Advies aanschaf motor

stealthcar81

MF'er
12 feb 2015
32
0
Ik ben op zoek naar een andere motor. Ben er alleen nog niet uit welke etc.

Vragen waar ik mee zit zijn onder andere:
Hoeveel cc 600 of hoger.
Wat is een acceptabele km stand.
Welk bouwjaar minimaal.

Heb zitten kijken naar een kawasaki zx6r van 2009. Of zx10r maar dan van 2007 anders word het te prijzig voor me.

Ben 1.88 en vraag me af of deze motoren met mijn lengte wel geschikt zijn.

Misschien dat er mensen met ervaringen zijn.

Huidige motor is een kawasaki gpz 1000 rx maar daar heb ik teveel sleutelwerk elke keer aan.

Graag advies. Sta open ook voor andere merken.
 
Hoeveel cc 600 of hoger.
Wat je maar leuk lijkt en/of zelf fijn vind rijden/klinken.

Wat is een acceptabele km stand.

Wat vind je zelf voor acceptabele km stand?
Ikzelf wilde voor mijn eerste motor niet een motor met een stand boven de 100km, anderen zullen 100.000 geen probleem vinden.
Wat je zelf wellicht belangrijker zal vinden is Km-prijs verhouding...
Een motor met 10km zal duurder zijn dan een met 100.000km op de teller (voor de rest zelfde motor, tenzij klassieker...)


Welk bouwjaar minimaal.

Minimaal het bouwjaar 0... lager kan niet, o wacht toen bestonden er nog geen motoren.
Per bouwjaar kan een model verschillen... welke features wil je, welk uiterlijk... dat koppel je aan een evt bouwjaar.


Sleutelwerk kan je uitbesteden....
Of specifiek op zoeken 'bewezen betrouwbare modellen' en zelfs dan kan je het maandag ochtend model hebben.

"Te prijzig"
Wat is je max budget, kijk wat er voor dat bedrag beschikbaar is. (iets er boven ook ivm mogelijkheid afdingen)
Zijn er "harde" eisen, moet je die als filter ook weer eroverheen gooien... (dingen als abs bijv? wil je dat of niet)




Voor de bovenstaande vragen geld allemaal, wat vind je zelf.
Ik/wij ben/zijn jou niet.... iedereen heeft andere afwegingen die hij/zij belangrijk(er) vind(en)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, mooie keuze en mééér dan genoeg power!

Ben er zeer blij mee. En vind dat ik met mijn lengte er aardig goed op zit.

Power meer dan zat. Is bij Hoegee nog extra onderhanden genomen had de grafiekjes erbij gekregen namelijk.

Moet alleen wennen aan het feit dat er geen tank meter op zit alleen een lampje. Moet even checken hoever je dan nog kan rijden als die knipperd :-)
 
Laatst bewerkt:
Ben er zeer blij mee. En vind dat ik met mijn lengte er aardig goed op zit.

Power meer dan zat. Is bij Hoegee nog extra onderhanden genomen had de grafiekjes erbij gekregen namelijk.

Moet alleen wennen aan het feit dat er geen tank meter op zit alleen een lampje. Moet even checken hoever je dan nog kan rijden als die knipperd :-)

Dat gaat sneller dan je denkt! :+

Mijn ervaring in 2007: help jij motor rijders zonder peut???
 
Laatst bewerkt:
Wel fijn dat we je konden helpen. Heeft een GSXR 600 wel een dagteller? Want dan heb je geen tank meter nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan