Adventure mogelijkheden geringe lengte

Beste allemaal!



1 puntje van aandacht: bij het uitdelen van lengte heb ik niet vooraan gestaan. Met 1.78m ….


_O- _O-


178cm is een mooi gemiddelde hier...


Ik rij met m'n 173cm al sinds 2009 op allroadmotoren.

Eerst een hoge, maar smalle XT660Z en nu op een minder hoge, maar bredere XTZ 1200

Mijn vrouw komt niet aan de 170cm en zij reed op een F700GS en ondertussen op een Tiger 800 XRX. Maar ook met mijn Superten kan ze overweg en een BMW R1200GS vormt geen probleem.


Ga eens zitten op zo'n allroad.. met 178cm kan je mi alles aan....
 
Ik weet niet waar je weg komt, maar een goed lange proefrit maken doet Ten Kate in Nieuwleusen niet moeilijk over.
Voor mijn eerste motor daar toen een proefrit gemaakt. Als hij een half uur voor sluitingstijd maar terug was was het allang goed, dat betekende dus dat ik hem gewoon 5 uur lang mee kreeg. Was een F650 van net boven de €2000. Vervolgens een keer voor een CB500X gekeken die het niet is geworden vanwege tekortkomingen all-road. Tijdens de proefrit de bashplate kapot gebashed. Deden ze niet moeilijk over, ''iets minder off-road waardig dan ik dacht'' aldus de verkoper.

Ze zijn wat aan de prijzige kant, maar kwa verkoop service zijn ze wel heel klantgericht. Is natuurlijk ook wat waard.

Als je snel last krijgt van je rug eventueel een niergordel proberen. Hoeft geen luxe MX ding te zijn. Gewoon een stevige flap klitterband is het eigenlijk die je rug wat ''recht'' zet.

Mooie reclame voor Ten Kate, maar ik denk dat TS in een ander (hoger) segment/prijsklasse zoekt..
 
_O- _O-


178cm is een mooi gemiddelde hier...


Ik rij met m'n 173cm al sinds 2009 op allroadmotoren.

Eerst een hoge, maar smalle XT660Z en nu op een minder hoge, maar bredere XTZ 1200

Mijn vrouw komt niet aan de 170cm en zij reed op een F700GS en ondertussen op een Tiger 800 XRX. Maar ook met mijn Superten kan ze overweg en een BMW R1200GS vormt geen probleem.


Ga eens zitten op zo'n allroad.. met 178cm kan je mi alles aan....

En vaak (maar vooral BMW) zijn er ook allerlei aangepaste zadels te krijgen mocht het toch nog te hoog zijn
 
Bedankt voor alle reacties! Ik ga ze allemaal nog eens doornemen en kijken waar ik erop kan zitten. Misschien is de motorbeurs in Utrecht ook nog wel een goede om proef te zitten op diverse modellen! Ik heb gelukkig geen haast dus kan lekker rustig rondneuzen :)
 
en als je voorkeursmotor te hoog is,kun je hem ook altijd nog verlagen dmv andere vering..
voordeel hiervan is, dat je het ongedaan kan maken, wat bij inruil ter zijner tijd je een betere inruilprijs geeft.
 
En vaak (maar vooral BMW) zijn er ook allerlei aangepaste zadels te krijgen mocht het toch nog te hoog zijn

En mocht dat niet zo zijn, een zadel laten aanpassen kost je de kop niet. En veelal zit het daarna ook stukken beter door het gebruik van beter schuim.
 
en als je voorkeursmotor te hoog is,kun je hem ook altijd nog verlagen dmv andere vering..
voordeel hiervan is, dat je het ongedaan kan maken, wat bij inruil ter zijner tijd je een betere inruilprijs geeft.

Kan, er zijn ook gewoon verlagings-sets in de handel voor veel fietsen (andere dogbones) zou niet mijn eerste voorkeur zijn overigens, de fiets en zijn stuureigenschappen veranderen.
Overigens denk ik dat dit voor iemand van 1,78 m1 echt nodig zal zijn.
 
Op de Assietta en Sommelier te kleine bmw GS rijders (die kost wat het kost een GS willen.......) zien omvallen omdat er toevallig een kuiltje was waar ze dachten hun linkervoet neer te zetten. Wat een armoede....

Less is more!!
 
Kan, er zijn ook gewoon verlagings-sets in de handel voor veel fietsen (andere dogbones) zou niet mijn eerste voorkeur zijn overigens, de fiets en zijn stuureigenschappen veranderen.
Overigens denk ik dat dit voor iemand van 1,78 m1 echt nodig zal zijn.

Met dogbones verlagen heb je niet echt last van qua rijeigenschappen, alleen heb je uiteraard minder bodemspeling dan onverlaagd.
 
Vervolgens een keer voor een CB500X gekeken die het niet is geworden vanwege tekortkomingen all-road. Tijdens de proefrit de bashplate kapot gebashed. Deden ze niet moeilijk over, ''iets minder off-road waardig dan ik dacht'' aldus de verkoper.

Eerder tekortkomingen van de rijder denk ik....

Alle YouTube films beweren het tegendeel over de fantastische cb500x. 😀
 
Met die insteek is een Harley chopper nig een ADV.

Met ca 70 a 80 over een graspad moet ie wel kunnen. De Versys 300 pakt dat pad makkelijk met 100 en de 990 ADV rij ik daar zonder problemen op snelheden waarbij je je rijbewijs op de snelweg kunt verliezen per 1 januari...
 
Ik heb totaal geen behoefte om uit te proberen hoe hard ik over een graspad durf te rijden. Weet namelijk zeker dat de Vstrom harder kan dan ik durf, ik rij ook gewoon eigenlijk altijd over de weg.
 
Inderdaad, alles kan kapot. En maar huilen als je met +70kmu op een graspad onderuit gaat....

Geef mij de gravelpaden maar in de Franse/Italiaanse Alpen. Daar zie je nauwelijks hoge snelheden.
 
Behalve met mijn Africatwin 750, heb ik in augustus ook veel fun gehad met mijn 500cc. Wel kalm aan: nul carter bescherming.....


IMG_20190816_085552252.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan