4strokerules
MF veteraan
Slaat je vering voor of achter wel eens door ?Nu maar eens kijken of hij ooit weer in elkaar komt.
Heb al adresje waar ze hem voor me op druk zetten met 10bar stikstof.
Bekijk bijlage 1888038
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Slaat je vering voor of achter wel eens door ?Nu maar eens kijken of hij ooit weer in elkaar komt.
Heb al adresje waar ze hem voor me op druk zetten met 10bar stikstof.
Bekijk bijlage 1888038
Nee nog niet gehad.Slaat je vering voor of achter wel eens door ?
Dan kun je wel stellen dat de vering te hard staat.Nee nog niet gehad.
Wil ook voortaan en Oring om de voorvorkpoot doen.
Dat je kan zien of je de vering wel maximaal benut.
Kun je stellen dat de vering 1x per dag net door mag slaan zodat je weet dat je de hele veerweg gebruikt?Dan kun je wel stellen dat de vering te hard staat.
Nee.Kun je stellen dat de vering 1x per dag net door mag slaan zodat je weet dat je de hele veerweg gebruikt?
En als de vering elk uur doorslaat of 1x per dag oncomfortabel terugstoot, dat je dan een zwaardere veer nodig hebt?
En als je een zwaardere veer neemt, dat dan ook de demper steviger moet worden?
Denk dat voor offroad/enduro gebruik het wel wat soepeler mag, Heb me laten vertellen dat van Laar goed is in zo'n afstelling.Nee.
Op je zwaarste omstandigheden mag hij er eigenlijk net niet door. Dat is wat anders dan elke dag tenzij je elke dag t zelfde circuit rijdt.
Zwaardere veer zegt niet heel veel over doorslaan. Dat is eerder je shim pakket (demping) dan je veer.
De veer bestel je voor de juiste SAG dus puur op gewicht van jou, je motor en je bepakking. Het neerkomen en uitveren regel je met de demping. Dat gaat in kleine mate met je klikkers. Als je rijstijl veel afwijkt van de standaard kun je m laten hershimmen.
Om die van ProppiieWelke motor gaat het om?
Ik heb het laten doen bij Reiger voor m'n enduro. Is echt super gedaan. Was ca €500 voor de voor en achterkant samen kwijt.
Blijft er bij wat je tijdens enduro doet. Op de OTR's hier in NL met dat diepe zand en hoge snelheden mag het best wel flink stug. Ga je vooral Bilstain achtige hard enduro taferelen uithalen kan het bijna niet zacht genoeg.
Je bedoelt minder compressie dus slappere vork?Die Gold valve ken ik alleen van naam. Wij hebben de iets goedkopere uitvoering een PD valve in de Versys 300 conventionele vork. Ik denk dat dat voor iedere conventionele vork die serieus gebruikt wordt wel de moeite waard is.
Edit: Maar ik zou bij klachten sowieso beginnen met wat met de afstelling van de klikkers klooien. Bij m'n Beta is 5 klikken compressie op de voorvork het verschil tussen wel of geen armpomp bij redelijk tempo.
Minder compressie demping inderdaad. Dit pakt vooral de ''langzame'' of ''korte'' compressie van de voorvork gezien je een klein kanaaltje verder open zet, maar je niks doet moet het shim pakket dat voor de mid en snelle/diepe compressie werkt.Je bedoelt minder compressie dus slappere vork?
Welke invloed heeft de hoeveelheid olie in je vvork ? Kun je daar iets zinnigs over zeggen ?Nee.
Op je zwaarste omstandigheden mag hij er eigenlijk net niet door. Dat is wat anders dan elke dag tenzij je elke dag t zelfde circuit rijdt.
Zwaardere veer zegt niet heel veel over doorslaan. Dat is eerder je shim pakket (demping) dan je veer.
De veer bestel je voor de juiste SAG dus puur op gewicht van jou, je motor en je bepakking. Het neerkomen en uitveren regel je met de demping. Dat gaat in kleine mate met je klikkers. Als je rijstijl veel afwijkt van de standaard kun je m laten hershimmen.
Ik ben geen veringspecialist.Welke invloed heeft de hoeveelheid olie in je vvork ? Kun je daar iets zinnigs over zeggen ?
Vooral op conventionele vorken van belang. Daar doet het echt heel veel. Op Adventure motoren doe ik vaan 5 a 10mm meer olie (straat te weinig om echt wat zinnigs te kunnen zeggen), maakt het geheel net wat harder en scherper in zand.Ik ben geen veringspecialist.
Mijn theorie is: olie is (bijna) niet samendrukbaar. De luchtkamer moet dus minimaal even lang zijn als je veerweg. Als de luchtkamer korter is dan beperk je de veerweg en klap je bij diep inveren op de olie.
Mijn idee is dat je de luchtkamer ook niet veel langer wilt hebben dan de veerweg. De luchtkamer helpt de veer progressief. Als de luchtkamer even lang is als de veerweg beschermt hij maximaal tegen doorslaan.
Minder roterende massa voor de 300 en valt minder snel stil...daarnaast paar kg lichter dus als het echt krap wordt, dan zou het makkelijk moeten gaan dan met de 500.Denk dat een 300 exc of een 500 excf voor een sterveling als ik weinig verschil maakt.
Meer nog, ik vind een viertakt altijd rustiger, beter balanceren en makkelijker om grip te houden in de technische stukken, dus ik ga er altijd van uit dat een beginner weinig heeft aan de tweetakt.