Adresjes 'betaalbare' motorolie

Fazerracer

Die hard MF'er
13 apr 2004
642
0
Strijen
Hallo,

Misschien een ietwat knullige vraag hoor, maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat adresjes (regio Zuid-Holland) waar ze nog een beetje relatief betaalbaar motorolie en eventueel ook motorfilters verkopen.
Ik heb dadelijk nogal wat nodig en om nou 16stuks van een 'te dure' literfles te kopen vind ik nou ook niet zo.
Natuurlijk kan ik bij de eerste de beste motordealer terecht maar misschien dat iemand een tip heeft van een zaak/dealer welke ik nog niet ken.

Het gaat gewoon om: 10W40
Benodigd ca. 16 liter

Weet iemand iets waar ik anders eens zou kunnen gaan kijken? Of een andere hieraan gerelateerde tip?

BVD.
 
Laatst bewerkt:
www.roukama.nl

hebben ook 5 liter kannen ;)

ps. volgens mij kan je ook via internet bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Louis.de heeft Castrol Grand-Prix 10w40 olie in de aanbieding. 4 liter voor 29,95 euro. Dicht bij huis want de TNT komt het brengen :)
 
www.roukama.nl

hebben ook 5 liter kannen ;)

ps. volgens mij kan je ook via internet bestellen.


Ah, 5-liter Roukama olie. 1e reactie: Huh?? Roukama-olie! Heeft ie een eigen olieplatform in zijn tuin ofzo? *D
Nee ff zonder dollen, Wat is dat voor olie, ervaring ermee? Goede olie wel?
(Lijkt me van wel eigenlijk anders verkoop je het niet als Roukama zijnde)
 
Oké thanks. Aldi-olie haal ik bij de Aldi.
En action-olie? Is dat niet toevallig van Putoline? Kom ik dan weer bij de dealer terecht?

Hou er wel rekening mee, dat motoren in tegenstelling tot auto's bijna altijd een "natte" koppeling hebben.

In motor olie zitten daarom ook dopes die ervoor zorgen dat je koppeling niet gaat slippen, grote kans dat je koppeling gaat slippen als je er aldi olie ingooit.
 
Louis.de heeft Castrol Grand-Prix 10w40 olie in de aanbieding. 4 liter voor 29,95 euro. Dicht bij huis want de TNT komt het brengen :)

_O-

maar waar ga je die 16 liter laten dan ?
mischien een knullige vraag terug.
volgens mij gaat er bij mij niet meer dan 4 liter in.!!
 
Je kan het ook eens bij een automaterialenzaak proberen,40% goedkoper dan bij de motorzaak.De zelfde Eurol 10w40 speciaal voor motorfietsen.
 
www.louis.de en dan de procycle olie nemen. Heb ik ook altijd gebruikt in mijn ZXR750 en Z1000!

Prima olie die voldoet aan alle normen en leuk geprijsd is. 4 liter voor iets van 19,95. Meteen de oliefilters meebestellen en maar 7,95 verzendkosten!!

Louis :}
 
www.louis.de en dan de procycle olie nemen. Heb ik ook altijd gebruikt in mijn ZXR750 en Z1000!

Prima olie die voldoet aan alle normen en leuk geprijsd is. 4 liter voor iets van 19,95. Meteen de oliefilters meebestellen en maar 7,95 verzendkosten!!

Louis :}

Zo hee: 4 liter á 19,95. Kijk nou wordt het erg interessant zeg.

En 40% goedkoper bij een automaterialen zaak klinkt ook leuk.
 
Kan je niet gewoon bij een olie- en smeermiddelenhandelaar terecht? Daar zullen ze geen filters hebben maar olie in grotere hoeveelheden wel.
 
als je het dopje onder het blok vergeet, dan kan je er best 16 liter in kwijt :+

Het stomste is dan nog dat je je eerst nog afvraagt hoeveel er nog in zou kunnen, pas dan zie je de grote zwarte plas onder je bike |( We'veall been there I've been there. :$ :X
 
Ja oké, welke/wie/waar?
http://www.goudengids.nl/ - termen als smeermiddelen, smeerolie, smeervet e.d.
De enige waar ik zelf wel eens kom is een vent op het Haarlemmerplein in Amsterdam, maar dat is niet in Zuid-Holland, en ik heb eigenlijk nooit op de prijzen gelet. Wél een aardige kerel, en dat is ook wat waard.
 
Ik heb recent een flinke slot olie gekocht bij olietekoop.nl. Niet zulke scherpe prijzen als ik hier langs zie komen, maar wel veel aanbod en redelijk wat informatie.

Zooi werd ook netjes en vlot afgeleverd.
 
ten eerste zou ik op olie niet besparen is ten slotte wel jouw motorblok wat er onder te lijden kan hebben/in puin kan draaien..

kies een goed merk bv castrol,eurol of valvoline

enne dat sammie zn enfield diesel op eigenlijk scheisegal alle motorolie kan lopen is eenvoudigweg omdattie niet zoals bij elke jap kruk,koppeling en versnellingsbak in dezelfde olie ronddraait maar een separate bak en een separate primaire overbrenging+koppeling heeft.
en die heeft dus niet dat probleem met additief wat voor andere motorkoppelingen nodig is.
ik vermoed dat zijn primair ofwel droog draait of wet sae 80
 
Hou er wel rekening mee, dat motoren in tegenstelling tot auto's bijna altijd een "natte" koppeling hebben.

In motor olie zitten daarom ook dopes die ervoor zorgen dat je koppeling niet gaat slippen, grote kans dat je koppeling gaat slippen als je er aldi olie ingooit.


TS vraagt alleen maar naar betaalbare olie 10W40.
Of het motorfietsolie is of niet maakt niet uit.
Kijk gewoon bij de hema, Praxis, Gamma, eigen merk autoshop.
Dan heb je voor €.3 per liter hele goede olie.
En laten we aub geen olietopic gaan beginnen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan