Advies: als eerste motor: Z750 of Z1000.....?

SuperLuke

MF'er
21 okt 2004
80
0
Zuid-Holland
Hallo wijsgeren!

Ik ben vandaag naar de Motorai geweest en ik ben eruit!
Hij moet Metallic Raw Titanium zijn..........maarre ik
hoop over 3 maanden mijn rijbewijs te halen en dan toch
echt een brute fiets te kopen: is een Z750 de goede keus
of is een Z1000 de goede keus of is dit te hoog gegrepen
voor iemand zonder ervaring?

Geef me de wijsheid!

Dank u!
 
Zou lekker voor de 750 gaan! Denk dat 1000 te hoog gegrepen is aangezien je met de 750 al heel hard moet gaan werken om alle pk's te benutten op de openbare weg.

Maar zoals altijd, proefrijden en dan beslissing maken! En bij beiden geldt dat je jezelf de tijd moet geven om te leren! Dus wees voorzichtig!
 
denk je prijstechnisch beter voor de Z750 kan gaan, motor lijkt me ook rap genoeg met 110Pk....zijn mensen die op minder begonnen zijn O-)
 
Zou op een Z750 stappen....prijstechnisch misschien ook aantrekkelijker ...scheelt 3200 euro....en als dit je eerste motor word komen er nogal wat kosten bij...helm pak laarzen handschoenen...je originele fiets aankleden met wat accessoires en dergelijke....ook even letten op de all risk verzekering die ook niet misselijk is.
dus dan zijn die 3200 euros ook al uitgegeven.

Nemt niet weg dat gezien je leeftijd je wel op een Z1000 zou kunnen stappen....is wel een stuk bruter als de Z750.

vraagje mijnerzijds :heb je dan ook een 25kw rijbewijs of mag je direct vol vermogen?

ps: je kan in dit topic ook van alles vragen aan de berijders van deze fietsen
Z1000 - Z750 meeting Plaza deel 2
 
Zou op een Z750 stappen....prijstechnisch misschien ook aantrekkelijker ...scheelt 3200 euro....en als dit je eerste motor word komen er nogal wat kosten bij...helm pak laarzen handschoenen...je originele fiets aankleden met wat accessoires en dergelijke....ook even letten op de all risk verzekering die ook niet misselijk is.
dus dan zijn die 3200 euros ook al uitgegeven.

Nemt niet weg dat gezien je leeftijd je wel op een Z1000 zou kunnen stappen....is wel een stuk bruter als de Z750.

vraagje mijnerzijds :heb je dan ook een 25kw rijbewijs of mag je direct vol vermogen?

ps: je kan in dit topic ook van alles vragen aan de berijders van deze fietsen
Z1000 - Z750 meeting Plaza deel 2
Aan zijn leeftijd te zien vol vermogen! Maar denk dat een Z750 misschien al leuk genoeg is, gewoon proefritje op beide fietsen maken :)
 
Aan zijn leeftijd te zien vol vermogen! Maar denk dat een Z750 misschien al leuk genoeg is, gewoon proefritje op beide fietsen maken :)
HEEEEEEEEEEEEEEEE....goede morgen.

Ja de Z750 is al bruut genoeg als het je eerste fiets is....daar kan je nog jaren lang grensverleggend mee sturen.
 
Hallo wijsgeren!

Hij moet Metallic Raw Titanium zijn..........

Als dat je criterium is, dan heb je geen keus; alleen de 1000 is Metallic Raw Titanium. De 750 is Phantom Silver.....
Maarre, aan de 750 zul je als beginnend motorrijder heus je handen vol hebben.
En je hebt nog munten over om jezelf en de fiets leuk aan te kleden ( dempertje, kontje, spiegeltje, knippers, etc.)
Succes d'r mee!
 
Rood is ook niet lelijk.... :+

full
 
Z750.
Echt super fiets ga je geen seconde spijt van krijgen.
De Z1000 is denk ik net wat te sterk voor iemand die net zijn rijbewijs heeft komt nog bij dat de Z750 net nog iets lekkerder stuurt :X
 
Kijk,

Goed om zulke reacties te krijgen en inderdaad helaas is de Z750
niet in dat mooie Metallic Raw Titanium te krijgen........ '(

En natuurlijk mag ik gelijk vol vermogen!!

Tot zover alvast bedankt en ik wacht nog op meer reacties.......
 
Is een eindeloze discussie. Het verstandigste is om met een niet te zware motor te beginnen. De redenen daarvoor zijn al tientallen keren gegeven.

Maar sommigen kunnen nu eenmaal niet wachten om een "poserkanon" te kopen en zich met vol gas richting vangrail te katapulteren......
Uiteraard komen hier vast weer commentaren op van enkelen die meteen op een R1 oid. zijn begonnen en nog leven.....

Uiteindelijk beslis je zélf.
 
Z750 vs Z1000......

And the winner is.... Z750.

full



Was ook zeker mijn keus geweest alleen waren ze niet meer in m´n kleur te leveren. Vandaar dat ik voor de Hornet ben gegaan... kan ik tenminste met het prijsverschil mijn eigen kleur bepalen. Maar deze zilveren ziet er schitterend uit!

Véél plezier ermee.....
 
Hallo wijsgeren!

Ik ben vandaag naar de Motorai geweest en ik ben eruit!
Hij moet Metallic Raw Titanium zijn..........maarre ik
hoop over 3 maanden mijn rijbewijs te halen en dan toch
echt een brute fiets te kopen: is een Z750 de goede keus
of is een Z1000 de goede keus of is dit te hoog gegrepen
voor iemand zonder ervaring?

Geef me de wijsheid!

Dank u!
Wijsheid is je rechterhand samen met je verstand.
750 lijkt me zwaar zat om te beginnen maar wie ben ik ?
gr.Driver
 
Goedemorgen,

Als je voor de 1000 gaat krijg je meer koppel in een breder gebied, misschien is het wel iets extremer, maar ik heb de ZX-9R gehad (zelfde blok, 55cc minder) en verrassen zal de Z1000 niet snel, daar is wel mee te leven.
Persoonlijk vind ik het rijden op koppel altijd lekker rustgevend ;) en errug lekker.
Dus als je jezelf een beetje, echt niet veel, kan beheersen dan zou ik voor de 1000 gaan.....
Maar ja geld is ook lekker, 750 is ook voldoende.... enz enz

Je moet het zelf weten, ga eens proefrijden op beide machines.

Als je van de 1000 afkomt, over 2 jaar, dan schrik je niet zo van de Tuono, dus misschien is het om die reden wel beter om de 1000 te nemen.

Maar wat je keuze ook is: Gave bak!!! en de zithouding is op dit soort fietsen helemaal top.
DOEN

(Bij de weg, de Tuono vind ik GEEN beginnersfiets, de Z is hier beter in!!)
 
ben zelf een 1/2 jaar gelede begonnen op de Z750.
hij bevalt mij prima de 1000 heb je als beginner echt niet nodig.
bijkomend voordeel is de prijs, maar daar is al het een en ander over gemeld.
toch hebben ze gelijk kleding is knap prijzig maar ozo belangrijk.
en het opleuken van de zed kost ook zat.

nu nog ff piccie van mijn bike.

full



helaas voor jou zwart,maar wel met extra's
zitten nu ook stalen remleidingen op en ander luchtfilter is onderweg.
 
ikke ook maar ff reageren dan ?

de 750 is voor de beginner een heerlijke fiets, mede omdat hij het hele toerengebied een zelfde koppel heeft en geen gekke pieken of dalen.
De 1000 daarentegen heeft in de lage toeren iets minder en gaat ineens als een speer in de hogere toeren (tenzij je geld uitgeeft voor een ander luchtfilter en andere uitlaten etc... dan is ie net zo constant)
piccie? bij deze:
full
 
Ik zal lekker voor de Z750 gaan ;)

Ik heb die een weekend mee gehad, met dan aan Jurgen van Dijk :}

En zelf hou ik erg van vermogen...
Tuurlijk heeft de Z minder vermogen dan mijn R1.

Maar, ik heb mij geen moment verveelt op dat ding :}
Hij is snel zat voor op de weg, stuurt lekker remt goed...
Je kan er ook leuk mee wheelyen enz...

Maarja, dat is mijn mening ;)

Maar dan is er ook nog de Z1000.
Weet ook precies hoe die rijdt, me pa heeft er een.

Tuurlijk rijdt die beter, en trekt gewoon harder.
Ook qua sturen vind ik die beter.

Maar ik denk dat jij als leek (sorry dat ik het ff zo zeg) dat verschil
nog lang niet op zal merken. Dus raad ik je Z750.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan