Advies aanschaf

OomsJeJ

Rookie
14 apr 2008
6
0
Harderwijk
Hey allemaal,

Ben nu bezig met lessen, en ben al druk op zoek naar een motor die bij mij gaat passen. Vind het zelf moeilijk omdat er zoveel keus is :o Maar ik zou graag met wat hulp mijn selectie wat willen verkleinen.

Er moet rekening worden gehouden met de prijs, ±2500 euro en voor kleren ga ik straks dit forum ook even doorspitten. Even kijken wat de kosten precies gaan zijn daarvan.

Mijn interesse liggen bij sport, naked modellen motoren.

Ben erg lang, 1,97m dus een te klein motortje gaat ook niet echt :+

Het is de bedoeling dat de motor redelijk veel gebruikt gaat worden, toch 3 a 4 maal in de week van harderwijk<--> utrecht, dus wil graag een betrouwbaar beestje, iedergeval een model dat erom bekent staat.

Ik heb zelf al wat modellen bekeken, zxr gsx cb1/cbr endergelijke. Maar er zijn nog te veel potientele kandidaten en hoop dat jullie me wat advies/tips kunnen geven.

Heb ik een belangrijk punt over geslagen, geef even aan wat dan vul ik het gerust aan.
 
Heb inderdaad een wat bekende ook na gevraagd, en blijkt dat zxr serie wel toegankelijk is voor lange mensen. Dit klopt dus ook?

Want Kawasaki staat wel hoog bij mij aangeschreven *D

Heb eventjes zitten zoeken en die zxr400 is inderdaad een leuke motor, valt me wel op dat de prijs nogal varieert maar ja dat heb je op marktplaats :Z Dus ga nog even wat sites aflopen.
 
Laatst bewerkt:
Heb inderdaad een wat bekende ook na gevraagd, en blijkt dat zxr serie wel toegankelijk is voor lange mensen. Dit klopt dus ook?

Nou, daar zou ik niet vanuit gaan...
Bij mij stond de zxr ook op het lijstje. Na een proefrit moest ik helaas conluderen dat de motor te klein is voor mij. Met name de voetsteuntjes waren te hoog zodat je benen opgekropt zaten. En ik ben 1.85.

Proefrijden mien jong!

En vergeet niet dat pak + helm + laarzen + handschoenen + verzekering zeker 1000 euro kosten.
 
Nou, daar zou ik niet vanuit gaan...
Bij mij stond de zxr ook op het lijstje. Na een proefrit moest ik helaas conluderen dat de motor te klein is voor mij. Met name de voetsteuntjes waren te hoog zodat je benen opgekropt zaten. En ik ben 1.85.

Proefrijden mien jong!

En vergeet niet dat pak + helm + laarzen + handschoenen + verzekering zeker 1000 euro kosten.

Mm oke, zal binnekort eens bij een kennis proberen op een zxr. En bedankt voor het kostenplaatje van de overige benodigheden.
 
een zx6r. nakeds voor lange mensen heb je eingelijk niet (cker niet die op 25kw kunnen)

En en sport is alleen de zx-6r en de sv650 in jou budget te krijgen, waarvan de zx6 wat groter valt.
 
een zx6r. nakeds voor lange mensen heb je eingelijk niet (cker niet die op 25kw kunnen)

En en sport is alleen de zx-6r en de sv650 in jou budget te krijgen, waarvan de zx6 wat groter valt.

Dan ga ik me eens verdiepen in de zx6r.

Maar les nu dan op een nighthawk 250cc en dat is ook een klein ding, maar het rijdt wel goed ondanks mijn lengte, maar heb er ook nog maar 40 minuten aan een stuk mee gereden. Waarschijnelijk dat langere stukken wel lastiger gaan. Maar dat moet ik zelf nog even onder vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf 2.01 meter en rij nog op een gsx-r600 uit 99. Rijd prima.. benen inklappen en gas erop
Ik rij moeiteloos 250km op de motor.
Zelfde geld voor de zx6r
 
Ik ben zelf 2.01 meter en rij nog op een gsx-r600 uit 99. Rijd prima.. benen inklappen en gas erop
Ik rij moeiteloos 250km op de motor.
Zelfde geld voor de zx6r

Daarom noemde ik die ook niet..

Rijd zelf ook op een gixxer ('07) met 1.96 maar die valt een beetje buiten zijn budget ;)
 
Laatst bewerkt:
Daarom noemde ik die ook niet..

Rijd zelf ook op een gixxer ('07) met 1.96 maar die valt een beetje buiten zijn budget ;)

Ik ben nu heel erg aan het twijfelen om door te sparen, en dan in de loop van volgend jaar een nieuwer model aan te schaffen.
En zit er ook mee in mijn hoofd om misschien wel wat centen te gaan lenen via ib-groep, om zo mijn budget ook wat te verhogen.

Heb namelijk absoluut geen zin in een 'sleutelmotor', en ben toch van plan de motor redelijk intensief te gaan gebruiken vandaar dat ik dus nog twijfel...
 
Mijn gsx-r staat officieel als 25kw motor op kenteken. Hiervoor moet je hem naar het buitenland exporteren. daar op 25kw laten zetten. vervolgens weer invoegen naar nederland en dan krijgt hij wel een 25kw kenteken ;)

Hij staat ook nog tekoop ;)
 
Mijn gsx-r staat officieel als 25kw motor op kenteken. Hiervoor moet je hem naar het buitenland exporteren. daar op 25kw laten zetten. vervolgens weer invoegen naar nederland en dan krijgt hij wel een 25kw kenteken ;)

Hij staat ook nog tekoop ;)
je kent zijn budget? :P (neem aan van wel, als je zijn topic hebt gelezen)
in dat geval zou ik die gixxer ook wel kopen })
(bedoel, 2500 euro is nie veel voor een SRAD O-))

;)

denk dat je beter kan gaan kijken voor een 95-er ZX6R of ff een ritje maken op een ZXR400 :)
(kan je iig kijken of het wat is of niet)
 
Hahah ja dat snap ik ook wel. maar ging er meer om dat er gezegd werd dat een srad niet officieel als 25kw op kenteken kan.
Tegendeel is bewezen. Ook al is het een duur en omslachtig proces.
 
Terug
Bovenaan Onderaan