advies aankoop Harley

antoinedoppenberg

Die hard MF'er
24 jun 2007
311
0
Amersfoort
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik mijn Harley verkocht. Nu op zoek naar een andere!

Zowel een Softail als een Street Bob vind ik erg mooi en eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur uit naar een Street Bob. Als ik naar mijn beurs kijk, kan het er een worden van rond 2006 of 2007. In ieder geval met forward controls en een goed geluid. En mat zwart vind ik ook wel erg mooi.

Nou zie ik Street Bobs met verschillende blokken en versnellingsbakken. Maar welke zijn beter? In ieder geval dus een Twin Cam. En maximaal 10.000 km.

1450 CC of 1600 CC
5 of 6 versnellingen
Injectie of carburateur?
Getuned of niet?
Ander luchtfilter of origineel?

En maken de jaartallen van de Street Bobs nog wat uit?
Bijv. voor 2006, 2006 of 2007? Ik begreep wel dat het frame en alles is aangepast bij modeljaar 2006. Maar misschien nog meer? Meer of minder lekkages bijv.?

Lastige keuzes!

Het gaat er met name om wat betrouwbaarder is!

Wie-o-wie heeft er zoveel verstand van, dat hij hier wat zinnigs over kan zeggen?
Als je de dealer spreekt, zegt hij dat 1450 of 1600 CC niets uit maakt qua betrouwbaarheid. En qua aantal versnellingen ook niet, alleen dat het bij 6 versnellingen meer schakelen is, maar dat had ik ook kunnen bedenken :).

Bedankt vast voor de hulp.
 
vraag het eens aan harm, die kan je alles over harleays vertellen
 
Laatst bewerkt:
Ben ook benieuwd, dat zijn de modellen die me ook aanspreken..
 
Ik zou het echt niet weten.Kapot gaan ze toch.Bij sommigen valt zelfs de lak eraf. :?

Heb jij die ervaring alleen met EVO's, of ook met Twin Cams?

Vooral het verschil in betrouwbaarheid tussen 1450 en 1600 en het verschil tussen 5 of 6 bak zou ik wel willen weten. Dat de lak er af valt maakt mij niet zo heel veel uit.
 
Ik heb een 1450 5 bak, en geen problemen.
De 'oudere' 2000/2001 modellen hadden soms problemen met de askettinggeleiders of zo?
maar dat is het enige wat ik ooit aan mogelijke problemen heb gelezen/gehoord.
 

Bedankt. Veel informatie waar je wat aan hebt!

In deel 1 staat het volgende:"Jammer is dat er voor de uitlaatklep en uitlaatpoort voor een te klein model gekozen is ten opzichte van de grote cilinderinhoud. Dit is gedaan vanuit het oogpunt van milieu- en geluidseisen. Het kost natuurlijk vermogen en laat de motor "heter" lopen. Bij een standaard 88 kubieke inch motorblok is alles nog binnen acceptabele grenzen, Als men met andere nokkenassen gaat werken of voor een grotere cilinderinhoud kiest, zijn de cilinderkoppen een onoverkomelijke bottle-neck. "

Hiermee vraag ik mij af, of dus de 1450 eigenlijk beter is qua duurzaamheid / betrouwbaarheid dan de 1600 CC.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan