit?
 
Ik begrijp niet dat mensen zich echt druk kunnen maken om een stijging van 1 euro in de administratiekosten van iets wat ze zelf in de hand hebben.

Ik maak me meer druk om de 100% verhoging van de assurantiebelasting (van 9,7% naar 21%) want daar kun je niets aan doen. Verzekering is verplicht en dus de assurantiebelasting ook.

Pést. Je hebt nog gelijk ook.
 
Het is gewoon de staatskas spekken en dat gaat beter als veel mensen kleine overtredingen maken, vandaar ook de debiele prijzen.
Door rood rijden 220 Euro! Oke oke dat kan heel gevaarlijk zijn hoor ik je zeggen, onnodig toeteren 350 Euro!!!! Is niet echt gevaarlijk hé om te vergelijken iets stelen uit de winkel boete 151 Euro, tja hoe leg je dat uit?


Ehm...onnodig claxonneren kost "maar" 85 euro :')
 
Het is gewoon de staatskas spekken en dat gaat beter als veel mensen kleine overtredingen maken, vandaar ook de debiele prijzen.
Door rood rijden 220 Euro! Oke oke dat kan heel gevaarlijk zijn hoor ik je zeggen, onnodig toeteren 350 Euro!!!! Is niet echt gevaarlijk hé om te vergelijken iets stelen uit de winkel boete 151 Euro, tja hoe leg je dat uit?

Dat door rood rijden, dat snap ik nog. Vanochtend op de Westpoortweg in Amsterdam een auto en bestelbus klapperhard op elkaar zien knallen, vermoedelijk omdat een van de twee door rood reed. De vrachtautochauffeur erachter was (ruim) op tijd met remmen en had alles onder controle zo te zien, waardoor ik besloot niet te stoppen. Ik schrok er wel van, want als mij dat was overkomen, terwijl ik daar op mijn motor reed, dan was het waarschijnlijk iets anders dan wat blikschade.

Maar 350 eu voor onnodig claxxoneren, dat gaat er bij mij echt niet in. Tuurlijk is het wel eens irritant als er hier in de woonwijk iemand om 3.00 uur 's nachts toetert om te "zwaaien" naar diegene bij wie die wegrijdt, maar 350 eu is gewoon schandalig.

En die 7 euro administratiekosten haalt het bloed al helemaal onder mijn nagels vandaan. Onlangs heeft een hoogleraar met succes bezwaar tegen deze kosten gemaakt, hetgeen ik ook zou kunnen doen, maar dat is me gewoon veel te veel moeite voor die paar euro. Pittig rijden is een hobby van me en hobby's kosten geld, dus ik neem het maar voor lief.

Edit: Volgens Spade maar 85 eu. Evengoed absurd. ;)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon die boete gelijk cashen bij oom agent ;) Ik werd een jaar geleden staande gehouden voor een overschrijding van 7 km (ex. correctie). En agent had ook commentaar op mijn motorkleding, ( was pikzwart). niet opvallend genoeg op een lime-green motor B|
Ik was meneer zo zat op een gegeven moment dat ik de verschuldigde 45,- ex. cash in zijn handen duwde en wegreed.
Heb nooit meer wat gehoord :+

goede tip :+
 
Dat door rood rijden, dat snap ik nog. Vanochtend op de Westpoortweg in Amsterdam een auto en bestelbus klapperhard op elkaar zien knallen, vermoedelijk omdat een van de twee door rood reed. De vrachtautochauffeur erachter was (ruim) op tijd met remmen en had alles onder controle zo te zien, waardoor ik besloot niet te stoppen. Ik schrok er wel van, want als mij dat was overkomen, terwijl ik daar op mijn motor reed, dan was het waarschijnlijk iets anders dan wat blikschade.

Maar 350 eu voor onnodig claxxoneren, dat gaat er bij mij echt niet in. Tuurlijk is het wel eens irritant als er hier in de woonwijk iemand om 3.00 uur 's nachts toetert om te "zwaaien" naar diegene bij wie die wegrijdt, maar 350 eu is gewoon schandalig.

En die 7 euro administratiekosten haalt het bloed al helemaal onder mijn nagels vandaan. Onlangs heeft een hoogleraar met succes bezwaar tegen deze kosten gemaakt, hetgeen ik ook zou kunnen doen, maar dat is me gewoon veel te veel moeite voor die paar euro. Pittig rijden is een hobby van me en hobby's kosten geld, dus ik neem het maar voor lief.

Je loopt een beetje achter voor wat het nieuws betreft :Y

De hoogleraar heeft de zaak in hoger beroep verloren. De administratiekosten mogen, volgens de uitspraak van het hof, wel degelijk in rekening gebracht worden. Waar de hoogleraar wel gelijk in heeft gekregen, en dat is volgens mij ondertussen ook aangepast, is dat je ook tegen de administratiekosten in bezwaar kunt gaan. Dat was, voor de zaak van de hoogleraar niet mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak me meer druk om de 100% verhoging van de assurantiebelasting (van 9,7% naar 21%) want daar kun je niets aan doen. Verzekering is verplicht en dus de assurantiebelasting ook.

Maak ik me ook totaal niet druk om, liever € 100,- per jaar meer kwijt dan over 30 jaar het hele land SBS6 niveau.
 
Je loopt een beetje achter voor wat het nieuws betreft :Y

De hoogleraar heeft de zaak in hoger beroep verloren. De administratiekosten mogen, volgens de uitspraak van het hof, wel degelijk in rekening gebracht worden. Waar de hoogleraar wel gelijk in heeft gekregen, en dat is volgens mij ondertussen ook aangepast, is dat je ook tegen de administratiekosten in bezwaar kunt gaan. Dat was, voor de zaak van de hoogleraar niet mogelijk.

Ohw. Thanks voor de update. ;)
 
Ja het wordt zo wel saai he als er geen discussie meer ontstaat :+

Tja, dan maakt iedereen zich druk over die ene Euro terwijl je aan de andere kant veel harder wordt genaaid, dat zijn bovendien kosten die je niet kunt vermijden omdat voertuigverzekeringen wettelijk verplicht zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan