Adventure crossbaan meeting

20221020_101824.jpg


Erg toffe dag gehad, paar keer afgestapt zonder eerst te stoppen.
Laatste keer deed wel echt pijn, denk dati k mijn ribben gekneusd heb.
Inademen doet een beetje pijn en ik heb het idee dat ik de komende dagen instappers/slippers aan moet.
Bukken en veters strikken zit er niet echt in zeg maar. :o :(

Ik heb maar 3 foto's gemaakt, er was een fotograaf bij.
Die foto's moeten wij ook nog krijgen.

20221020_101833.jpg


Mijn Guzzi is niet echt gemaakt voor dit soort banen.
Wat een vet varken is het dan zeg. @Erwin P kan dat wel beamen.
Niet fatsoenlijk mee te rijden in die mulle zooi.
Ding blijft maar zoeken en slingeren, duidelijk geen goede balhoofdhoek/vering/afstelling.
Oh en ik kan ook niet echt rijden dus ja het ligt ook (een beetje) aan mij natuurlijk :+

20221020_101852.jpg


Mijn Gopro moet ik nog even leeg maken ;)
 
Recht uit de Gopro, begin van de dag met nog een erg gladde baan.

Nou, dat ging toch heel aardig. Het zal wel een natte ruggendag zijn geweest, maar een hoop geleerd voor een aantal. Volgende keer kunnen jullie voorzichtig wat algehele basis crosstechnieken bijleren en houding van de enduroboys leren etc. En zeker als je iets regelmatiger gaat. Dan worden adventuretrainingen een beetje overbodig.
Prachtig initiatief allemaal.
 
Zeker een goed idee. Gewoon 3 man aan crossers/enduro's en echt wat technieken aanpakken. Elkaar een beetje volgen over de ''kinder'' baan ook. Daar ben je alle technieken ook al nodig. Kijken en nadoen is het beste voor mij iig.

Vandaag moest alles z'n weg een beetje vinden.
 
Nou, dat ging toch heel aardig. Het zal wel een natte ruggendag zijn geweest, maar een hoop geleerd voor een aantal. Volgende keer kunnen jullie voorzichtig wat algehele basis crosstechnieken bijleren en houding van de enduroboys leren etc. En zeker als je iets regelmatiger gaat. Dan worden adventuretrainingen een beetje overbodig.
Prachtig initiatief allemaal.
Hier was de baan nog kakelvers.
Later werd het een ander verhaal:

 
Vergeet niet jullie luchtfilters goed te wassen na zo'n dag mannen!
Verder ziet het er wel tof uit, volgende keer proberen erbij te zijn.
 
Ik heb zo'n gaasding. En ik heb m in 1.5 jaar nog nooit schoongemaakt.
zou ik dan nu toch wel een keer overwegen haha
Bij de cross was je je schuimfilter met olie minimaal elke training of off the road rit.

Vorige jaar was die zelfs zo vies dat die vacuüm zoog en daardoor ging kieren met een vastloper tot gevolg.
 
Na de regen lag hij er ook echt slecht in natuurlijk. Iedereen was aan het dwalen over de baan dus ook geen rechte sporen de bult meer op.

Volgende keer overleggen of ze misschien tussendoor willen schuiven, of iig een mooie streep door het midden dan we weer fatsoenlijk de bult op kunnen.
 
Ik vond eerlijk gezegd dat het er tijdens/ na de regen juist wat beter in lag? Had het idee dat het toen niet zo los was, ik vond het lekkerder rijden. Lastiger vond ik de slingersporen (ook door mijzelf veroorzaakt :)), de 'rechte' geulen gaat wel.
 
Jij durft wel met je mooie V85TT !
Thanks.. 👍 ding is er duidelijk buiten zijn comfort zone.
Vermogen en grip voldoende maar geometrie en stabiliteit zijn absoluut niet geschikt voor dit soort banen.
Ben vergeten wat @Erwin P nou ook alweer precies zei toen hij terug kwam van een rondje op mijn Guzzi??
 
Ik vond eerlijk gezegd dat het er tijdens/ na de regen juist wat beter in lag? Had het idee dat het toen niet zo los was, ik vond het lekkerder rijden. Lastiger vond ik de slingersporen (ook door mijzelf veroorzaakt :)), de 'rechte' geulen gaat wel.
Ik had na de regen, en tegen het einde ook enorme moeite om het ding nog recht te houden. Ik zwalkte alle kanten op over die baan. Voor de regen kreeg ik net een beetje de smaak te pakken juist. Op een enduro is het sws een heel ander verhaal, dus dan heb je misschien liever een ander soort baan dan op een allroad.
Na de regen lag hij er ook echt slecht in natuurlijk. Iedereen was aan het dwalen over de baan dus ook geen rechte sporen de bult meer op.

Volgende keer overleggen of ze misschien tussendoor willen schuiven, of iig een mooie streep door het midden dan we weer fatsoenlijk de bult op kunnen.
2 keer schuiven zou wel heel nice zijn idd!
 
Thanks.. 👍 ding is er duidelijk buiten zijn comfort zone.
Vermogen en grip voldoende maar geometrie en stabiliteit zijn absoluut niet geschikt voor dit soort banen.
Ben vergeten wat @Erwin P nou ook alweer precies zei toen hij terug kwam van een rondje op mijn Guzzi??
Haha ik meen iets van ''Wat een zwaar varken'' 😅
Nu is het wel zo dat alles wat hem op de crossbaan beroerd maakte hem op straat een bochtenheld maakt waarschijnlijk.
Ik had na de regen, en tegen het einde ook enorme moeite om het ding nog recht te houden. Ik zwalkte alle kanten op over die baan. Voor de regen kreeg ik net een beetje de smaak te pakken juist. Op een enduro is het sws een heel ander verhaal, dus dan heb je misschien liever een ander soort baan dan op een allroad.

2 keer schuiven zou wel heel nice zijn idd!
Al rijden ze 1 rondje met de trekker met schuiver. Volledig schuiven is gewoon een uur werk op zo'n brede baan. Gewoon een 2 meter brede streep in het midden had al een boel gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan