Advies Covid-19 en 1 nacht Ardennen

Nu in Luxemburg, vanaf Valkenburg via de Ardennen in Luxemburg.

Wat is het fantastisch rijden in Luxemburg, met ook al naar Vianden, Esch, Clerveaux geweest....

Aanrader geen één handhaver gezien, wel heel veel motoren.
 
Wist ik wel!
Alleen zuid-zijde van dat landje is minder interessant. Ook rondom Lux (land) is het meestal prachtig.
Aangrenzend Eiffel, of Ardennen is ook leuk rijden. Maar ook de Gaume is wel een toertocht waard.

Dit jaar geen weekends gedaan in Lux door corona.
In andere jaren meestal wel 2 weekenden (1x voorjaar en 1x najaar) dat ik in die regio ga rondtoeren.
 
Meestal pak ik ritten die ik op internet vind...................
(ben er nu vaak genoeg geweest, dat ik redelijk kan inschatten of het ook een mooie rit gaat zijn)

Dit jaar ben ik op vakantie in F geweest.
Op de heenweg heb ik bijv een stuk van de wielerklassieker Luik-Bast-Luik tegengesteld gereden.
Bekend is dat die route goed rijdbaar en ook mooi is. Bijv Côte de Wanne.................
20200729 Stavelot(B) .jpg

Dan ben je 3 uurtjes van huis en al helemaal op vakantie. :t Hier uitzicht op Stavelot.............
 
dit zijn voor ons de wekelijkse ritten....daar tegenover cafe du pont onder de brug op het terras is het goed toeven
als het erg warm is....maar eten moet je daar niet veeeels te duur
 
Kom er zelf al meer dan 26 jaar. Heb daar ooit gewerkt in de buitensport als sportinstructeur en begeleiden van toeristen die een actieve vakantie wilden beleven.
Maar ondanks dat ik in de tussentijd veel landen heb gezien, vindt ik het een buitengewoon land waar ik graag zou willen wonen (maar vrouwlief wil niet mee, ook al heb ik haar daar leren kennen).
Zuiden van Luxemburg niet mooi? Dan heb je denk ik geen goed beeld van dat deel. Je moet enkel Luxemburg stad en directe omgeving links laten liggen of naar Lux. Stad gaan voor vertier (eten, de kazematten bezoeken...).
 
Kom er zelf al meer dan 26 jaar. Heb daar ooit gewerkt in de buitensport als sportinstructeur en begeleiden van toeristen die een actieve vakantie wilden beleven.
Maar ondanks dat ik in de tussentijd veel landen heb gezien, vindt ik het een buitengewoon land waar ik graag zou willen wonen (maar vrouwlief wil niet mee, ook al heb ik haar daar leren kennen).
Zuiden van Luxemburg niet mooi? Dan heb je denk ik geen goed beeld van dat deel. Je moet enkel Luxemburg stad en directe omgeving links laten liggen of naar Lux. Stad gaan voor vertier (eten, de kazematten bezoeken...).
Heb je namen van plaatsen welke het bezoeken waard zijn met de motor in het zuiden van Luxemburg?

Of mss beter mooie routes? ;)
 
Op RouteYou vindt je veel mooie routes, ook door het zuiden, heen.
Mondorf (vliegmuseum), maar niet specifiek. Vanaf Noord en Mullertal weet ik er genoeg omdat ik daar meer kom/kwam.
Maar kort om Lux Stad vermijden en gewoon de kleine wegen opzoeken. Ansembourg is ook mooi met zijn kasteel, net als Bourscheid, Vianden.
 
De Corona-vrije route loopt van je voordeur naar je achterdeur. Via tussenstops in Keuken, WC en Slaapkamer!
Zijn er nu echt mensen die hun gezondheid in de waagschaal stellen voor een paar foto's op Feestboek of Instagrum?
 
Terug
Bovenaan Onderaan