Advies aan iedereen..

En vanaf 2011 worden alle auto's af-fabriek uitgerust met daglicht.
Hebben de europese intellectuelen deze week beslist. Want in de Scandinavische landen gebeuren daardoor in de winter minder ongelukken :+
Dat men het drie jaar geleden in Oostenrijk ingevoerd heeft en een jaar later vlug weer heen afgeschaft omdat het aantal ongevallen met zwakke weggebruikers (voetgangers, fietsers en motorrijders) explosief toenam weet daar in Brussel blijkbaar niemand meer :}
Enfin, Baksteen zal wel gelijk hebben. Alleen verschrikkelijk defensief en anticiperend rijden kan ons redden ( of een oude YP 408 kopen :Y )
 
helemaal met baksteen eens, gisteren ook zo'n voorvalletje gehad:

rij op een rustige weg door een dropje en tegemoet komt een groepje van 3 fietsers.
erachter rijd een koekblik en de bestuurder bedenkt zich om de fietsers maar even in te halen, joepje komt tegemoet en rijdt inmiddels al bijna ter hoogte van de fietsers, maar meneer in het koekblikje ziet niks en rijdt gewoon vrolijk door, ik zag het al aankomen dus kon mooi strak langs de berm op maargoed toch jammer dat er mensen zijn die het zelf niet eens in de gaten hebben :(




hahaha mooi typfoutje ,ik zag het voor me :+ _O-
 
Laatst bewerkt:
Als motorrijder moet je niet zo gek mogelijk doen om maar op te vallen, dan is het hek straks van de dam en rijden we als rijdende kerstbomen over een paar jaar.

Zelfs met rood/blauwe strepen en knipperlamjes in blauwe kleur zien mensen je nog over het hoofd en veel gekker kun je het toch echt niet maken hoor ;)


Beter leer je verkeersinzicht en anticiperen op andermans foutjes.
Als je dat goed beheerst is het uiteindelijk nog leuk ook, als je blijkt dat weer eens voorzien hebt dat iemand je bijna overhoop gaat rijden maar jij dat hebt voorkomen.
Soort modern videospelletje, maar dan in real live.


:^

Zolang jaarlijks nog 12 van deze jongens:

[afbeelding]

omver worden gereden maak ik me geen illusies over wat weggebruikers wél of niet zien :X:^Goed afgesteld Xenon heb je gen last van :)


:^

Been there sow it happen :P _O-
 
Meen je dat nou echt, worden er nog zoveel omver gereden???

Kan wel vertellen als ze met 120 km per uur over die 3 planken rijden .
en je 200 meter verder staat , en je hoort het toevallig .
dan ga alvast gaat rennen , terwijl die pijlenwagen nog in de weg staat :(


ps

opletten waarom ik rij die weg al 14 jaar , nog nooit opgebroken
waarom nu ineens wel

en zo kan ik er nog wel een paar |(
 
Kan wel vertellen als ze met 120 km per uur over die 3 planken rijden .
en je 200 meter verder staat , en je hoort het toevallig .
dan ga alvast gaat rennen , terwijl die pijlenwagen nog in de weg staat :(


ps

opletten waarom ik rij die weg al 14 jaar , nog nooit opgebroken
waarom nu ineens wel

en zo kan ik er nog wel een paar |(


hehehe, is voordegeen die over die plankjes rijd ook geen fijn gevoel :P

})
 
Voor de schokbrekers ook niet denk ik :')

en zo'n installatie met 120km/h raken zal ook niet bevorderlijk zijn voor de staat van de auto. :') :')
 
Waarom die je geen tennisbal gele jas aan, en doe je wat oranje/blauwe fluostrepen op je bike en blauwe knipperlichtjes... val je zeker op... :)
 
Voor de schokbrekers ook niet denk ik :')

en zo'n installatie met 120km/h raken zal ook niet bevorderlijk zijn voor de staat van de auto. :') :')

:^ })


Waarom die je geen tennisbal gele jas aan, en doe je wat oranje/blauwe fluostrepen op je bike en blauwe knipperlichtjes... val je zeker op... :)


bakkie heeft het en die zei de net al dat zelfs dat niet genoeg opvalt :9
 
Omdat de tegenligger niet genoeg ziet ga je 'm verblinden...
Logisch toch :?

idd, misschien ziet hij je dan wel, maar probeer maar eens van een voertuig met grootlicht afstand en snelheid in te schatten. Slecht idee dus.

Xenon vind ik ook heel irritant.
Ik ook. En misschien is dat wel een reden dat bakkie met zijn blauwe knippers niet meer de aandacht weet te trekken. Weet nog wel dat ik een jaar of 10 geleden af en toe met spoed de linker strook vrij maakte omdat ik iets blauws in mijn spiegels zag flikkeren. Bleek steeds vaker loos alarm te zijn veroorzaakt door xenon lampen. Nu is blauw geen trigger meer.
 
idd, misschien ziet hij je dan wel, maar probeer maar eens van een voertuig met grootlicht afstand en snelheid in te schatten. Slecht idee dus.Ik ook. En misschien is dat wel een reden dat bakkie met zijn blauwe knippers niet meer de aandacht weet te trekken. Weet nog wel dat ik een jaar of 10 geleden af en toe met spoed de linker strook vrij maakte omdat ik iets blauws in mijn spiegels zag flikkeren. Bleek steeds vaker loos alarm te zijn veroorzaakt door xenon lampen. Nu is blauw geen trigger meer.


:^

Word pas echt n probleem als er ineens rode letters bij oplichten :X
 
Is dan niemand het met mij eens? -O- De grote organisaties zijn het wel met mij eens...
Ik ben bang dat ook de 'grote organisaties' het niet met je eens zijn. Ik heb tenminste nog nooit iemand van 3VO, KNMV, ANWB of wat dan ook horen beweren dat ze dit aanbevelen. Zoals Koffiejunk al zegt: het is heel lastig de afstand te schatten van een voertuig met groot licht. Veel lastiger dan wanneer het voertuig alleen dimlicht voert.
You have GOT to be kidding me _O- _O-

Ik kom niet meer bij _O- ;( _O-

Dan is 't écht tijd voor een blindengeleidehond :Y
Er zijn altijd mensen die niet kijken, of erger nog: die denken dat die wagen daar niet voor hen staat. Heb het nog wel eens meegemaakt dat 1 van de buizen van de Drechttunnel afgesloten was. Behalve voor die ene BMW-rijder natuurlijk |(

Blijkbaar was de politie in de tunnel bezig, toen hij de tunnel aan de andere kant uit kwam zat er dik een politiemotor achter hem aan... Even verder stonden de twee een "gezellig gesprekje" te houden. Ik denk niet dat die agent heel blij met hem was :+
 
Laatst bewerkt:
helemaal met baksteen eens, gisteren ook zo'n voorvalletje gehad:

rij op een rustige weg door een dropje en tegemoet komt een groepje van 3 fietsers.
erachter rijd een koekblik en de bestuurder bedenkt zich om de fietsers maar even in te halen, joepje komt tegemoet en rijdt inmiddels al bijna ter hoogte van de fietsers, maar meneer in het koekblikje ziet niks en rijdt gewoon vrolijk door, ik zag het al aankomen dus kon mooi strak langs de berm op maargoed toch jammer dat er mensen zijn die het zelf niet eens in de gaten hebben :(
Gisteren een soortgelijk gevalletje gehad. Alleen was ik zelf ook in een koekblik, maar werd evengoed over het hoofd gezien. Ook ik zag het al aankomen, maar omdat er geen mogelijkheid tot uitwijken was restte mij slechts hard remmen. Ging net goed *O*
 
Gisteren een soortgelijk gevalletje gehad. Alleen was ik zelf ook in een koekblik, maar werd evengoed over het hoofd gezien. Ook ik zag het al aankomen, maar omdat er geen mogelijkheid tot uitwijken was restte mij slechts hard remmen. Ging net goed *O*

:^

Afgelopen n8 ook..........Pool die n andere auto aan t inhalen was en recht op mij afkwam -O- remmen en hopen dat ie t haalt.....
Tis da'k haast had....... :(
 
Waarom die je geen tennisbal gele jas aan, en doe je wat oranje/blauwe fluostrepen op je bike en blauwe knipperlichtjes... val je zeker op... :)

Staat nog ergens een topic van mij hier op MF. Automobilist drukte motoragent bijna van de weg toen hij een vrachtwagen in wilde halen, maar niet naast zich keek. De agent reed vol naast hem, zat dus echt niet in zijn blinde hoek, maar toch zag hij hem niet |(

Agent maakte trouwens alleen een gebaar van 'he wel ff uitkijken he' :}
 
Beter leer je verkeersinzicht en anticiperen op andermans foutjes.
Als je dat goed beheerst is het uiteindelijk nog leuk ook, als je blijkt dat weer eens voorzien hebt dat iemand je bijna overhoop gaat rijden maar jij dat hebt voorkomen.
Soort modern videospelletje, maar dan in real live.
Mee eens.
Het zien / meemaken van andermans fouten en je eigen fouten natuurlijk (!) geven je de mogelijkheid te voren enigszins te kunnen zien wat er gaat gebeuren.
Maar dat gaat je pas lukken als je een aantal jaren rondhobbelt, hetzij op 2 of op 4 wielen.
Misschien is dat wel 1 van de redenen waarom er vooral veel jonge mensen bij klappers betrokken zijn.

Ook weinig verkeerservaring helpt al.
Mijn zoon is bezig voor zijn A en is pas 19.
Heeft 3 jaar op een scootah rondgereden (ongetwijfeld tot groot verdriet van de locale Bakstenen, gezien de vele CJIB corespondentie :o ) en hij is zo'n 20.000km autokilometers verder. Je merkt dat dat dat al bijdraagt aan verkeersinzicht en getraindheid in opletten.
Sterker nog, hij (voor)ziet soms dingen die zijn ouwe niet of later in de gaten heeft :')
Ik zou er liever niet aan denken als hij zijn A zou willen halen zonder enige ervaring op / met wat anders.
 
Anticiperen is het allerbelangrijkste, ook niet onbelangrijk en iets waar ik mezelf op train; dicipline.

Dubbel-checken, ook als je zeker weet dat er niks zit bijvoorbeeld;altijd je kop erbij houden.
Daarom wordt zo'n enorm ding met knipperende pijl omver gereden; iemand ziet wat hij weet en niet wat hij ziet.
 
Ik heb deze altijd aan staan, want anders heb k maar aan 1 kant licht aan de voorkant van de R6 en dat ziet er niet uit

Is bij mijn YZF750 ook zo, kreeg ik telkens van die bejaarden die zeiden: "je licht is aan 1 kant kapot..." |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan