advies aankoop juiste kleding

woofer

MF'er
4 jan 2002
86
0
deventer
ik wil graag ongevraagd mijn mening geven over de kleding die ik gekocht heb om anderen die net als mij net begonnen zijn met motorrijden de juiste keuze te laten maken.

ADVIES: BEZUINIG NIET OP JE KLEDING !!!!!!!!!!!!

Ik rijdt namelijk in kleding van revit, niet goedkoop maar zoals nu met dit weer wel een goede bescherming tegen de kou en te bedenken dat ik zonder binnenbroek en binnenjas rijd. Woonwerkverkeer 65 km heen, 65 km terug op een cbr 1000F, dat wel, dus met een volledige kuip.

Koop desnoods een oudere motor of spaar nog even een maand door want je krijgt er zeker weten spijt van als je slecht beschermde kleding koopt.

Veel succes.
 
lekker zittend kopen met goede bescherming,
voor ieder wat wils in de shop
denk goed na over je aankoop van je motor
koop een pak nadat je zeker weet wat je koopt
staat zo lullig om met een overall te rijden op een ouwe toerbak
 
Ben het hier helemaal mee eens! Al heb ik wel eens anders gedacht daarover.

Maar sinds ik na me rijexamen twee keer met een smak kennis heb gemaakt met wat wij weg noemen, was ik toch wel erg blij dat ik een leren broek aan had (jaja, ook leren pijpen, whoehaha). Daarvoor reed ik altijd gewoon in een normale spijkerbroek.

Had ook een MQP-motorjack aan, loop ik altijd in. Overigens geen protectie erin, en dat heeft de schade aanzienlijk verminderd. Had alleen een schaafwond.

Nu denk ik er toch iets anders over, en trek ik toch waarschijnlijk wel beschermende kleding aan.
 
Ben het hier helemaal mee eens! Al heb ik wel eens anders gedacht daarover.

Maar sinds ik na me rijexamen twee keer met een smak kennis heb gemaakt met wat wij weg noemen, was ik toch wel erg blij dat ik een leren broek aan had (jaja, ook leren pijpen, whoehaha). Daarvoor reed ik altijd gewoon in een normale spijkerbroek.

Had ook een MQP-motorjack aan, loop ik altijd in. Overigens geen protectie erin, en dat heeft de schade aanzienlijk verminderd. Had alleen een schaafwond.

Nu denk ik er toch iets anders over, en trek ik toch waarschijnlijk wel beschermende kleding aan.
Schandalig eigenlijk maar tijdens mijn rijlessen zat ik altijd met een spijkerbroek, een dun textielen jasje en een helm die van m\'n kop werd gezogen te rijden. Juist tijdens het lessen heb je de grootste kans dat je eraf dondert. Daar zou eens op gecontroleerd moeten worden door het CBR. Spijt dat ik toen nog geen outfit gekocht had.
 
Ik rijd pas sinds anderhalf jaar of zo in een leer pak van Hein Gericke. Nog relatief goedkoop spul (dikke rug kwijt geloof ik). Wat mij ook opvalt is dat ik nu in de kou nog gewoon in mijn leren pak rijdt en ik het absoluut niet koud heb (ik heb dan wel een regenoveral aan tegen de koude rijwind).

De vraag is dus, wat is in jouw ogen goedkoop?? Samen met mijn laarzen en regenoveral was ik toch zo\'n f1600,- kwijt. helmpje er bij en je zit aan de dikke f2200,-. Is allemaal al duur genoeg, toch.....?
 
Ik rijd altijd in mijn leren pak MET bescherming. Mijn pak is van het merk MQP. De binnenvoering kan ik er naar gelieve in- of uitritsen. Heeeeel prettig voor de wisselende temperatuurverschillen!!

Mijn jas heeft tevens 2 extra ritsen aan de linker en rechter zijkant. Eéntje bij de jaszak en eentje op de rug. Als je deze open ritst heb je extra winddoorlating. Mijn ervaring is dat dit zeer prettig is bij (erg) warm weer.

Ook kan ik mijn broek aan mijn jas vastritsen, dit is fijn wanneer het errug koud is, want dan trekt de jas iets minder ver omhoog als je voorover gebogen zit.

Dit pak heb ik ongeveer 4 jaar geleden gekocht. De jas was toen f 750,=. De broek kosste me f 500,=. Op zich een hele uitgave, maar dan heb je ook wat! Geen gedoe met het te warm of te koud krijgen, want met dit pak kan ik vele kanten op en dat bevalt me super-de-luxe!! *D

Groenten,
CAT
 
[me]Skoezie vindt dat het tijd word dat hij eens een goede broek + laarzen aanschaft...
[/me]


Cross nu altijd rond in m\'n spijkerbroek |(
 
Laatst bewerkt:
Heb textiel pak van MQP en laarzen van ik weet niet welk merk.. gekocht bij Motoport op de beurs vorig jaar. Werken perfect. Ik rijd nooit meer zonder motorkleding aan, ja misschien ff naar de pomp 100 meter verderop, maar vind het geen lekker gevoel om bijv. te rijden in je spijkerbroekje zonder kniebeschermers.

Verder hoeft de binnenvoering er hier ook niet in in de winter... warm zat! :)
Misschien een leren pak als ik een supersport ga kopen...
 
Ga ook eens kijken of ik nog wat leuks vind in Utrecht. Heb nog een leuke helm en wellicht laarzen op me verlanglijstje staan. Heb wel een helm gekocht, maar is geblindeerd. Voor in de avond is dat een stuk minder.
 
Ga ook eens kijken of ik nog wat leuks vind in Utrecht. Heb nog een leuke helm en wellicht laarzen op me verlanglijstje staan. Heb wel een helm gekocht, maar is geblindeerd. Voor in de avond is dat een stuk minder.

Haal je toch een normaal blank vizier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan