adresje vliegwiel

GPSsi

Rookie
19 sep 2006
2
0
Wageningen
Het vliegwiel van mijn GPZ 500 heeft nog maar twee magneten.
Weet iemand waar ik een goed (b-merk of tweedehands)vliegwiel kan kopen?
Een nieuwe schijnt nogal duur te zijn maar ik zie mezelf niet alle slopen aflopen...

Nog iets.
Zit ik hoog in mijn toeren en ik geef geen gas, dan klapt mijn versnelling in zijn vrij. Zowel in zijn 2 als in z'n 3.

Wat kan de oorzaak zijn?
 
van vliegwielen weet ik nix, ik weet wel dat de oude ('70/'80) kawa's soortgelijke problemen hadden dus ik ben bang voor je.

hoog in toeren zonder gas te geven :? hoe doe je dat?
klinkt voor mij als een rotte schakelwals.
maar spontaan overspringen naar zijn vrij lijkt me sterk, er zal ergens een kracht vandaan moeten komen die hem tot die beweging dwingt, gas open/dicht, koppeling op laten komen?

bij elkaar lijkt me het een gevalletje economisch total loss, is het soms een ex rijschoolfiets?
 
Bijna iedereen met een gpz heeft zijn vliegwiel al eens vervangen als hij boven de 50k komt. Zelf heb ik destijds een vliegwiel van marktplaats vandaan (bijna niet gebruikt). Moest toen wel meer dan 200 euro voor neertellen. Succes.

Een andere optie is een GPZ erbij te kopen met andere gebreken. Moet te vinden zijn voor 500 euro (nee niet die van alias). Zo heb je komende tijd alle onderdelen dubbel. Het is maar een idee.
 
Kijk eens naar de nokken op de flanken van de tandwielen, als die afgeronde hoeken hebben dan is het meestal foute boel.
Deze nokken grijpen in elkaar, als deze wat ronder worden dan drukken ze juist de tandwielen van elkaar weg.
 
kijk eens naar de rol met die slingerende sleuven waar de nokjes van je schakelvorken in zitten.
er zitten vast stukken in waar de nokjes ruimer door glijden als eigenlijk gewenst is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan