BeRThenn
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
- #151
Maar wat is dan een habbekrats? Vind dat 7 a 8000 best een aardig bedrag is voor mijn 1e motor.Maar voor een habbekrats een motor willen kopen uit het topsegment qua prijs, en er veel km’s mee willen maken, is domweg een financieel risico, tenzij geld geen rol speelt. En als geld geen rol speelt, koop dan gewoon een (bijna) nieuwe: dat scheelt een boel tijd en ongemak.
Als ik een 1200RT zou kopen onder de 100.000 km mag ik toch nog wel een aardig aantal km rekenen?
De BMW''s zijn toch dacht ik degelijke machines die ver boven de 100.000km mee kunnen?
Ik heb wel begrepen dat de cardan bij ca 150.000km groot onderhoud nodig heeft?
Maar misschien is er andere kostbaar onderhoud rond de 100.000 km, loop ik daarom ergens een flink financieel risico?
Een f800 met rond de 40.000 en ca de 7000 euro zou toch ook geen groot financieel risico mee mogen brengen of zie ik dat helemaal verkeerd?
Misschien dat ik over een paar jaar denk dat ik nagenoeg nieuw wil rijden maar zoveel geld kan ik nu gewoon niet vrijmaken met de scheiding.
Maar ik heb ook afvies gekregen om niet met een te nieuwe mottor te beginnen.
Verder zijn de Deauvilles waar ik eerst naar keek van rond 10 jaar wel iets voordeliger, zo 5000 a 6000 euro @<50.000 km en 9 a 10 jaar oud . Maar dat lijkt me kwa rijden toch een heel andere klasse?
En dat is idem voor een NC750X alleen is die dan ca 5 jaar voor vergelijkbare prijs.
@Marreke Dat artikel heb ik gezien en wat ik begrijp was het door alle extra apparatuur die de politie achter op had.
Motorcyclenews is er juist lyisch over?
Laatst bewerkt: