Advies en/of BMW R1100GS motorblok gezocht

supertapir

MF'er
20 jan 2018
41
9
's-Gravenhage
Hoi,

Van de week is een van de uitlaatkleppen afgebroken van mijn bmw r1100gs. Dit gebeurde op de snelweg en heeft de nodige schade nagelaten.

Nu heb ik het eea los en kom ik tot de volgende conclusies

Zuiger is aan schroot
Kop heeft schade en het kleppensysteem lijkt vast te zitten.

Op de krukas voel ik 0 speling in de hoogte/diepte richting.

Mijn plan is nu om de zuiger, de kop incl kleppen te vervangen voor een andere gebruikte set.

Weet iemand of ik hier ook de onderdelen van een bmw r1100rt, rs, r voor kan gebruiken. Ik meen dat de compressie anders is bij der verschillende r1100's... Dat zou betekenen dat deze onderdelen niet uitwisselbaar zijn. Weet iemand hier meer over?

Verder ben ik dus op zoek naar een bmw r1100gs blok en of losse kop en zuiger. Het gaat allemaal om de linkerkant.

Ben benieuwd en alvast bedankt!

Groetjes,
Teije


IMG-20230901-WA0030.jpeg
IMG_20230901_161603.jpg
IMG_20230901_161458.jpg
IMG_20230901_173634.jpg
 
@supertapir Wat is dat nou voor iets raars? Je vraagt hulp en advies. Ik bied je gratis de spullen aan en je neemt niet eens de moeite om te schrijven dat je iets anders gevonden hebt of de motor gaat slopen.

De user is sinds 2018 lid en heeft 40 posts, niet erg actief. Ik denk dat jouw antwoord nog niet gelezen is of ze hebben nog geen antwoord op jouw aanbod, omdat moeilijk met vervoer of iets wat je zelf mag invullen.
 
Ik heb hem twee keer getagt. Hij heeft dus mailtjes gehad. Of zijn er ook mensen die maar 1x per maand hun mail lezen? Zo lang blijf ik niet over een motorblok en een stel cilinderkoppen struikelen

Mailtjes kan je uitzetten, weet niet eens of dat standaard aan staat.

Maar je moet vooral doen waar je je goed bij voelt, als de TS de zooi op kan halen is dat mooi meegenomen voor beide, istie te laat is dat vooral zijn probleem. Niet zo druk maken :)
 
hoi hoi,

motor forum staat helaas blijkbaar niet in mijn mail updates... ik ben dus een beetje vergeten dat ik het hier had gepost. mijn excuses voor de ate reactie!! waardeer het meedenken juist enorm. vandaar hier gepost... @halflive WAT EEN AANBOD!!!! hier ga ik uiteraard graag op in... mocht ik niet te laat zijn...
 
hoi hoi,

motor forum staat helaas blijkbaar niet in mijn mail updates... ik ben dus een beetje vergeten dat ik het hier had gepost. mijn excuses voor de ate reactie!! waardeer het meedenken juist enorm. vandaar hier gepost... @halflive WAT EEN AANBOD!!!! hier ga ik uiteraard graag op in... mocht ik niet te laat zijn...
Stuur hem even een DM, dan kan je ook meteen een afspraak maken. 8-)
 
hoi hoi,

motor forum staat helaas blijkbaar niet in mijn mail updates... ik ben dus een beetje vergeten dat ik het hier had gepost. mijn excuses voor de ate reactie!! waardeer het meedenken juist enorm. vandaar hier gepost... @halflive WAT EEN AANBOD!!!! hier ga ik uiteraard graag op in... mocht ik niet te laat zijn...
Nee, je bent nog niet te laat. Voornamelijk omdat ik andere dingen aan mijn hoofd had. Ik heb mijn schenen al weer een aantal keren gestoten aan dat blok . Stuur maar een pb, dan spreken we wat af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan