Adventure Cooking

MajorFear

Die hard MF'er
27 jun 2008
473
355
Almere
Omdat een motortoertocht naar het buitenland er dit jaar waarschijnlijk niet in zit vanwege de COVID-19 had ik het volgende bedacht. Na veel adventure YT filmpjes bekeken te hebben zag ik dat de gemiddelde warme maaltijd bestaat uit pasta met een blikje tonijn. Ik ben geen kok maar ik denk dat dit beter kan. Dus heb ik bezig een serie van YT filmpjes te maken waar ik wat receptjes maak. De spelregels zijn:
  • 5 a 6 ingredienten
  • moet op een 1 pits brander kunnen worden gemaakt
  • Ingredienten moeten gemakkelijk verkrijgbaar zijn
  • Alles moet op een normale manier op je motor mee kunnen.
Hier is wat ik tot nu toe heb gedaan enjoy en laat wat weten:

Gr Marcel
 
Ik heb je filmpjes even bekeken. Zoals ik al eerder schreef, super leuk initiatief. De gerechten tot nu toe zijn niet helemaal mijn smaak, maar wat niet is kan nog komen. Als ik een puntje van kritiek mag geven, van mij zou je iets meer mogen knippen in de opnamen. Sommige stukken zijn nu vrij langdradig, en dan raak je mij een beetje kwijt. Als voorbeeld het eerste filmpje, waarin je bijna 3 minuten gehakt aan het bakken bent maar verder gebeurd er eigenlijk niet zo veel. Ik ga dan stukken skippen. Daar zou ik persoonlijk een stukje uitknippen, of vul het desnoods met een mooi verhaal over een gemaakte trip, of wat foto's. Waarschijnlijk kan je in je statistieken op YT ook zien hoe lang mensen je filmpjes kijken, dat is meestal maar een paar minuten. Dat is zonde, want je besteed er wel een hoop tijd aan om te maken. Ik zou proberen om de filmpjes iets korter te maken of iets toe te voegen waarmee je de kijkers vasthoud.
 
Super leuk initiatief!
En lekkere gerechten.

Puntjes van advies/kritiek:
-Adventure Cooking is Engels maar je filmpjes zijn in het Nederlands. Zet er Engelse ondertitels bij en je vergoot je publiek naar wereldwijd.
-Ga altijd ergens buiten staan, niet in je garage hoe netjes die ook is. Binnen koken op een gasbrander is geen adventure maar gewoon armoedig koken.
-Wat Frazer ook al zegt: knippen maakt het interessanter. Iedereen weet hoe je gehakt bakt.
-Het boodschappen doen in Almere wil niemand zien. Echt niet.
-Als je buitenopnames doet, pak de camera op en laat zien wat er in de pan zit, wat je doet, niet alleen een statisch plaatje van een afstand. Plak een camera op je hoofd!
-Presenteer de ingrediënten anders, een zakje opentrekken en in de pan mikken ziet er niet aantrekkelijk uit. De zelfde ingrediënten eerst in een (veel te duur Outdoor merk) schaaltje laten zien aan de camera en dan duidelijk zichtbaar langzaam aan de pan toevoegen geeft een veel smakelijker beeld. Als de ingrediënten los van het gerecht er al lekker uitzien krijgt je publiek al honger van het kijken.
-Gebruik een losse microfoon met een windkap.

Maar vooral doorgaan (om met Barry Stevens te spreken)
 
Dank voor de constructieve reacties, ik ga daar aan werken!
Vanavond lekkere spareribs gegeten, zojuist je filmpjes bekeken en nu weer honger...uhm trek.
Gelukkig gaan we vanaf vrijdag kamperen met een 1-pits brander, dus kunnen we mooi je recepten gebruiken. Dank!
 
Dank voor de constructieve reacties, ik ga daar aan werken!

Klinkt misschien lullig maar kijk eens naar 24 kitchen. Als het ook maar een beetje daar op lijkt dan blijven mensen echt wel kijken. Ik vind het echt een super idee om dit soort filmpjes te maken. Denk niet dat alleen motorrijders dit leuk vinden.
 
Wij doen ook vaak op onze benzinebranderkookstelpitje eenpansgerechten maken wanneer we in het buitenland met de motoren op vakantie zijn. Soms ook langs de weg. Alle gerechten krijgen de zelfde (roadkill) naam.

Zal morgen de filmpjes kijken. 🤗
 
Klinkt misschien lullig maar kijk eens naar 24 kitchen. Als het ook maar een beetje daar op lijkt dan blijven mensen echt wel kijken. Ik vind het echt een super idee om dit soort filmpjes te maken. Denk niet dat alleen motorrijders dit leuk vinden.
Geloof me dat doe ik, maar ik vindt het niet gemakkelijk. Ik heb ook nog tips van vloggers gekeken. Maar goed ik zal de adviezen ter harte nemen
 
Dat ziet er goed uit! Ik ben benieuwd, morgen wat te kijken :)

Op mn laatste vakantie vooral gevulde soepen met een broodje en dat soort dingen gegeten 's avonds :') (en één memorable avond pizza, toen een Italiaan met een mobiele steenoven langskwam op de camping waar ik zat:9)

Zijn het trouwens gerechten waarvoor de ingredienten ook in kleine/eenpersoonsporties te vinden zijn?
 
Dat ziet er goed uit! Ik ben benieuwd, morgen wat te kijken :)

Op mn laatste vakantie vooral gevulde soepen met een broodje en dat soort dingen gegeten 's avonds :') (en één memorable avond pizza, toen een Italiaan met een mobiele steenoven langskwam op de camping waar ik zat:9)

Zijn het trouwens gerechten waarvoor de ingredienten ook in kleine/eenpersoonsporties te vinden zijn?
Zeker als je alles vers koopt kun je gewoon afgewogen ingredienten kopen. Ik probeer ook zoveel mogelijk gangbare dingen te gebruiken zodat je een deel van de ingredienten in het ontbijt of de lunch kunt verwerken. Er zijn verrassend veel kleine verpakkingen in de supermarkt te koop, zoals kleine blikjes groenten en de zakjes kaas in episode 4.
 
-Presenteer de ingrediënten anders, een zakje opentrekken en in de pan mikken ziet er niet aantrekkelijk uit. De zelfde ingrediënten eerst in een (veel te duur Outdoor merk) schaaltje laten zien aan de camera en dan duidelijk zichtbaar langzaam aan de pan toevoegen geeft een veel smakelijker beeld. Als de ingrediënten los van het gerecht er al lekker uitzien krijgt je publiek al honger van het kijken.

Ik zou ook vooraf alvast wat dingen snijden, dat scheelt je ook een hoop tijd in de film. Hoe je een ui snijdt weet iedereen wel. Als je alle dingen alvast klaar zet, geeft het ook een wat overzichtelijker beeld. Je hoeft natuurlijk geen 10 schaaltjes te gebruiken, want die heb je onderweg ook niet bij je. Wat ik zelf vaak doe is het ingrediënt waar ik mee begin (bv ui), alvast in de pan gooien, dan het tweede ingrediënt snijden, dat leg je op het omgekeerde deksel van je pan, het derde op je bord, het eventueel vierde laat je op je snijplank. Daardoor heb je geen extra afwas, want die onderdelen gebruik je normaal toch al. Dan heb je alles al klaar liggen, scheelt tijd met snijden en open frommelen van plastic zakjes. Iets wat al klaar ligt geeft (voor mij) een aantrekkelijker beeld dan iets wat je terplekke uit een zakje haalt, ook al komt het buiten beeld uit hetzelfde zakje. Ik persoonlijk hou niet van het weggooien van eten en een overdaad aan plastic verpakkingsmateriaal, dus alles wat al klaar ligt wekt in ieder geval die indruk niet. De kijker wil tenslotte ook graag zien wat hij wil zien, ook al is dat niet altijd de waarheid ;)

En ook voor mij geldt, ik zeg niet dat ik het beter kan, ik geef alleen mijn visie
 
Ik ben geen adventure type, wel een krampeer type dus ik volg. Ik denk ook des te vaker je het doet des te meer handigheid en vertrouwen erin krijgt dat je iets goed doet. Het is altijd even wennen en ik vindt het sowieso bewonderenswaardig dat je hebt besloten om dit te gaan doen :t
 
Ik ga vanavond eens naar je filmpjes kijken, maar ik vind het nu al een super leuk initiatief!
Jazeker een leuk initiatief!
Ik ben begonnen bij filmpje 1. Maar je kan met het bekijken zeker wel een hele avond gaan vullen.
Ik ga niks afdoen aan de inhoud, maar het kwam mij op sommige momenten wel heel slow over.
Dat sommige simpele handelingen een half uur worden gevolgd dat is ook niet nodig.
Mss is 't iets wat ik bij een ander instructie-filmpje heb gezien. Bij uitleggen is beeldsnelheid normaal.
Maar bijv bij het snijden van een ui, dan gaat tijdelijk de beeldsnelheid naar 10x. Het mes gaat dan als een razende door de ui heen.
Bij het vervolg ga je weer naar normale beeldsnelheid.

Overigens kook ik ook altijd op 1 brandertje. Stel dan ook heel weinig eisen aan de smaak.
Op de camping is het voor mij vooral caloriën laden. Voor (lekker) eten ga ik naar een resto.
 
Jazeker een leuk initiatief!
Ik ben begonnen bij filmpje 1. Maar je kan met het bekijken zeker wel een hele avond gaan vullen.
Ik ga niks afdoen aan de inhoud, maar het kwam mij op sommige momenten wel heel slow over.

Ik ben nature geen vlotte babbelaar, dat zal moeilijk zijn om dat te veranderen

Dat sommige simpele handelingen een half uur worden gevolgd dat is ook niet nodig.
Mss is 't iets wat ik bij een ander instructie-filmpje heb gezien. Bij uitleggen is beeldsnelheid normaal.
Maar bijv bij het snijden van een ui, dan gaat tijdelijk de beeldsnelheid naar 10x. Het mes gaat dan als een razende door de ui heen.
Bij het vervolg ga je weer naar normale beeldsnelheid.

Als je het laatste filmpje, episode 5 , bekijkt heb ik precies dat gedaan. Miischien moet ik de filmpjes met de nieuwste eerst zetten, je leert gaande weg bij (hoop ik)


Overigens kook ik ook altijd op 1 brandertje. Stel dan ook heel weinig eisen aan de smaak.
Op de camping is het voor mij vooral caloriën laden. Voor (lekker) eten ga ik naar een resto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan