Advies Aanschaf Motor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luvudu

Rookie
8 jan 2013
10
0
Hallo Hallo Iedereen,

Ik ben nieuw wat betreft de motor wereld. Ik heb vorige maand mijn motorrijbewijs gehaald en ben nu rustig opzoek naar een motor voor aankomende zonnige motordagen.

Nu heb ik een motor op het oog die er zeer netjes uit ziet. Het is een Honda CBR 600 RR. Er zit geen krasje of deukje op en alles lijkt goed in orde te zijn. Alles is volgens de eigenaar orgineel (motor komt oorspronkelijk uit Italië). Echter heeft de motor wel 41.000km gereden.
Ik heb totaal geen verstand van motors maar ik hoor zo in de wandelgangen dat het toch wel behoorlijk wat kilometers zijn.
Ik begrijp dat het ook afhankelijk is van de onderhoud die er aan de motor is geweest. Ik lees hier en daar dat de ene motor 50.000km mee gaat en de ander kan de 100.000 makkelijk halen.
Alleen is 41.000km voor dit type motor veel?

Eerder heb ik op dit forum een checklijst gevonden waar ik op moet letten bij de aankoop. Wanneer ik dit goed controleer kan ik dan hoogst waarschijnlijk nog vele kilometers maken met deze motor denken jullie?

Alvast enorm bedankt voor jullie input!

Met vriendelijke groet,
Lukas
 
Zou eerst eens gaan oefenen met:

server


Maar als het goed voelt, gewoon kopen. Niet naar alle horrorverhalen luisteren die men heeft ervaren. Internet is een groot klaagbaak en iedereen heeft (of kent iemand) wel eens de ervaring gehad dat iets eerder stuk is gegaan dan verwacht.

Belangrijkst is of de eigenaar alle beurten heeft laten doen en dat ook kan bewijzen dmv bonnetjes. Kijk even naar alle standaard oppervlakkige/zichtbare zaken. Verder is alles wat in het motorblok zit onvoorspelbaar. Nooit op het circuit gereden en altijd warm rijden is vaak verkooppraat. Je moet gewoon geluk hebben. Je weet nooit hoe de vorige eigenaar gereden heeft en in hoeverre alles versleten is.
 
Laatst bewerkt: