Adventure crossbaan meeting

Moet ik van het voorjaar (maart oid) weer eens zoiets organiseren?

Andere/zelfde baan?
Suggesties voor een minder zanderige baan mogen altijd.

Eventueel wil ook wel een keer Trial (motor van daar) of Bilstain (op je eigen Adventure) organiseren.
 
mooi om te zien dat er genoten wordt.
Via ARM forum deden we elk jaar ewen dagje Rutten niet echt een moeilijke baan.
En niet van dat hele diepe klapzand.
en met crossers is het gewoon volgas op het mulle zand ik durf het niet.
En of je nu met 105 kg motor rijd of 205kg maakt natuurlijk een enorm verschil.
 
mooi om te zien dat er genoten wordt.
Via ARM forum deden we elk jaar ewen dagje Rutten niet echt een moeilijke baan.
En niet van dat hele diepe klapzand.
en met crossers is het gewoon volgas op het mulle zand ik durf het niet.
En of je nu met 105 kg motor rijd of 205kg maakt natuurlijk een enorm verschil.
Dat maakt het zeker.

Al viel het me wel op dat als je eenmaal beide gewend bent het verschil toch niet zo gigantisch is als je zou denken.
Alleen die groeven die er vanaf halverwege de dag in kwamen hadden relatief veel impact op de zware motoren.
 
Dat maakt het zeker.

Al viel het me wel op dat als je eenmaal beide gewend bent het verschil toch niet zo gigantisch is als je zou denken.
Alleen die groeven die er vanaf halverwege de dag in kwamen hadden relatief veel impact op de zware motoren.
Relatief_O-
 
De enduro's werden ook wel moeilijker met meer slinger sporen, maar niet zoveel moeilijker. Met de Adventure's werd het wel een stukje pittiger.
Op de verse baan met rechtere sporen was het verschil veel kleiner.
 
Wheeee!!!
1666360837943.png


Toch wel te zien dat Moto Guzzi een stukje luchtvaart geschiedenis heeft.
1666361023037.png


@Gwiedert In actie
1666361128699.png


En Madame P aan het aanranden
1666361188897.png


Dat kan natuurlijk niet ongestraft blijven...
1666361294500.png


Met dank aan Coen Bouwstra fotografie.
 
Laatst bewerkt:
Dat maakt het zeker.

Al viel het me wel op dat als je eenmaal beide gewend bent het verschil toch niet zo gigantisch is als je zou denken.
Alleen die groeven die er vanaf halverwege de dag in kwamen hadden relatief veel impact op de zware motoren.

Ik denk dat je de kunsten op een enduro makkelijker leert en dat je dit op een allroad ook relatief makkelijker in de praktijk kan brengen.
 
Ik denk dat je de kunsten op een enduro makkelijker leert en dat je dit op een allroad ook relatief makkelijker in de praktijk kan brengen.
Klopt, het ligt dichter tegen elkaar dan je zou denken.
Het is vooral de schaal van de beweging die anders is. Je doet hetzelfde, maar dan meer/minder omdat de motor gewoon trager reageert.
 
Moet ik van het voorjaar (maart oid) weer eens zoiets organiseren?

Andere/zelfde baan?
Suggesties voor een minder zanderige baan mogen altijd.

Eventueel wil ook wel een keer Trial (motor van daar) of Bilstain (op je eigen Adventure) organiseren.
Dan wil ik ook wel eens meedoen.
Mc neerijnen heeft een harde baan, of mc de sproeier. Heb daar ook wel eens met een supermoto gereden.
 
Mijn motor is binnenkort eindelijk klaar, en deze winter bouwen de 990 van mijn maat opnieuw op, en wij beiden zijn up voor een volgende keer in het voorjaar.

Harde baan of zand maakt niet uit
 
Zijn die banen te huur?
Neerijen sowieso, we hebben daar eens een hele dag alleen met supermotos gereden.
Uiteindelijk denk ik dat de meeste banen graag wat extra inkomsten generen op een doordeweekse dag. :Y
 
Moet ik van het voorjaar (maart oid) weer eens zoiets organiseren?

Andere/zelfde baan?
Suggesties voor een minder zanderige baan mogen altijd.

Eventueel wil ook wel een keer Trial (motor van daar) of Bilstain (op je eigen Adventure) organiseren.
Ik zag wel tegen het mulle zand van zowel Heerde als Landsard op.
Ik ben wel eens bij de crossbaan bij vliegveld Lelystad wezen kijken. Die leek makkelijker, maar de springbulten zijn hoog en de crossers gaan daar hard (en hoog en ver).
 
Ik baal behoorlijk dat ik net nu ziek moest worden.
Herkansing zit er voor mij volgens de planning ook niet in omdat de enduro verkocht wordt ....

Iets met keuzes en prioriteiten
 
Teveel Hobby's en keuze moeten maken.
Ik mountainbike ook veel in het buitenland en wil weer meer op enduro races gaan richten. Daarnaast classic racen en trail met de motor.
De enduro heeft ca 25 uur in 3 jaar gedraaid.. en geeft simpelweg te weinig plezier, op een crossbaan 3x een kwartier en dan weer voor de bus wachten staat voor mij niet in verhouding tot een dag dikke zwarte trails shredden met de MTB.
 
Ik zag wel tegen het mulle zand van zowel Heerde als Landsard op.
Ik ben wel eens bij de crossbaan bij vliegveld Lelystad wezen kijken. Die leek makkelijker, maar de springbulten zijn hoog en de crossers gaan daar hard (en hoog en ver).
Lelystad lijkt mij de ideale baan. In het voorjaar gruwelijk grip en die grote springbulten kan je ook rijden he ;)
Zou de baan dan inderdaad wel afhuren :Y
 
Ziet er heel gaaf uit!!!!!
Probeer er een volgende keer bij te zijn met mijn xrv750, met heidenau scout banden. (Dan wel met lege tank, scheelt kilo's). Ben absoluut geen held op zand, but no guts no glory!.
Pssst, ik zag op mp een gave nx650 te koop staan.....
 
Lelystad lijkt mij de ideale baan. In het voorjaar gruwelijk grip en die grote springbulten kan je ook rijden he ;)
Zou de baan dan inderdaad wel afhuren :Y
Lelystad wilde hier niet aan mee werken. Daar moest iedereen een KNMV licentie hebben. Die heb je enkel per jaar. En vooraf een rookie cursus. Niet handig voor deze groep dus.
 
Lelystad wilde hier niet aan mee werken. Daar moest iedereen een KNMV licentie hebben. Die heb je enkel per jaar. En vooraf een rookie cursus. Niet handig voor deze groep dus.
Dat klopt. Sommige banen zitten inderdaad met hun verzekering, das waar.
 
Nou is een KNMV licentie niks anders dan een WA verzekering.
Ziektekosten komen gewoon op je ziektekosten verzekering. Voertuig schade voor jezelf is gewoon pech.

Laat alles met een kenteken nou een WA hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan