Advies? ER 5, CB 500 of GS 500

Welke moto bavalt/beviel jou het best ?

  • Kawa ER-5

    Stemmen: 4 14,3%
  • Honda CB 500

    Stemmen: 17 60,7%
  • Suzi GS 500

    Stemmen: 6 21,4%
  • Geen idee, nooit bereden ...

    Stemmen: 1 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    28
Maar ik moet helaas en mss is het beter zo, met een 25kw'er rijden.
Hoeveel zou het verschepen van die motor kosten, Bobbel ?
Deze motor is gewoon standaard vrees ik (58 pk of zo?). Als je ECHT interesse hebt kan ik wel wat uitzoeken (ik kom naar Nederland in oktober, ik zou 'm zelfs naar je toe kunnen rijden en terug vliegen naar Bristol), maar vergeet niet dat je 'm op kenteken moet zetten, er een mijlen teller op zit en misschien nog BVB moet nabetalen? Misschien een beetje gedoe voor een motor waarvan er genoeg te vinden zijn in de Benelux? Als je TOCH nog interesse hebt, ik kan een fotootje verzorgen en je met de verkoper in contact brengen.
 
alle 3 zijn het wel goede motoren, je kan er niet echt een miskoop aan overhouden als je een goed onderhouden model binnen je budget vindt. Ik zou zeggen ga voor hetgene je zelf het mooiste vindt en voor jou het beste rijdt...
 
Aah toch bedankt Bobbel ... het is heel vriendelijk van je ...
Maar mss toch niet. Zoals je zelf zegt. I kzou er nog meer aan moetne uitgeven enzo ... Prijs is best ok want ik moet nog een pak kopen en laarzen.
Ik heb nog een maand of 2 voor me. Een van de dagen moet mijn geld gestort worden en dan maar hopen dat de verkoop van me brommert veel oplevert ...
 
Kort gezegd, puur qua rijeigenschappen en kwaliteit, op basis van ervaring:
1.CB 500
2.ER-5







3.GS500 :r

Neem je de prijs in de vergelijking mee, dan is de ER nieuw het meest interesant. Tweedehands is de GS echt heel goedkoop, dus ook nog interesant. CB en ER scheelt tweedehands niet veel, behalve dat die ER nog niet zo superoud is en dus vaak nog wat duurder. Maar gezien je budget zou ik een 2e hands CB zoeken. De leukste en beste denk ik. En echt niet saai als je net een rijbewijs hebt.
 
De GS500 is standaard maximaal 37kw volgens mij. Terwijl de Cb500 standaard maximaal 43kw is (58 pk). Was voor mij een van de redenen om cb500 te kiezen.

Maar belangrijk punt GS500: Is gewoon goedkoper in aanschaf, telt ook mee!

ER-5 is vrij duur omdat ie nieuwer is. Ik ben met voorgaande poster eens, ik raad je ook een cb500 aan. :)
 
THX ... maar het zal er nu van afhongen HOEVEEL geld ik zal hebben ... en welke moto ik daarvan zal kunnen kopen. Stilletjes hoop ik op een CB 500, maar als dat niet gaat dan maar GS 500. Maar tegen December rij ik zeker met een 'moto'.
En als dat niet lukt, dan maar een kentekenplaat op mijn fiets plakken *D
 
Kheb zelf een gs, nog niet zo lang. Ik vind em lekker rijden, maar kheb niet veel vergelijk materiaal gehad. Kheb ook op de er5 van mijn vader (heeft ie niet meer) gereden en reed ook gewoon goed.

Ik kan je weinig info geven, maar ik las wel tussendoor dat je aannam van andere dat de gs minder (motor) oogt? Dat kan je denk ik zelf het best beslissen denk ik en niet van andere uitgaan.

Ik denk als je jaartal/prijs verhouding vergelijkt dat die cb echt wel duurder is. En die kawa en suz dicht bij elkaar liggen. Die cb heeft meer vermogen, maar volgens mij zullen de acceleratie prestaties van de 3 niet ver uit elkaar liggen, denk niet eens dat die cb harder optrekt.

Ik geloof wel dat die cb een degelijkere motor is.

De er5 is er pas vanaf 1997 dus als je minder geld (er voor over)hebt kun je de wat "nieuwere" er5 denk ik niet kunnen aanschaffen aangezien ze wel rond die 2000 euro en erboven zitten.

Ik denk dat de cb ook rond dat bedrag blijft steken. Ook natuurlijk een voordeel want je krijgt er weer wat meer voor terug als je em weer verkoopt.

Een leuke gs zul je voor 1500 euro wel kunnen kopen denk ik.

Het grootste punt voor mij was dat de suz goedkoper in aanschaf is. Ik vind zelf de (naakte)cb er ook wat log uitzien, maar das persoonlijk.

Succes met je keuze, ik denk dat het alledrie gewoon goede opstapmotors zijn.
 
ik heb een cb500 en een gs500 gehad, op de er 5 heb ik ook gereden. ik zou zeker voor de cb500 gaan, kwaliteit is gewoon goed, en is zo lekker wendbaar. en van de 3 ziet ie er ook het beste uit vind ik.

(ps waarom open je geen pol?)
 
Ha, vergeten. Kan ik dat nog doen of dat al te laat ? :)

Jah ik vind de GS heel mooi, die frame en dan die witte velgen, zoals bij u.
Ik heb al enkele CB'tjes gezien in de koopjeskrant enzo, en niet allemaal zo duur. En toch oogt de GS beter (persoonlijke mening). Ik heb de Cb nog nooit grondig kunnen bekijken. En jah, als er een naked mij voorbij steekt dan zie ik alleen zijn kont *D . (Ik sta er van zelfs versteld dat sommige motorijders mij groeten op de baan. * Vriendelijk terug knikken of handje opsteken *)

Ik zal mss begin september naar enkele verkopers bellen en een testritje doen met beiden.

...
 
Een GS heeft de schijn van moderne motoren. Wiegframe met dikke bovenbuis en alles vierkant en met metaalkleurige verf. Net een echt brugframe. :X De CB heeft een meer ouderwetse look, net als de ER. Ik vind die 2 mooier, eerlijker ogen. Een GS is een beetje neppig. Maar als je oude fietsen niks vind is die GS mooier uiteraard. Smaken verschillen.
 
Ik ben met Ed eens. Ik vond de GS er niet uitzien en de cb en Er-5 wel mooi....maarja...misschien ben ik ouderwets. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan