Adresjes 'betaalbare' motorolie

Hou er wel rekening mee, dat motoren in tegenstelling tot auto's bijna altijd een "natte" koppeling hebben.

In motor olie zitten daarom ook dopes die ervoor zorgen dat je koppeling niet gaat slippen, grote kans dat je koppeling gaat slippen als je er aldi olie ingooit.


Dopes zijn dure toevoegingen. Die zitten echt niet in de olie van de Action.

Ik rijd er al 150.000 km op. 9 euro voor 4 liter.
 
TS vraagt alleen maar naar betaalbare olie 10W40.
Of het motorfietsolie is of niet maakt niet uit.
Kijk gewoon bij de hema, Praxis, Gamma, eigen merk autoshop.
Dan heb je voor €.3 per liter hele goede olie.
En laten we aub geen olietopic gaan beginnen :X


Te laat :P :+
 
Is er een Cranbroek in de buurt ?
Daar haal ik altyd 2-takt olie voor mijn oldtimers,Maar ook 10w40 rond de 3E de liter,maar
ik zou die olie niet in moderne motorfietsen gooien.
Maar de vraag was goedkoop,toch?
 
Dopes zijn dure toevoegingen. Die zitten echt niet in de olie van de Action.

Ik rijd er al 150.000 km op. 9 euro voor 4 liter.


Zie je wel
Bewijs is geleverd, 150.000 km met gewone simpele goedkope olie en dan gaan we natuurlijk niet die dure motorfiets olie met die onzinnige dope,s gebruiken.
Allemaal grote onzin.




Maar toch gebruik ik olie van €.20 per liter stom he??? :Z
 
Als je bv lidl olie nou dubbel zo vaak ververst (kan zat omdat het zo goedkoop is) zou het dan niet net zo goed zijn als dure olie?
 
Zie je wel
Bewijs is geleverd, 150.000 km met gewone simpele goedkope olie en dan gaan we natuurlijk niet die dure motorfiets olie met die onzinnige dope,s gebruiken.
Allemaal grote onzin.




Maar toch gebruik ik olie van €.20 per liter stom he??? :Z


Maar jij rijdt ook niet zo veel, dan kan je dat nog wel doen! Het wordt anders als je 150000km moet rijden O-) ;)
 
Louis.de heeft Castrol Grand-Prix 10w40 olie in de aanbieding. 4 liter voor 29,95 euro. Dicht bij huis want de TNT komt het brengen :)

Nee, helaas komen leveringen van louis.de tegenwoordig via Selektvracht. En of het dan dicht bij huis komt, dat moet je echt maar afwachten.
 
TS vraagt alleen maar naar betaalbare olie 10W40.
Of het motorfietsolie is of niet maakt niet uit.
Kijk gewoon bij de hema, Praxis, Gamma, eigen merk autoshop.
Dan heb je voor €.3 per liter hele goede olie.


Oh sorry, ik dacht hier namelijk op MOTOR-forum te zitten!!??? ;)
Blijkbaar mijn fout om dan ook nog even te vermelden (ondanks in een al eerdere reactie hierboven van mij dat het gaat om minstens 3 MOTOREN) dat ik natuurlijk motorolie bedoel.
En nu niet gaan reageren dat er in een autovoertuig ook een motor zit. :W
 
Laatst bewerkt:
Maar jij rijdt ook niet zo veel, dan kan je dat nog wel doen! Het wordt anders als je 150000km moet rijden O-) ;)


Voor mij is het het goedkoopste om niet te rijden en heb er niet eens tijd voor :X
Maar gewoon omdat ik dingen weet over olie die anderen NIET willen weten O-)
 
Voor mij is het het goedkoopste om niet te rijden en heb er niet eens tijd voor :X
Maar gewoon omdat ik dingen weet over olie die anderen NIET willen weten O-)


Ik was ook sarcastisch,..goedkope 10w60 voor mijn Guzzi vind je ook niet,..terwijl daar wel auto-olie in mag ;)
 
ten eerste zou ik op olie niet besparen is ten slotte wel jouw motorblok wat er onder te lijden kan hebben/in puin kan draaien..

kies een goed merk bv castrol,eurol of valvoline

enne dat sammie zn enfield diesel op eigenlijk scheisegal alle motorolie kan lopen is eenvoudigweg omdattie niet zoals bij elke jap kruk,koppeling en versnellingsbak in dezelfde olie ronddraait maar een separate bak en een separate primaire overbrenging+koppeling heeft.
en die heeft dus niet dat probleem met additief wat voor andere motorkoppelingen nodig is.
ik vermoed dat zijn primair ofwel droog draait of wet sae 80

Hoi, mijn enfieldje heeft idd een aparte prim. kast waar grasmaaierolie (monograde w30 of w50 in gaat(ook goedkoop). motorolie voor een 2takt, bijvoorbeeld voor de jawa a 5 euro de liter kan er ook in. of ATF wordt ook veel gebruikt. Daarnaast heb ik nog nooit een andere fiets gehad met een natte koppeling, op de jawa na dan..
dneprs, urals bmw's en guzzis hebben dat probleem ook niet.
De TS wilde plekken weten voor goedkope olie, ik weet nietwat voor motor hij heeft.
En dan nog, typen van die moderne jappen zeggen me helemaal nix :$
 
Ik heb overigens laatst nog 5 liter kettingzaagolie voor rond de 15 euro gescoord om het oliereservoir op mijn motor bij te vullen :+
 
Zie je wel
Bewijs is geleverd, 150.000 km met gewone simpele goedkope olie en dan gaan we natuurlijk niet die dure motorfiets olie met die onzinnige dope,s gebruiken.
Allemaal grote onzin.




Maar toch gebruik ik olie van €.20 per liter stom he??? :Z


:o zo dat is dure olie,dat ga ik er echt niet ingooien :+
 
huismerk olie kopen van hein gericke !!!!


wat mensen niet weten of willen geloven maar dit is echt waar !!!
de olie die ik die kannen zit is van MOTUL !!
mij niet geloven ?? dat mag maar overtuig je zelf aan vraag in de zaak naar het technisch blad en overtuig jezelf !!

in de aanbieding gekocht voor €9,95 voor 4 liters

(normaal iets van 19,95 )

IMAG0030.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan