Advies: als eerste motor: Z750 of Z1000.....?

Ik ken een verstokte Z-etter die in eerste instantie niet zag dat het geen Sakawaki was (maar misschien komt dat omdat-ie heel heel heel binnenkort vader wordt).

Je moet niet alles hier vertellen
full
 
:+ Ja!

Hier is 'ie al.....
Mooie fiets, Knutsel.

Ik ga denk ik steeds meer aan een Z750 denken.
Gewoon om lekker mee te beginnen, soms denk ik
dat ik ook wel een monster wil, maar dan denk ik
dat Ducati's zo verschrikkelijk veel onderhoud
nodig hebben...........

Of het waar is........?
 
:+ Ja!

Hier is 'ie al.....
Mooie fiets, Knutsel.

Ik ga denk ik steeds meer aan een Z750 denken.
Gewoon om lekker mee te beginnen, soms denk ik
dat ik ook wel een monster wil, maar dan denk ik
dat Ducati's zo verschrikkelijk veel onderhoud
nodig hebben...........

Of het waar is........?
niet allen onderhoud....maar ook heel duur in onderhoud...koop maar een Z750...goed ..stoer ....betrouwbaar....betaalbaar
 
niet allen onderhoud....maar ook heel duur in onderhoud...koop maar een Z750...goed ..stoer ....betrouwbaar....betaalbaar

Weet je Z1000 Muis,

Ik geloof je gelijk!

En als je op de Motorai geweest bent, dan kon je daar de
nieuwe monster S2R zien, er was er een rood met witte wielen.
En witte wielen zijn mooi :}

Daar ga ik dan iets mee doen op mijn eigen motor.........
 
M'n 3e fiets was ooit (1978) een Z750.
Een perfecte fiets.
Ging al over de 200, en dat voor een tweepitter.

full
 
Ik neem aan dat een Z1000 ook wel weer een stukje zwaarder zal zijn? Ik ben ook maar een beginneling en ik kan je vertellen dat als je heel langzaam een bocht wilt nemen in het begin (om wat voor reden dan ook) je het gewicht van je motor opeens erg gaat voelen!! Misschien ook iets om rekening mee te houden. Verder zou ik altijd zo licht mogelijk beginnen, heb geen ervaring met deze twee fietsen, maar je ligt volgens mij snel op de grond als je even teveel gas geeft in een bocht (achterwiel dat een stapje opzij doet o.i.d). Ik zou dus voor de 750 gaan, heeft ook meer dan genoeg vermogen lijkt mij (mijn motor heeft maar 50 pk en ik verveel me nog niet eens dus...).
 
Ik neem aan dat een Z1000 ook wel weer een stukje zwaarder zal zijn? Ik ben ook maar een beginneling en ik kan je vertellen dat als je heel langzaam een bocht wilt nemen in het begin (om wat voor reden dan ook) je het gewicht van je motor opeens erg gaat voelen!! Misschien ook iets om rekening mee te houden. Verder zou ik altijd zo licht mogelijk beginnen, heb geen ervaring met deze twee fietsen, maar je ligt volgens mij snel op de grond als je even teveel gas geeft in een bocht (achterwiel dat een stapje opzij doet o.i.d).[ Ik zou dus voor de 750 gaan, heeft ook meer dan genoeg vermogen lijkt mij (mijn motor heeft maar 50 pk en ik verveel me nog niet eens dus...).
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE HET IS GEEN HONDA :(


:+
 
kleine rij impressie van een Z1000 O-) in de bocht


rijimpressie rechts klikken en opslaan

Ik ben diegene die voor dat rode autootje uitrijd op de heen weg ...als je de rijders telt no 7... en nog 1 tandje terugschakeld in de bocht ....en op het eind van t filmpje als laatste terugrijd door t beeld....en er stap dus niks opzij B| ....heeft echt een super wegligging zo'n 1000 :} :} :}

de 5de die vertrekt en als 3de van achteren terugkomt is een rode Z750

kijk en geniet :9 :P ....en zet het geluid van je pc ff vol open ;)
 
Laatst bewerkt:
Z 1000 muis jij bent toch geen beginneling :P Of is de Z1000 je eerste motor? Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je nogal hoge kans hebt om een keer te vallen in het begin, en dat ik daarom met een zo licht mogelijke motor zou beginnen. Verder moet iedereen het maar zelf weten! Leuk filmpje trouwens en machtig geluidje!
@ KNUTSEL: Waar komen die spiegeltjes vandaan? Ik vind ze echt supergaaf! Quanta kosta en zie je er ook nog wat door tijdens het rijden?
 
Z 1000 muis jij bent toch geen beginneling :P Of is de Z1000 je eerste motor? Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je nogal hoge kans hebt om een keer te vallen in het begin, en dat ik daarom met een zo licht mogelijke motor zou beginnen. Verder moet iedereen het maar zelf weten! Leuk filmpje trouwens en machtig geluidje!
@ KNUTSEL: Waar komen die spiegeltjes vandaan? Ik vind ze echt supergaaf! Quanta kosta en zie je er ook nog wat door tijdens het rijden?
Ja ....na ruim 24 jaar niet meer op een wegmotor gereden te hebben is dit dus mijn 1ste sinds 24 jaar
heb wel gecrosst wat jaren ...maar is geheel anders.

Vallen doe je toch wel..vroeg of laat..kan het maar beter gelijk gebeuren...ben je daar overheen :+
 
Z 1000 muis jij bent toch geen beginneling :P Of is de Z1000 je eerste motor? Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je nogal hoge kans hebt om een keer te vallen in het begin, en dat ik daarom met een zo licht mogelijke motor zou beginnen. Verder moet iedereen het maar zelf weten! Leuk filmpje trouwens en machtig geluidje!
@ KNUTSEL: Waar komen die spiegeltjes vandaan? Ik vind ze echt supergaaf! Quanta kosta en zie je er ook nog wat door tijdens het rijden?


spiegels zijn van rizoma 200 euries.
zicht is tot +/-120 goed daarna gaan ze trillen.
 
zo hard mag toch niet? :+
dus zijn ze daar niet voor gemaakt.
Nee dat is waar O-) ....maar af en toe gebeurt het me wel :X .....zijn wel gruwelijk mooie spiegels dat moet ik toegeven.
Maar ook het trillen boven de 120 irriteerde me....je rijdt al vrij snel boven de wettelijk gestelde snelheid...en dan zie ik graag wat er achter me zit.
goed dat er politie is....maar niet om mij te bekeuren.
 
Nee dat is waar O-) ....maar af en toe gebeurt het me wel :X .....zijn wel gruwelijk mooie spiegels dat moet ik toegeven.
Maar ook het trillen boven de 120 irriteerde me....je rijdt al vrij snel boven de wettelijk gestelde snelheid...en dan zie ik graag wat er achter me zit.
goed dat er politie is....maar niet om mij te bekeuren.


ik rij niet zo veel snelweg dus overleef ik het wel.
hangt ook veel van het soort asfalt af het is de ene keer erger als de andere.
soms trillen ze pas tegen de 140.
en binnendoor haal ik de trilsnelheid bijna nooit heel af en toe eventjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan