Advies aanschaf motor

Bjornww

Rookie
13 okt 2009
25
0
Nijmegen
Hallo,

Omdat ik nu bezig ben met m'n rijbewijs ben en ik (misschien helaas) soms wat ongeduldig ben als ik iets wil hebben ben ik alvast op zoek naar een motor, mocht ik iets tegenkomen waar ik verliefd op wordt, dat ik het ook al vast kan kopen.

Nou heb ik (op marktplaats) een Suzuki GSX 600 R zien staan in een kleurenstelling die ik helemaal geweldig vind maar toch wil ik graag nog wat advies, of gewoon meningen van anderen, omdat het nou niet echt een kleine aanschaf is.

* Is 2750 voor die motor uit '98 met 52k km een prima prijs? (er van uitgaand dat ie in prima staat is e.d.)
* Is een dergelijke motor geschikt om mee te beginnen? (ik beschik over zelfbeheersing, en ben dus zeker van plan om niet de limieten van de motor te gaan verkennen, iig niet in de eerste tijd)
* Wat zijn de ervaringen met een GSXR600, met name zit en rijcomfort, stuur- en draaivermogen en koppel / schakelgemak?

Alvast bedankt voor eventuele opmerkingen en meningen! :}
 
Vermogen is voor eerste motor voldoende, ga er anders even naast fietsen op je harlie trapperson,
handelbaarheid goed,
betrouwbaarheid is bij tweede/zestiendehands motors altijd een groot vraagteken, maar in principe bij normaal onderhoud en redelijk normaal gebruik ook wel OK,
comfort hangt van je gewenning/smaak/postuur/zitvlees etc. af en merk je bij proefrijden (al waren de Yamaha YZF600R, Honda CBR600F en de Kawasaki ZX6R/ZZR600 in die tijd i.h.a. allrounder&comfortabeler) en verder: had al iemand proefrijden :] :] :] :] gezegd?

Veel succes en plezier 8-)
 
Laatst bewerkt:
1990_CBR_600F2.JPG


zx6street.jpg


2008-yamaha-yzf-r6s-16_460x0w.jpg


2483.jpg



suzuki_gsxr_trike.jpg


Inderdaad voor beginners het meest geschikt, met steunwieltjes. :+

Qua duo-comfort is de top 4 (beste bovenaan)
Thundercat
CBR600
ZZR600
ZX6
GSX6R
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. :)

Zal eens wat meer gaan rondkijken naar die andere modellen. Duocomfort is natuurlijk ook wel prettig en ik kan natuurlijk altijd nog overstappen naar Suzuki al blijft het de mooiste.
Ik denk dat deze motoren ook wel vergelijkbaar zijn met elkaar qua rijgemak? (ja, proefrijden, maar meningen zijn ook leuk om te horen. ;))
 
De suzuki is een beetje meer hardcore dan de andere fietsen hier eerder genoemd.
Dat is qua zithouding, remmen, vermogensafgifte, een fiets die wat meer leeft.
Ze zijn ook niet stuk te krijgen als je er een beetje normaal mee doet, dus prima fiets voor prima prijs. Wel zou ik iemand meenemen die er wat meer kijk op heeft. Dat kan je een hoop geld schelen.
Kijk verder naar de algemene zaken zoals banden, ketting, wanneer er weer een grote beurt aan komt, enz. Daar kan je zo 500 euro voor rekenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan