Adventure crossbaan meeting

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.788
4.962
Lemelerveld
20 oktober op crossbaan Lansard te Veldhoven

1e Datum poging 20 Oktober
Gaat alleen door bij 10 inschrijvingen of meer!

Let op, locatie nu Lansard in Veldhoven!


Regelmatig komen er in het OTR/Enduro/Cross topic mensen voorbij die met hun Adventure vanalles willen proberen.
Geen probleem natuurlijk, maar al snel blijkt dat je bij de meeste dingen tussen de volbloed crossers/enduro's terecht komt, een plek waar je eigenlijk niet thuis hoort en misschien ook wel niet wilt zijn.

Is het dan niet misschien een keer een idee om een crossbaan of te huren met een Adventure groepje? Al word het toch te zwaar ben je iig met gelijkgestemden en springt er geen crosser bovenop je.

Nu is Heerde regelmatig (bijna elke dinsdag en donderdag) af te huren van 13:00 tot 17:00.
Kost €400 voor een geschoven baan en kun je met 10 man de baan op, voor elke rijder extra wordt €20 gerekend.
Een KNMV of MON licentie is verplicht. De MON heeft daglicenties voor €15. Is eigenlijk gewoon een verzekering voor op de crossbaan, zo geregeld.

De Lansard kan 20 oktober gedurende de hele dag 09:00 tot 17:00.
Voor €650 kunnen we tot 20 man de hele dag los gaan.
GEEN licentie nodig. Kosten vallen dus vergelijkbaar uit aan Heerde.

Dit topic is eigenlijk een animocheck, maar bij voldoende animo wil ik het ook wel organiseren.
Ook enduro's en crossers mogen zich natuurlijk inschrijven, maar het is een Adventure dag met bijpassend tempo!

Heb je er belang bij, nog even zonder datum hoor ik het graag en zet je ik je op de lijst. Als het animo oploopt ga ik het langzaam aan eens organiseren en komt er ook een datum poll.

Als het doorgaat heb ik nog wel een stapeltje 140-80-18 (kan prima op een 150-70-18 originele maat) en 90-90-21 banden welke prima hiervoor te gebruiken zijn, te leen of overname.
Noppenbanden zijn wel echt een must. TKC80 achtigen prima, maar het liefst even een setje volbloed cross/enduro. In 18/19/21 maten vaak wel gebruikt (bijna) gratis mee te krijgen bij je lokale crosszaak.

In geval van plensbuien de week voorafgaand aan de dag gaat het niet door. De baan moet er goed bij liggen voor een dag als deze.

2e poging 20 oktober Lansard!
- @Erwin P KTM 990 Adventure
- @Gwiedert Yamaha T7
- @<deleted> Honda Afrika twin 1100
- Bernard KTM 790R
- Madame P Versys 300
- @Sander/m/ Enduro
- @bommes Moto Guzzi V85TT
- @Jptrs1985 KTM 790R
- Tobias CRF 250 L
- @FlyHigh Enduro 350 4T
- @MikeMaster Enduro
- Joey F650GS Dakar
- @Carburateur XR600R
- @Alanvt Suzuki DR650

1e poging 20 oktober Heerde!
Aanwezig:
- @Erwin P KTM 990 Adventure
- @Gwiedert Yamaha T7
- Wiebe Yamaha T7
- Freek Honda CRF250
- @Sander/m/ Enduro
- @#4 Husqvarna FE450 enduro
- Madame P Versys 300
- @dellerius BMW F650 GS Dakar husqvarna TE300 back-up
- @Martijn-A Tenere 660
- @<deleted> Honda Afrika twin 1100
- Bernard KTM 790R
- @Thumper Enduro

- @Mister C Enduro, local op de baan. Hij is er om ons te begeleiden en de baan uit te zetten, telt dus niet mee als betalende klant. Blij dat hij wil helpen!

Geintresseerden:
- @Thumper Enduro
- @Traffic Taurus Tenere 660
- @LazyR Husqvarna TR 650
- @Deanevo Enduro
- @freon CRF300L Rally
- @MichelP CRF300L
- @mv250raid KTM 790 Adventure
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of Heerde wel het meest geschikt is, maar als ik/wij kunnen lijkt het me leuk.
Wel een te snelle motor....
 
Ik weet niet of Heerde wel het meest geschikt is, maar als ik/wij kunnen lijkt het me leuk.
Wel een te snelle motor....
Heerde is niet niks inderdaad, maar wel af te huren en voor mij in de buurt. Als initiatiefnemer heb je bepaalde privéleges he 8-)

Is wel een echte crossbaan en ja echte zandbaan en echte bulten.
Niemand heeft ook gezegd dat het makkelijk zou gaan worden :9

Edit: Enduro er bij kan ook geen kwaad. Als er maar beseft wordt wat het eigenlijke doel van de dag is. Dus af en toe is het inhouden/mensen overeind helpen _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook alleen een enduro maar ik wil best je 990 even testen @Erwin P :] Zoiets gaat er hier ook nog bij komen ooit
 
Als Heerde gewoon droog en goed geschoven is dan is t met beetje "noppen banden" op je allroad echt wel te doen. Uiteraard mits je wel een beetje weet wat je doet qua houding en kijk techniek😉😉
 
Als Heerde gewoon droog en goed geschoven is dan is t met beetje "noppen banden" op je allroad echt wel te doen. Uiteraard mits je wel een beetje weet wat je doet qua houding en kijk techniek😉😉

Denk dat het de insteek is om die dag er achter te komen of je dat hebt, niet als je het al weet :P

Ik heb lang geleden voor het eerst meegereden met een clubje die al de OER enzo gereden hadden, toen kwam dus opeens het stuk met zacht zand van 30 cm diep, ergens in het bos in brabant.
Wel leuk om mee te maken en te zien, ik waande mij echt even in de woestijn omdat het zo plotseling vanuit het niets kwam, maar totaal geen gang en geen idee wat ik deed en moest doen.
Dus nog steeds niks verandert eigenlijk :P
 
Ik durf het in ieder geval wel aan om wat beginners op sleeptouw te nemen.
Hoewel ik geen ervaring met een lompe motor heb.

Is het extreme gedeelte ook toegankelijk dan ? Nemen we de trial motor ook mooi mee.
 
Ik durf het in ieder geval wel aan om wat beginners op sleeptouw te nemen.
Hoewel ik geen ervaring met een lompe motor heb.

Is het extreme gedeelte ook toegankelijk dan ? Nemen we de trial motor ook mooi mee.
Wat ik er van begrijp huur je gewoon puur en alleen de crossbaan.
Die is dan niet als Cross-Country ingericht.

Zoals @LePensZeur zegt, er achter komen of je het kunt zal voor veel het doel zijn. Al zal het mij om het even. Als men wil weten hoe hard ze de baan rond kunnen moeten ze dat doen, of ze willen kijken of ze het überhaupt kunnen moeten ze dat ook lekker doen. Doel is iig niet om mensen voor schut te zetten. Ik zou het heel tof vinden als er een paar enduro/cross rijders zich ontfermen over de Adventure rijders die de baan op gaan en bijstaan met her en der wat advies.
In weze is een Adventure de baan rondsturen gewoon zwaarder, maar de basis beginselen blijven hetzelfde.

@#4 Als jij mij even kunt laten zien dat je m de baas kunt ga je maar lekker een keer of wat rond op de 990. Kom ik er op je eigen motor achteraan :9

Ik neem sowieso de 990 mee. Vermoedelijk heb ik nog een plaatsje op de kar dus de kans dat er toch een enduro mee gaat is aanwezig. Al is het ter baan verkenning _O-

Voor de enduro/cross rijders kost het ook maar €40 pp, als er meer dan 10 man komt zelfs nog minder.
 
en misschien het princinpe van de nurburgring aanhouden om alleen links aan te houden en voor degene die sneller gaan links aan te houden en vice versa.
is voor de snellere geen punt om te doen en voor diegene die experimenteren met niet omvallen een geruststellende gedachte ;)
 
De snellere moeten er gewoon goed rekening mee houden, beginners kunnen ook zo de baan over schieten, zeker met een zanderige baan.
 
en misschien het princinpe van de nurburgring aanhouden om alleen links aan te houden en voor degene die sneller gaan links aan te houden en vice versa.
is voor de snellere geen punt om te doen en voor diegene die experimenteren met niet omvallen een geruststellende gedachte ;)

Werkt niet echt zo op de crossbaan. Links kan juist de makkelijkere weg zijn en de volgende bocht weer rechts.

De enduro/cross zijn zoveel behendiger dat die er toch wel langs komen, of ze komen er maar lekker niet langs. Dat is het mooie van deze dag.
Er is altijd wel een stuk waar je er veilig langs kan en de snelheden zijn allemaal relatief laag. Gas dicht is ook voor de crossers als heel snel stil staan.
 
Heerde met een allroad??? Dan moet je echt wel hopen dat de baan er echt goed bij ligt, anders gewoon niet te doen.
Of 15 minuten over een rondje en dan nooit meer :)
 
Heerde met een allroad??? Dan moet je echt wel hopen dat de baan er echt goed bij ligt, anders gewoon niet te doen.
Of 15 minuten over een rondje en dan nooit meer :)
Voor dat geld is hij geveegd :t

Bij plensregen in de week voorafgaand gaat het niet door.
 
Oeh, wel interesse. Motor is een Husqvarna TR650 Strada. Redelijk wat onverharde ervaring, maar heel weinig in zand/mul spul (dat vind ik nog best spannend).

Ik ben nog een tweede setje wielen aan het regelen waar ik noppen op wil. Mijn vaste/favoriete band is niet echt geschikt als de ondergrond erg los wordt (Pirelli Rally STR)

Als het inderdaad doordeweeks is dan moet ik het wel een aantal weekjes van tevoren weten ivm werk. Het is ook een behoorlijk rijden voor mij overigens -O-.
 
Wat ik er van begrijp huur je gewoon puur en alleen de crossbaan.
Die is dan niet als Cross-Country ingericht.

Zoals @LePensZeur zegt, er achter komen of je het kunt zal voor veel het doel zijn. Al zal het mij om het even. Als men wil weten hoe hard ze de baan rond kunnen moeten ze dat doen, of ze willen kijken of ze het überhaupt kunnen moeten ze dat ook lekker doen. Doel is iig niet om mensen voor schut te zetten. Ik zou het heel tof vinden als er een paar enduro/cross rijders zich ontfermen over de Adventure rijders die de baan op gaan en bijstaan met her en der wat advies.
In weze is een Adventure de baan rondsturen gewoon zwaarder, maar de basis beginselen blijven hetzelfde.

@#4 Als jij mij even kunt laten zien dat je m de baas kunt ga je maar lekker een keer of wat rond op de 990. Kom ik er op je eigen motor achteraan :9

Ik neem sowieso de 990 mee. Vermoedelijk heb ik nog een plaatsje op de kar dus de kans dat er toch een enduro mee gaat is aanwezig. Al is het ter baan verkenning _O-

Voor de enduro/cross rijders kost het ook maar €40 pp, als er meer dan 10 man komt zelfs nog minder.
Dit klopt niet helemaal helaas, zie bijlage.
 

Bijlagen

  • IMG_20220912_164054.jpg
    IMG_20220912_164054.jpg
    79,6 KB · Weergaven: 63
Ik durf het in ieder geval wel aan om wat beginners op sleeptouw te nemen.
Hoewel ik geen ervaring met een lompe motor heb.

Is het extreme gedeelte ook toegankelijk dan ? Nemen we de trial motor ook mooi mee.
Sommige delen blijft t hele jaar liggen. Sowieso op de parkeerplaats achter t startveld. Stukje naast de 2 tafels.
De "brug" over t water. Trial aan gedeelte. Kan ff horen of dat ook gebruikt mag worden dan.

Als k vrij ben wil k best ff komen om te helpen met tips voor beginners om misschien iets beter rond te komen
 
Ik ben aanwezig met de T7 *O* . Maakt mij niet echt uit welke baan het is, vind het allemaal prima.
Zal is een animo check doen bij mensen buiten dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken Heerde alleen van de Cross Countries maar die baan is zo groot, daar kunnen wel 50 man rijden zonder elkaar in de weg te rijden toch? Of hebben ze dan 2 banen aan elkaar geknoopt?
 
Ik ken Heerde alleen van de Cross Countries maar die baan is zo groot, daar kunnen wel 50 man rijden zonder elkaar in de weg te rijden toch? Of hebben ze dan 2 banen aan elkaar geknoopt?
Met de cross-country gebruiken ze de kinderbaan en de 85 baan en de trial baan.... Eigenlijk alles behalve de grote parkeerplaats.
T meeste tot nu toe is 118 man tegelijk op de baan met een cross-country, dat is ff half rondje druk en daarna prima te doen.
 
Met de afhankelijkheid van wanneer, heb ik opzicht wel interesse :) . Wel efkes zorgen dat ik tegen die tijd wat anders eronder heb liggen dan de Karoo Street's.
 
Wellicht leuk om de motor achter de persoon te zetten. Ik heb nog 2 man met interesse.
Freek met een CRF250 en Wiebe met een T7.
 
Wellicht leuk om de motor achter de persoon te zetten. Ik heb nog 2 man met interesse.
Freek met een CRF250 en Wiebe met een T7.
Had ik er al bij staan indien bekend. De enduro rijders weet ik zo de motor niet van.

Maar dat betekent dat we op de vooraanmeldingen op 10 zitten.
Voorstellen voor datum's mogen. Ik denk ergens eind oktober/begin maart.
Geeft mensen tijd vrij te regelen en slaan de winter over in verband met winter stop crossbanen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan