Advies bij aanschaf van mijn motor

BANAAN007

Rookie
5 jul 2006
3
0
Delft
Hallooo mensen,
het zal misschien al meerdere malen op dit forum gevraagd zijn, maargoed ik ben nieuw..
Ik heb vandaag me motorrijbewijs gehaald :) jeeeej..
En wil nu een motor aan gaan schaffen..
Wat is nou een goede betaalbare motor ( rond de 2500/3000 euro )..
Die echt een mega goed geluid geeft, hoogtoerig is, ik denk het mooiste is 2takt.. en die goed rijdt..
Hebben mensen ideeen?
Bedankt!
 
Nou.. niet helemaal..
Ik zoek een specifieke motor..
Ik wil een motor die hoog in toeren is, dus veel geluid maakt ( mooi geluid dan ), en die redelijk betaalbaar is, en ook nog eens goed rijdt..
 
Hoogtoerig :? Dan geen tweetakt denk ik zo want viertakten kunnen over het algemeen meer toeren maken.
Maar waarom veel toeren maken :? Als je herrie wilt zij daar ook andere manieren voor hoor.

Lijkt me een verstandig plan als je eerst maar eens wat gaat proefrijden enzo.
Maarja, je moet het natuurlijk zelf weten ;)
 
Hallooo mensen,
het zal misschien al meerdere malen op dit forum gevraagd zijn, maargoed ik ben nieuw..
Ik heb vandaag me motorrijbewijs gehaald :) jeeeej..
En wil nu een motor aan gaan schaffen..
Wat is nou een goede betaalbare motor ( rond de 2500/3000 euro )..
Die echt een mega goed geluid geeft, hoogtoerig is, ik denk het mooiste is 2takt.. en die goed rijdt..
Hebben mensen ideeen?
Bedankt!

onderhoud is dus niet belangrijk :?
2-takt heeft eenmaal meer onderhoud nodig

Ik zou voor een zx-10r gaan, die kunnen hoogtoerig zijn
:X

neem een leuke uitlaatpijp en je zult zien dat maakt al een aardig verschil
 
Net een rijbewijs? Tweetakt? Hoogtoerig? :?

Regel een oude gpx600r of gpz600r en zet er een leuke 4-in-1 op. Dan leren rijden en dán maar eens zoeken naar iets anders.
 
Ik heb vandaag me motorrijbewijs gehaald :) jeeeej..

Gefeliciteerd!

Die echt een mega goed geluid geeft ... ik denk het mooiste is 2takt

Nu wil ik niet vervelend zijn, maar persoonlijk gaat dat voor mij niet zo samen... Een huisgenoot van me had een aprillia RS 125, maar als hij langs kwam vroeg ik me altijd af of hij dat nu was of dat een huisgenote haar kamer aan het stofzuigen was... :X :X :X
 
als we hem nou eens gewoon helpen ipv weer stomme opmerkingen te maken komt hij vast verder!!!
Als ik meteen goed geholpen was, had ik nooit een suzuki marauder250 gekocht al eerste motor!!
Wat ze zeggen over 2 takt heb ik hier ook vaak gelezen, ik heb er zelf totaal geen ervaring mee dus kan ik je niet te veel advies hierover geven.
We weet ik dat je vaker de zuigers moet gaan vervangen en dat ze meer een knettergeluid maken zoals een brommer.
Wat leuke motoren zijn om te beginnen zijn bijv de honda cbr600f f2 of f3.
Het zijn oersterke motoren zijn prima te besturen en zijn relatief onderhoudarm.
Als je een mooie uitlaat onder je cbr zet heb je een prachtig geluid.
Ook zou je kunnen kijken naar de kawa zx6r uit bijv. 95/96.
Zijn iets sportiever, maar naar mijn mening hebben ze een mooier geluid met de juiste uitlaat.
Ik denk dat deze 3 motoren best te vinden moeten zijn met jouw budget, al zullen ze in de winter iets goedkoper zijn!!
Lekker gaan proefrijden op de motoren en je zal het snel merken dat dit prima beginners motoren zijn!!!
Veel succes :] :] :]
 
de enige goede tip die ik je geven kan is de volgende;

Ga naar een motorwinkel, en huur eens wat verschillende modellen fiets. Voor de een is sportief zijn ding, voor de ander een sjopper, weer een ander rijd liever allroad. Die zijn niet te vergelijken, laat staan dat iemand jou kan vertellen wat jou voorkeur is, dat moet je zelf uit zoeken. Dat ligt aan wat JIJ prettig vind zitten. Kun je bijvoorbeeld met je voetjes bij de grond, zitten je knieen nergen tegen aan?

Als je eenmaal je type fiets bepaald hebt, moet je weer gaan kijken naar de verschillen type motorblokken (1 cilinder, 2, 3 4 6??), 2-takt 4-takt al deze blokken geven hun vermogen al anders af. Dan nog het verschil tussen V, in lijn, boxer en dan ben je er. Og, wat je daarna pas moet doen is kijken of de kleur je wel bevalt, dat moet je echt past doen als je weet welk bloktype, hoeveel cilinders, welk model fiets en het vermogen hebt uitgezocht...

Ik wens je veel succes, maar bovenal veel plezier in het uitzoeken van jouw motor!

[me]joeltje zou kiezen voor een niet te dure fiets, zonder kuipjes. Bandit oid. Leren sturen, en na een jaartje (of twee) gaan kijken naar wat duurders. hij rijdt nu 10 jaar, kan het nog steeds niet, maar heeft wel lol en bijna alle type fietsen gehad buiten een naked of "echte" chopper, dus dat wordt iig zijn volgende[/me]


@modjes, kunnen jullie hier niet een keer een sticky topic van maken? dit wordt zo vaak gevraagd...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!
Ik ga is verder op marktplaats,
wie weet wat ik allemaal vind :-)

En idd.. Ik zal mss oowk wat proefritten moeten maken,
maar ik wil nu gewoon eerst even weten wat voor motorfietsen standaard een mooi geluid maken, en welke redelijk betaalbaar zijn :)


Bedankt alvast!
 
mooi geluid is precies hetzelfde verhaal, 2-takt, 4 takt, 1, 2, 3, 4 cilinder, in lijn, of V??? Alles is alleen op jouw smaak....

ow ja, het geluid staat niet op marktplaats btw...
 
cbr f3 die wij hebben gehad hier thuis maakte een leuk geluid hoor :)

teminste niet zoon catalisator zoem :9

die zijn voor jouw prijs klasse te vinden en rijden heel leuk :)

zat pijpen voor te vinden tegen leuke prijzen voor een mooie brul.

Bandit 600 is trouwens ook een super fiets :Y

Gr. Steven :9
 
VFR, heerlijke betaalbare motor waar je niet te snel zat van wordt.
Wel in het begin beetje op je gas letten, het is niet een eenvoudige beginnersmotor, maar met een beetje beheersing.... Heeft geen hoog jankend geluid (wat moet je ermee?), maar een heerlijke roffel.

Ik ben zelf met een Diversion begonnen maar vond na drie weken al dat ie te weinig vermogen had.

Denk wel goed na voor je een sportfiets koopt. Waar ga je de motor voor gebruiken? Lange ritten, spelen, showen?
 
Bedankt!
Ik ga is verder op marktplaats,
wie weet wat ik allemaal vind :-)

En idd.. Ik zal mss oowk wat proefritten moeten maken,
maar ik wil nu gewoon eerst even weten wat voor motorfietsen standaard een mooi geluid maken, en welke redelijk betaalbaar zijn :)


Bedankt alvast!

Erg verstandig om misschien proefritten te gaan maken |( , succes *O*
 
Bedankt!
Ik ga is verder op marktplaats,
wie weet wat ik allemaal vind :-)

En idd.. Ik zal mss oowk wat proefritten moeten maken,
maar ik wil nu gewoon eerst even weten wat voor motorfietsen standaard een mooi geluid maken, en welke redelijk betaalbaar zijn :)


Bedankt alvast!

Waarom zou je een proefrit maken. Ik heb het idee dat je geluid belangrijker vindt dan rijeigenschappen oid.
Dus....... niet proefrijden maar.........gewoon even je koptelefoon op en het leukste geluid uitzoeken en kopen

http://www.bikesounds.com/

suc6


:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan