Advies eerste kinder cross brommer

Als ik zondag durf de grasmachine, slijpschijf of cirkelzaag voor meer dan even aan zetten, staat de politie aan de deur.

Ben ik content dat ik dan toch nog in een iets gematigder deel van België woon... Ik werk al 20 jaar zonder onderscheid van week- en weekenddagen, dus als ik eens op een zondag tijd heb... dan sleur ik de grasmaaier aan de gang... voorlopig zonder problemen. :)



Maar begrijp je standpunt.. en zo lang de kleine er plezier aan heeft..
Ben zelfs niet eens tegen die elektrische motorfietsen... ben ook al stiekem aan het kijken geweest naar zo'n Sur Ron bike, maar twijfel nog een beetje of dit in onze bossen als een mountainbike gezien gaat worden door de vele nieuwe, te danken aan twee jaar covid, "natuurliefhebbers"...
 
Wel..
Ik heb dat nu 1x gedaan voor hem, letterlijk op vrijloop.
Dat zal me geen problemen opleveren. Op het filmpje hoor je de e-ktm, niet de tenere.

Hier is het "verboden met ontploffingsmotoren aangedreven voertuigen, speeltuigen en experimenteertuigen te gebruiken om er oefeningen, persoonlijke of groepsvermakelijkheden, wedstrijden of manifestaties mee te houden of te organiseren
in de open lucht, op minder dan 300 meter van woonwijken, woonkernen of bewoonde huizen."

Als ik zondag durf de grasmachine, slijpschijf of cirkelzaag voor meer dan even aan zetten, staat de politie aan de deur.
Ik ga er dus voor het gemak van uit dat als ik 3 keer in de week de kleine een half uurtje laat brommeren, dat dat ook niet lang zal goed gaan. Ik heb het 10 jaar geleden eens naiefweg geprobeerd met de trial, dat is niet gelukt...

Bovendien ben ik zelf van mening dat als het elektrisch en dus stiller kan, dat voor iedereen beter is. Ik ben ervan overtuigd dat elektrisch, zeker voor mx, de toekomst is.
Voor mijzelf zijn de voordelen: geen tweetakt mengen, geen carburator regelen, geen onderhoud, geen hete motor, etc.. batterij inklikken en gaan.
Benzine is dan ook nooit een overweging geweest.

Ok, ik wist niet dat het zo expliciet verboden was bij jullie. Hier is dat niet (dat ik weet)
De overbuurman kiest meestal de zondag uit om zijn bosmaaier te gebruiken.

Verder snap ik ook de andere argumenten om voor elektrisch te gaan. :t
 
Ben zelfs niet eens tegen die elektrische motorfietsen... ben ook al stiekem aan het kijken geweest naar zo'n Sur Ron bike, maar twijfel nog een beetje of dit in onze bossen als een mountainbike gezien gaat worden door de vele nieuwe, te danken aan twee jaar covid, "natuurliefhebbers"...
Gegarandeerd niet :+

Ik zit wat in de mtb ook en zelfs die gaan dat niet appreciëren, die zijn al tegen e-mtb's hahaha.

Ik rijd gewoon nog met de enduro waar het mag hoor (niet in het bos dus), probeer wat attent te zijn.
 
Gegarandeerd niet :+

Ik zit wat in de mtb ook en zelfs die gaan dat niet appreciëren, die zijn al tegen e-mtb's hahaha.

Blijft een speciaal volk, fietsers... :+

Ga misschien toch eens zo'n ding uitproberen, wie weet ziet de helft niet eens dat er geen trappers op staan.. buiten dat is zo'n Sur Ron niet veel groter dan een uit de kluiten gewassen fully.
 
Kan me voorstellen dat het voor de wandelaars weinig verschil maakt, zeker indien het de nummerplaatloze versie is.
 
Grote nadeel van de stacyc blijken intussen de veel te dikke handvatten, waardoor onze 3 jarige niet met z'n handje bij de rem komt.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld zijn frog kinderfiets, kan dat veel beter, die remt 'ie over het stuur als ie niet oplet.
 
IMG-20220610-WA0004.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan