Adventure crossbaan meeting

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
4.683
3.092
Lemelerveld
Moet ik van het voorjaar (maart oid) weer eens zoiets organiseren?

Andere/zelfde baan?
Suggesties voor een minder zanderige baan mogen altijd.

Eventueel wil ook wel een keer Trial (motor van daar) of Bilstain (op je eigen Adventure) organiseren.
 

propje

MF veteraan
11 jun 2010
2.481
1.244
Amersfoort
mooi om te zien dat er genoten wordt.
Via ARM forum deden we elk jaar ewen dagje Rutten niet echt een moeilijke baan.
En niet van dat hele diepe klapzand.
en met crossers is het gewoon volgas op het mulle zand ik durf het niet.
En of je nu met 105 kg motor rijd of 205kg maakt natuurlijk een enorm verschil.
 

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
4.683
3.092
Lemelerveld
mooi om te zien dat er genoten wordt.
Via ARM forum deden we elk jaar ewen dagje Rutten niet echt een moeilijke baan.
En niet van dat hele diepe klapzand.
en met crossers is het gewoon volgas op het mulle zand ik durf het niet.
En of je nu met 105 kg motor rijd of 205kg maakt natuurlijk een enorm verschil.
Dat maakt het zeker.

Al viel het me wel op dat als je eenmaal beide gewend bent het verschil toch niet zo gigantisch is als je zou denken.
Alleen die groeven die er vanaf halverwege de dag in kwamen hadden relatief veel impact op de zware motoren.
 

Gwiedert

motor detective
6 dec 2019
3.183
4.131
Dat maakt het zeker.

Al viel het me wel op dat als je eenmaal beide gewend bent het verschil toch niet zo gigantisch is als je zou denken.
Alleen die groeven die er vanaf halverwege de dag in kwamen hadden relatief veel impact op de zware motoren.
Relatief_O-
 

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
4.683
3.092
Lemelerveld
De enduro's werden ook wel moeilijker met meer slinger sporen, maar niet zoveel moeilijker. Met de Adventure's werd het wel een stukje pittiger.
Op de verse baan met rechtere sporen was het verschil veel kleiner.
 

Deanevo

MF veteraan
28 jun 2009
10.751
2.540
Dat maakt het zeker.

Al viel het me wel op dat als je eenmaal beide gewend bent het verschil toch niet zo gigantisch is als je zou denken.
Alleen die groeven die er vanaf halverwege de dag in kwamen hadden relatief veel impact op de zware motoren.

Ik denk dat je de kunsten op een enduro makkelijker leert en dat je dit op een allroad ook relatief makkelijker in de praktijk kan brengen.
 

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
4.683
3.092
Lemelerveld
Ik denk dat je de kunsten op een enduro makkelijker leert en dat je dit op een allroad ook relatief makkelijker in de praktijk kan brengen.
Klopt, het ligt dichter tegen elkaar dan je zou denken.
Het is vooral de schaal van de beweging die anders is. Je doet hetzelfde, maar dan meer/minder omdat de motor gewoon trager reageert.
 

C4rN

Die hard MF'er
28 nov 2006
487
218
Moet ik van het voorjaar (maart oid) weer eens zoiets organiseren?

Andere/zelfde baan?
Suggesties voor een minder zanderige baan mogen altijd.

Eventueel wil ook wel een keer Trial (motor van daar) of Bilstain (op je eigen Adventure) organiseren.
Dan wil ik ook wel eens meedoen.
Mc neerijnen heeft een harde baan, of mc de sproeier. Heb daar ook wel eens met een supermoto gereden.
 

Buellbloke

MF veteraan
27 jan 2011
6.918
1.964
Mijn motor is binnenkort eindelijk klaar, en deze winter bouwen de 990 van mijn maat opnieuw op, en wij beiden zijn up voor een volgende keer in het voorjaar.

Harde baan of zand maakt niet uit
 

C4rN

Die hard MF'er
28 nov 2006
487
218
Zijn die banen te huur?
Neerijen sowieso, we hebben daar eens een hele dag alleen met supermotos gereden.
Uiteindelijk denk ik dat de meeste banen graag wat extra inkomsten generen op een doordeweekse dag. :Y
 

freon

MF veteraan
19 dec 2006
3.363
1.130
Moet ik van het voorjaar (maart oid) weer eens zoiets organiseren?

Andere/zelfde baan?
Suggesties voor een minder zanderige baan mogen altijd.

Eventueel wil ook wel een keer Trial (motor van daar) of Bilstain (op je eigen Adventure) organiseren.
Ik zag wel tegen het mulle zand van zowel Heerde als Landsard op.
Ik ben wel eens bij de crossbaan bij vliegveld Lelystad wezen kijken. Die leek makkelijker, maar de springbulten zijn hoog en de crossers gaan daar hard (en hoog en ver).
 

Thumper

MF veteraan
13 apr 2003
4.586
630
Ik baal behoorlijk dat ik net nu ziek moest worden.
Herkansing zit er voor mij volgens de planning ook niet in omdat de enduro verkocht wordt ....

Iets met keuzes en prioriteiten
 

Thumper

MF veteraan
13 apr 2003
4.586
630
Teveel Hobby's en keuze moeten maken.
Ik mountainbike ook veel in het buitenland en wil weer meer op enduro races gaan richten. Daarnaast classic racen en trail met de motor.
De enduro heeft ca 25 uur in 3 jaar gedraaid.. en geeft simpelweg te weinig plezier, op een crossbaan 3x een kwartier en dan weer voor de bus wachten staat voor mij niet in verhouding tot een dag dikke zwarte trails shredden met de MTB.
 

Bosje

MF veteraan
20 apr 2004
4.472
1.717
Amersfoort
Ik zag wel tegen het mulle zand van zowel Heerde als Landsard op.
Ik ben wel eens bij de crossbaan bij vliegveld Lelystad wezen kijken. Die leek makkelijker, maar de springbulten zijn hoog en de crossers gaan daar hard (en hoog en ver).
Lelystad lijkt mij de ideale baan. In het voorjaar gruwelijk grip en die grote springbulten kan je ook rijden he ;)
Zou de baan dan inderdaad wel afhuren :Y
 

James Bond

MF veteraan
31 jan 2014
1.691
1.746
Overijssel
Ziet er heel gaaf uit!!!!!
Probeer er een volgende keer bij te zijn met mijn xrv750, met heidenau scout banden. (Dan wel met lege tank, scheelt kilo's). Ben absoluut geen held op zand, but no guts no glory!.
Pssst, ik zag op mp een gave nx650 te koop staan.....
 

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
4.683
3.092
Lemelerveld
Lelystad lijkt mij de ideale baan. In het voorjaar gruwelijk grip en die grote springbulten kan je ook rijden he ;)
Zou de baan dan inderdaad wel afhuren :Y
Lelystad wilde hier niet aan mee werken. Daar moest iedereen een KNMV licentie hebben. Die heb je enkel per jaar. En vooraf een rookie cursus. Niet handig voor deze groep dus.
 

Bosje

MF veteraan
20 apr 2004
4.472
1.717
Amersfoort
Lelystad wilde hier niet aan mee werken. Daar moest iedereen een KNMV licentie hebben. Die heb je enkel per jaar. En vooraf een rookie cursus. Niet handig voor deze groep dus.
Dat klopt. Sommige banen zitten inderdaad met hun verzekering, das waar.
 

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
4.683
3.092
Lemelerveld
Nou is een KNMV licentie niks anders dan een WA verzekering.
Ziektekosten komen gewoon op je ziektekosten verzekering. Voertuig schade voor jezelf is gewoon pech.

Laat alles met een kenteken nou een WA hebben.
 
Bovenaan Onderaan