Advies aanschaf motor (chopper?)

Ruitje is idd erg afhankelijk van model motor en eigen lichaams bouw.

Heb nu een Strom, heerlijke fiets.
Alleen nog steeds zoekende naar een goede stand van het Airflow ruitje..

Maar je zit altijd beter dan een Naked (mijn persoonlijke mening uiteraard)

Als je nu eens wat info wilt weten wbt cijfers/eigenschappen etc,
kijk dan eens op motorcyclespecs..
Kan je erg veel nuttige info weg halen

Bv van de Shiver
Aprilia SL Shiver 750
 
Ja, het blijft een kwestie van uitproberen. In mijn zoektocht kwam ik uit bij een garage die een Shiver 750 binnenkrijgt (2008, 60.000 km, €4.175) en die hebben ook een Ducati Monster S4 te koop (2002, 45.000 km, €3.897) en die is ook een partijtje mooi :9~ Heb alleen geen idee meer waar ik naar moet kijken om te zien of ik daarop rechtop zit, hoe de windbescherming is, etc.

En ja, I know, die R850RT is een vreemde eend in de bijt, maar die is zooo gaaf.
 
Ik hen mn oude Ducati nu 5 jaar en altijd starten en lopen.
Het is duidelijk geen Japanner, het ding drupt o.a. wat olie en het e.e.a. voelt wat gammeler aan dan bij bv een Honda.
Ik het de Duc ook wel voor woon-werk gebruikt en in de regen gereden, ook dan start ie gewoon altijd en blijft ie ook rijden.
De bedrading ziet er wat chaotisch uit maar het werkt.
 
Ruitje is idd erg afhankelijk van model motor en eigen lichaams bouw.

Heb nu een Strom, heerlijke fiets.
Alleen nog steeds zoekende naar een goede stand van het Airflow ruitje..

Maar je zit altijd beter dan een Naked (mijn persoonlijke mening uiteraard)

Als je nu eens wat info wilt weten wbt cijfers/eigenschappen etc,
kijk dan eens op motorcyclespecs..
Kan je erg veel nuttige info weg halen

Bv van de Shiver
Aprilia SL Shiver 750

Ziet er heel interessant uit, maar ik heb geen idee wat dat allemaal betekent :X
(Mooi onderschrift trouwens.)
 
Ik hen mn oude Ducati nu 5 jaar en altijd starten en lopen.
Het is duidelijk geen Japanner, het ding drupt o.a. wat olie en het e.e.a. voelt wat gammeler aan dan bij bv een Honda.
Ik het de Duc ook wel voor woon-werk gebruikt en in de regen gereden, ook dan start ie gewoon altijd en blijft ie ook rijden.
De bedrading ziet er wat chaotisch uit maar het werkt.

Dus Honda, Kawasaki, Suzuki en Yamaha zijn 'de betere' merken?
Mij werd Kawasaki in ieder geval al afgeraden, omdat die te krachtig voor mij zouden zijn :]
 
Wat bedoel je daar precies mee?
Het is een site met alle technische specs, zoals gewicht, tank inhoud, som sook het verbruik etc.
En meteen een review wat ze ervan vinden...

Hahaha, juist om alle onduidelijkheden weg te nemen :Y


Japaners zijn over het algemeen altijd wel betrouwbaarder, op Honda na dan persoonlijke ervaringen, van de 4 Honda's, 1x een betrowubare gehad.
En dat was nog de oudste en met de meeste km's van het stel
:+
 
Wat bedoel je daar precies mee?
Het is een site met alle technische specs, zoals gewicht, tank inhoud, som sook het verbruik etc.
En meteen een review wat ze ervan vinden...

Hahaha, juist om alle onduidelijkheden weg te nemen :Y


Japaners zijn over het algemeen altijd wel betrouwbaarder, op Honda na dan persoonlijke ervaringen, van de 4 Honda's, 1x een betrowubare gehad.
En dat was nog de oudste en met de meeste km's van het stel
:+

Ja, die reviews zijn super handig! Maar ook gewicht, tankinhoud, verbruik, cilinderinformatie, vermogen, etc.
Ik heb geen idee wat dat allemaal betekent. Als in, of een bepaald gewicht zwaar of juist niet is. Tankinhoud veel of juist weinig, etc.
 
Dus Honda, Kawasaki, Suzuki en Yamaha zijn 'de betere' merken?
Mij werd Kawasaki in ieder geval al afgeraden, omdat die te krachtig voor mij zouden zijn :]

Met moderne motoren heb ik geen ervaring, mijn modernste motor van een V-Strom van 2004.
Mijn Honda uit '94 loopt als een naaimasjientje, en brengt me door weer en wind overal naar toe.

Mijn ervaring is wel dat een Japanse motor kwalitatief een tikkie beter in elkaar steekt dan een Italiaanse, ik heb tot nu nog geen oliedruppende Jap gehad.
Bij Italianen is het wat meer vorm voor functie, daar kies je voor en ik vind een Duc zo leuk rijden (is wat anders dan comfortabel) dat ik dat ding voorlopig niet kwijt wil. Kabeltjes die breken (tellerkabel) en en wat andere ongemakken neem ik voor lief.

Ook Japanse motoren kennen hun probleempjes, een van de Kawasaki GPZ900's die ik heb gehad had een probleem met de koeling en drupte koelvloeistof, een kapotte koppakking bij pas 40.000km op de klok.... (wel een beest van een motor als je 18 bent)
 
18 ben ik niet, maar ik heb wel pas net m'n rijbewijs en vind het niet nodig om harder dan 130 km/h op de snelweg te rijden O-)
Ik zit nu ziek thuis, maar ben van plan morgen m'n SV650 bij de garage op te halen en hoop morgenmiddag nog even een paar motoren te kunnen proefrijden.
Gaat qua tijd niet lukken, denk ik, maar ik houd hoop. De mooie motoren staan altijd aan de andere kant van het land.
 
Dus Honda, Kawasaki, Suzuki en Yamaha zijn 'de betere' merken?
Mij werd Kawasaki in ieder geval al afgeraden, omdat die te krachtig voor mij zouden zijn :]


Dat ligt er w,s ook wel een beetje aan welk type je hebt ,maar dat geldt dan ook weer voor alle merken dat ze dan te krachtig zijn.
eigenlijk een beetje een flauwekul advies wat gehad hebt ,dus
 
Dat ligt er w,s ook wel een beetje aan welk type je hebt ,maar dat geldt dan ook weer voor alle merken dat ze dan te krachtig zijn.
eigenlijk een beetje een flauwekul advies wat gehad hebt ,dus

En daarbij denk ik: ik heb m'n rijbewijs met flying colors gehaald, ik rijd heel goed op mijn SV650, dus hoezo te krachtig?
Die motor gaat echt niet met mij aan de haal. Maar misschien denk ik daar te makkelijk over :P
 
Gewoon proefrijden dus ,ook rustig gaan rijden op een motor met wat meer vermogen ,ze bijten echt niet :N
 
Ja, ik ga denk ik maar gewoon van alles proberen *O*
Heb vorige keer in al m'n enthousiasme te snel iets gekocht, zonder genoeg uitzoekwerk.
Normaal ben ik helemaal niet zo, maar ik wilde zo graag een motor.
Heb er maar 2 proefgereden, bij 1 garage :X
 
Ja, ik ga denk ik maar gewoon van alles proberen *O*
Heb vorige keer in al m'n enthousiasme te snel iets gekocht, zonder genoeg uitzoekwerk.
Normaal ben ik helemaal niet zo, maar ik wilde zo graag een motor.
Heb er maar 2 proefgereden, bij 1 garage :X


Neem iemand mee die je roze bril af kan zeten als t nodig is .
Slaap er gerust een nachtje over voordat je je keuze maakt ,
motoren staan er genoeg t.k
 
Neem iemand mee die je roze bril af kan zeten als t nodig is .
Slaap er gerust een nachtje over voordat je je keuze maakt ,
motoren staan er genoeg t.k

Dat is zeker waar! Het is jammer dat de garages waar de motoren die ik op het oog heb te koop staan zo ver weg zijn (minimaal een uur rijden).
 
Dat is zeker waar! Het is jammer dat de garages waar de motoren die ik op het oog heb te koop staan zo ver weg zijn (minimaal een uur rijden).


Dat maakt toch niet uit ? je geeft je geld als t goed is maar 1xuit (nu dus 2x door de sv;))
 
Dat maakt toch niet uit ? je geeft je geld als t goed is maar 1xuit (nu dus 2x door de sv;))

Haha, dat is waar. Vond het prettig dat de garage van de SV dichtbij is, zodat ik daar makkelijk(er) even snel naartoe kan als er iets is.
 
De Ducati heb ik helemaal uit Brabant gehaald, mn Honda stond bij me in het dorp te koop.
In Brabant stond net die ene die ik zocht.
 
Dus Honda, Kawasaki, Suzuki en Yamaha zijn 'de betere' merken?
Mij werd Kawasaki in ieder geval al afgeraden, omdat die te krachtig voor mij zouden zijn :]

Hoezo zou een Kawa te krachtig voor je zijn...? hangt toch van het blok en de cilinder inhoud af..., gewicht van de motor zelf en hoeveelheid pk's en koppel.
Zoals ik al eerder zei kwestie van zitten, rijden en kijken wat voor jou goed aanvoelt, da's belangrijk. en natuurlijk zijn de looks ook belangrijk..., je wil toch op iets rijden wat je aanspreekt en lekker smoelt! 8-)

Heb 3 weken geleden mijn nieuwe Z900 opgehaald en kom van een VT1100 af..., gewoon proberen dus zeg ik :]
 
De Ducati heb ik helemaal uit Brabant gehaald, mn Honda stond bij me in het dorp te koop.
In Brabant stond net die ene die ik zocht.

Maakt ook geen zak uit waar je motor vandaan komt , ik heb m particulier gekocht ,
t groot onderhoud laat ik in Roden doen ,is maar 120 km van mijn huis ,mooi ritje dus :t
 
Om te beginnen moet je eerst gaan bedenken:
Wat is mijn budget
Wat vindt ik mooi
Wil ik comfort, sportief, naked
Wil ik veel rij bereik hebben of steeds om de 150km tanken
Wil ik veel of weinig vermogen, of koppel

Als je er dan achter ben wat je leuk lijkt of wil, dan ga je op zoek naar verschillende reviews.
(Iedereen denkt weer anders namelijk)

Dan ga je is kijken of je iets dichtbij huis kunt vinden via de handelaren.
En dan niet om te kopen, maar eerst van dichtbij te bekijken.

Is er nog steeds interesse, dan ga je voor het eggie zoeken.

Of gaat gewoon diverse grotere handelaren langs om eens te kijken wat er allemaal bestaat.

Weet niet waar je vandaan komt?

Zo heb ik zelf altijd 100pk fietsen gehad.
Nu een 70pk met bijna net zoveel aan koppel.
Ofwel, lekker schakellui rijden.
 
Goede tips! Ik heb vanmiddag mijn motor opgehaald bij de garage en direct zijn occasions bekeken. Heb een Honda NT 650 Deauville gereden en vond het rechterop zitten héél fijn, maar vond de motor zelf niet relaxed rijden. En niet mooi. Daarna een rondje snelweg gepakt op een BMW R 1100 RT. Wat een beest is dat. Maar wat reed die lekker, zeg. Geen last van m’n rug, geen last van de wind of de kou, goede wegligging, voelde betrouwbaar. Ben wel een beetje gevallen voor die enorme toermotor :9

Toen ik daarna op m’n SV650 stapte om naar huis te rijden dacht ik heel even “Ja, dit is écht motorrijden”, lekker soepel, wendbaar, smal, pittig. Maar toen ik daarna met 100 km/h bijna van de snelweg af woei en hoopte dat ik ongeschonden thuis zou komen, met pijn in mijn rug en in mijn armen, schuilend achter een vrachtwagen, wel besloten dat ik deze motor écht niet prettig vind.
 
Komt me bekend voor, op mn Pan European moet ik echt op de km-teller letten om niet constant veel te hard te rijden, op mn Duc monster heb ik bij 120 al het gevoel dat ik ga opstijgen, die is gewoon leuk voor het betere scheurwerk in de buurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan