Adventure crossbaan meeting

Nog even gekeken welke motor jij hebt, je hebt zo ongeveer de meest geschikte Adventure die er bij zit :t
Welke straatgerichte noppen hebben we het over. Het kan al snel goed zijn.

Welliswaar op een andere baan, maar dit is een 225 kg Transalp uit 1995 op K60's. Ik heb zelfs nog wel een setje volbloed cross/enduro banden voor je 140-80-18 en 90-90-21. Zelf monteren, maar zelfs de bandenlepels heb ik er wel voor je bij :9

Edit: Op een GS1250, Afrika Twin, KTM 1290 Adventure enz zouden echte noppen wel fijn zijn, maar die TR durf ik met minder ook echt wel aan.
De crossbaan die je hier onder ziet ben ik op een Versys 300 (ook 180kg+ met alle rekken enz) al eens rond geweest op Avon Trailriders.

Bekijk bijlage 1806466
Bekijk bijlage 1806467
Ik heb de Strada uitvoering, dus 19/17 en niet de Terra (21/17 of 21/18 afhankelijk van land). Banden zijn halfversleten Pirelli Rally STR.

Datum wordt sowieso tricky in verband met een nieuwe functie. Een andere keer, als ik hopelijk een extra setje wielen heb kunnen bemachtigen.
 
Madame rijdt ook op 19/17 inderdaad. We overwegen nog om noppen banden te halen of de K60's er weer op te lepelen.

Edit: Pirelli Scorpion STR zou ik het nog wel op doen. Heb ik onder de Pegaso met jouw bandenmaat ook rond gestuurd op bovengenoemde crossbaan.
 
- @Thumper Enduro
- @Traffic Taurus Tenere 660
- @#4 Enduro
- @LazyR Husqvarna TR 650
- @Deanevo Enduro
- @Mister C Enduro, local op de baan.
- @freon CRF300L Rally
- @MichelP CRF300L

Even een antwoord als het kan. Als ik er 10 heb ga ik mailen met Heerde!

Ik ga hem vrij vragen, wees niet bang dat ik als een gek er tussen door kom jagen. Vind juist een dagje wat relaxter ook wel eens fijn denk ik, beetje kijken, beetje helpen. Kan m'n gopro even meenemen voor wat leuke content door achter anderen te rijden oid.

allicht nog even kans om de hard stukken te oefenen voor mezelf als ze er nog liggen.

Ohja ik rijdt een Husqvarna FE450 van 2016
 
Phoe, lang geleden dat ik hier ben geweest.. :)
Maar dankzij een tipgever weet ik hiervan af, dus wil me bij deze graaaaaggg opgeven. Ik neem m'n BMW F650 GS Dakar mee en een husqvarna TE300. Mocht het niet lukken met de dakar pak ik de andere brommert.. *D
 
- @Thumper Enduro
- @Traffic Taurus Tenere 660
- @#4 Enduro
- @LazyR Husqvarna TR 650
- @Deanevo Enduro
- @Mister C Enduro, local op de baan.
- @freon CRF300L Rally
- @MichelP CRF300L

Even een antwoord als het kan. Als ik er 10 heb ga ik mailen met Heerde!
Ik zit nog te twijfelen. Ik ben laatst wezen kijken bij de crossbaan naast vliegveld Lelystad. Daar zou ik het durven proberen als er geen crossers zijn. De springbulten zijn best stijl, maar de baan is hard dus ik denk dat ik voldoende snelheid kan maken om boven te komen.
Gisteren Rutten zou wat voor me zijn, maar ik ben dit weekend niet in NL.
Ik ben van plan om komende woensdag in Heerde te gaan kijken als het niet te slecht weer is.
 
Je hebt een bijzonder geschikte motor en er is de 85cc baan om op te beginnen. Zoals @Mister C ook al aangaf kom je daar sowieso rond en kan de grote baan opgedeeld worden in stukken zonder steile bulten.
Komt bij dat er min of meer ervaren mensen bij zijn die je kunnen helpen en tips kunnen geven.

Nu heb ik op Heerde alleen de cross country's gereden, maar de tafels vallen daar iig hard mee.
 
Je hebt een bijzonder geschikte motor en er is de 85cc baan om op te beginnen. Zoals @Mister C ook al aangaf kom je daar sowieso rond en kan de grote baan opgedeeld worden in stukken zonder steile bulten.
Komt bij dat er min of meer ervaren mensen bij zijn die je kunnen helpen en tips kunnen geven.

Nu heb ik op Heerde alleen de cross country's gereden, maar de tafels vallen daar iig hard mee.
Beter een tafel dan een gat tussen de sprong en de landing. Maar je hebt helemaal gelijk, met die crf moet dit echt prima te doen zijn. De T7's en zwaardere allroads die komen kijken hebben het 3 keer zo moeilijk ;)
 
Beter een tafel dan een gat tussen de sprong en de landing. Maar je hebt helemaal gelijk, met die crf moet dit echt prima te doen zijn. De T7's en zwaardere allroads die komen kijken hebben het 3 keer zo moeilijk ;)
Voordeel van Heerde is dat er nergens meer een "gat" tussen sprong en landing zit. En als t echt moet kan k de baan zeker in 4a 5 stukken verdelen. Dan is de 85 baan voor de echte beginners tot aan gevorderden rijders op de crossbaan zelf.
 
Voordeel van Heerde is dat er nergens meer een "gat" tussen sprong en landing zit. En als t echt moet kan k de baan zeker in 4a 5 stukken verdelen. Dan is de 85 baan voor de echte beginners tot aan gevorderden rijders op de crossbaan zelf.
Ooh dat is mooi! Die schanzen met een gat is vaak alles of niks. En met een allroad met matige vering word het dan al snel link, in het geval je voor "alles" kiest.
 
Ik heb nog wat mensen gecontact, dus wellicht komen daar nog deelnemers uit.

@Erwin P Ken jij nog een maatje, zodat we die 10 aan kunnen tikken en dit vast kunnen zetten?

Het begint bij mij nogal te kriebelen na afgelopen zaterdag op rutten :P
 
Wat kost een dagdeel baanhuur eigenlijk? Wel leuk om af en toe met wat vrienden te doen...
 
€400 voor een geschoven baan. €350 nog gewoon aan ''as-is''.

Zorgen dat je vrienden de 20e kunnen.
 
Ik heb nog wat mensen gecontact, dus wellicht komen daar nog deelnemers uit.

@Erwin P Ken jij nog een maatje, zodat we die 10 aan kunnen tikken en dit vast kunnen zetten?

Het begint bij mij nogal te kriebelen na afgelopen zaterdag op rutten :P
Maatje is druk bezig met vrij krijgen, maar daar plannen ze blijkbaar niet meer dan een week vooruit ofzo :X
 
Ik heb nog wat mensen gecontact, dus wellicht komen daar nog deelnemers uit.

@Erwin P Ken jij nog een maatje, zodat we die 10 aan kunnen tikken en dit vast kunnen zetten?

Het begint bij mij nogal te kriebelen na afgelopen zaterdag op rutten :P
Ik zou heel graag mee gaan, maar heb dus geen crosser of adventure. Ik heb al naargeestig MP afgespeurd of er wellicht iets leuks te koop is, maar er is al wat te veel geld in mijn TDM gegaan afgelopen zomer. Ik hoop dat dit initiatief aankomend jaar nog een keer herhaald wordt.
 
Ik zou heel graag mee gaan, maar heb dus geen crosser of adventure. Ik heb al naargeestig MP afgespeurd of er wellicht iets leuks te koop is, maar er is al wat te veel geld in mijn TDM gegaan afgelopen zomer. Ik hoop dat dit initiatief aankomend jaar nog een keer herhaald wordt.
Als het doorgaat maak ik een filmpje en gaan we wat beter ons best doen om dit te promoten voor de volgende ronde :t
 
Als het doorgaat maak ik een filmpje en gaan we wat beter ons best doen om dit te promoten voor de volgende ronde :t
Of zijn we met ons allen zo klaar met zware motoren ronddrukken dat we zeggen "Dit nooit weer!". Maar dan hebben wij het iig geprobeerd!

Eerlijk is eerlijk, op Dalfsen stuur ik alles wel rond, maar op een baan als Heerde ben ik nog nooit geweest met de Adventure.
 
Ik had vanmiddag willen kijken in Heerde of ik het aandurf, maar ik lees dat de baan vanmiddag gesloten is vanwege de regen.
Zaterdag kan ik zelf niet.
Ik hoop dat ze volgende week woensdag wel open zijn.
D4C273CC-CDF1-4382-8750-57D4D1C4974D.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan