Adres verchromen / vernikkelen Regio A'dam

N.Holgerson

XJR 1200
27 okt 2005
6.890
39
30
Noord-Holland
Het punt is dat er veel van zulke bedrijven zijn, maar bijna geen van allen doet een partculier "tussendoor" klusje. Allemaal XXL werk voor de industrie... maar we geven nog niet op ;)

robber57

Die hard MF'er
28 feb 2013
805
42
In assendelft zit wever galvano maar die doet dacht ik alleen hard chromen en geen sier chroom

N.Holgerson

XJR 1200
27 okt 2005
6.890
39
30
Noord-Holland
Ze doen de voorbehandeling, dat houdt in slijpen en polijsten. Dit is noodzakelijk voor een goed eindresultaat. Vervolgens wordt het vernickelt en daarna verchroomd.
De nickel laag is altijd de ondergrond (soort hechtlaag) voor goed verchromen. Ook heeft nickel een vullende eigenschap.
Daarna wordt het nog nabehandeld afhankelijk van de gewenste glansgraad.

Mn onderdeeltjes liggen daar nog, duurt nog wel een paar weken denk ik. Als ik ze opgehaald heb zal ik voor en na foto's plaatsen :)

Prijs was redelijk, kan goedkoper, ben je het maanden kwijt en geen garantie, kan duurder als "spoedje". Ik vind 3 weken zeer redelijk voor een particuliere klus.
Hou rekening met ca 75 eu per onderdeel (zit nog best wat slijp en polijstwerk aan). Het is voor mijn restauratieproject het geld zeker waard, als het weer 60 jaar meegaat zegmaar...

Laatst bewerkt: