Administratiekosten bij boete's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maak ik me ook totaal niet druk om, liever € 100,- per jaar meer kwijt dan over 30 jaar het hele land SBS6 niveau.

SBS kijk ik al jaren niet meer, geen idee hoe daar het niveau is :')

Bij P&W op Ned 1 is het niveau in ieder geval redelijk. :Y

Echt druk maak ik me ook niet om die stijging van meer dan 100% maak ik me ook niet, betekend namelijk voor mij uiteindelijk alleen maar dat de verzekering in mijn toekomstige woonland alleen maar gunstiger wordt tov de Nederlandse verzekeringen. Dus wat dat betreft past het wel in mijn straatje.

Ik snap alleen niet dat men zich daar niet druk om maakt, terwijl men zich wel druk maakt om iets wat men zelf in de hand heeft
 
Tja, dan maakt iedereen zich druk over die ene Euro terwijl je aan de andere kant veel harder wordt genaaid, dat zijn bovendien kosten die je niet kunt vermijden omdat voertuigverzekeringen wettelijk verplicht zijn.

Jap...en dat begrijp ik dan niet helemaal, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :+

Misschien ben ik wel gek :+
 
SBS kijk ik al jaren niet meer, geen idee hoe daar het niveau is :')

Bedroevend _O-

Bij P&W op Ned 1 is het niveau in ieder geval redelijk. :Y

Echt druk maak ik me ook niet om die stijging van meer dan 100% maak ik me ook niet, betekend namelijk voor mij uiteindelijk alleen maar dat de verzekering in mijn toekomstige woonland alleen maar gunstiger wordt tov de Nederlandse verzekeringen. Dus wat dat betreft past het wel in mijn straatje.

Ik snap alleen niet dat men zich daar niet druk om maakt, terwijl men zich wel druk maakt om iets wat men zelf in de hand heeft

Hmja, ik geloof dat we nu een euro meer moeten gaan betalen omdat je nu wel bezwaar kunt maken tegen de kosten. :')

Die kosten zijn trouwens niet veel vergeleken bij 20 jaar geleden.
Toen rekende sommige leasemaatschappijen al 25 gulden administratiekosten.
 
Bedroevend _O-Hmja, ik geloof dat we nu een euro meer moeten gaan betalen omdat je nu wel bezwaar kunt maken tegen de kosten. :')

Die kosten zijn trouwens niet veel vergeleken bij 20 jaar geleden.
Toen rekende sommige leasemaatschappijen al 25 gulden administratiekosten.

Ik ken 1 leasemaatschappij die voor het "administreren" van een bekeuring 12,50 euro rekend. Dus dat is nog steeds ongeveer die 25 gulden van vroeger. Snap ze wel hoor, moet toch iemand even in het systeem kijken waar de brief met de bekeuring naartoe gezonden moet worden en dat kost nou eenmaal 12,50 euro. Waarschijnlijk omdat de printer waar de brief uit komt van goud is of zo, maar het zal wel zijn reden hebben denk ik dan :+
 
Ik ken 1 leasemaatschappij die voor het "administreren" van een bekeuring 12,50 euro rekent. Dus dat is nog steeds ongeveer die 25 gulden van vroeger. Snap ze wel hoor, moet toch iemand even in het systeem kijken waar de brief met de bekeuring naartoe gezonden moet worden en dat kost nou eenmaal 12,50 euro. Waarschijnlijk omdat de printer waar de brief uit komt van goud is of zo, maar het zal wel zijn reden hebben denk ik dan :+

Denk dat dat aan het criteria ligt of je er een dagtaak aan hebt, hij in ieder geval wel.
En het CJIB zeker!
 
Denk dat dat aan het criteria ligt of je er een dagtaak aan hebt, hij in ieder geval wel.
En het CJIB zeker!

Ongetwijfeld zal daar een dagtaak aan besteed worden. En daar mag wat mij betreft ook best wel een bijdrage voor gevraagd worden.

Bij de leasemaatschappij wat mij betreft ook. Vond het alleen raar om te zien dat de administratiekosten ten opzichte van vroeger wat dat betreft blijkbaar nauwelijks veranderd zijn. 25 gulden of 12,50 euro....kun je niets van zeggen denk ik
 
Ongetwijfeld zal daar een dagtaak aan besteed worden. En daar mag wat mij betreft ook best wel een bijdrage voor gevraagd worden.

Bij de leasemaatschappij wat mij betreft ook. Vond het alleen raar om te zien dat de administratiekosten ten opzichte van vroeger wat dat betreft blijkbaar nauwelijks veranderd zijn. 25 gulden of 12,50 euro....kun je niets van zeggen denk ik

Behalve dat 12,50 x 1.75 eenentwintig gulden en 87 cent is. O-)
 
Behalve dat 12,50 x 1.75 eenentwintig gulden en 87 cent is. O-)

Gecorrigeerd met inflatie is dat inderdaad juist als je de 12,50 euro van nu wilt vergelijken met de gulden in de tijd van toen :Y

Maar ga je die 25 gulden in de tijd van toen corrigeren met inflatie en daarmee naar het jaar 2012 brengen, dan kun je de standaard omrekenfactor van 2,20371 weer gebruiken en kom je dus weer op 12,50 euro uit ;)

Het is maar net wat je wilt vergelijken. Uiteindelijk maakt het niet al te veel uit en is hier duidelijk te zien dat de administratiekosten toen en nu niet veel veranderd zijn. Dat in tegenstelling tot een hele hoop andere zaken. En dat verbaasde mij eigenlijk het meest.
 
Ehm...onnodig claxonneren kost "maar" 85 euro :')
Ik heb alleen nooit begrepen wat dan onnodig geluid produceren is :')
Ze hebben dat claxonneren laatst ook pas aangepast, want dat behoorde tot het onnodig produceren van geluid.
 
Ik heb alleen nooit begrepen wat dan onnodig geluid produceren is :')
Ze hebben dat claxonneren laatst ook pas aangepast, want dat behoorde tot het onnodig produceren van geluid.

Onnodig geluig produceren is bijvoorbeeld de toerenbegrenzer in gaan met ingetrokken koppeling, de open uitlaat die meer geluid produceerd dan wettelijk is toegestaan of een stereoinstalatie waar de gemiddelde discotheek nog van kan leren vol open draaien in de auto.

En voor zover ik weet is dat 350 euro verhaal enkel door de mediaindewereldgeholpenen blijft een hardnekkig verhaal. Volgens mij is dat namelijk nooit 350 euro geweest maar altijd al appart geweest. Heeft namelijk ook een compleet andere feitcode die ook nooit veranderd is volgens mij ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan