Advies/ervaring gevraagd aanschaf garagekrik

  • Onderwerp starter Anoniempje751
  • Startdatum
A

Anoniempje751

Guest
Hoi,

Ik sta op het punt een nieuwe garagekrik aan te schaffen (heb al jaren een goedkoop bouwmarkt ding, die nu op is)

Ik ben zelf monteur, kan dus gewoon op de zaak op de brug, maar het is ook wel makkelijk om thuis een redelijke krik te hebben.

Budget +/- 100,- (aangezien hij enkele keren per jaar gebruikt gaat worden)

Eisen; geschikt voor verlaagde auto's (min hoogte 10cm)
Zo hoog mogelijk bereik (1x per jaar moet er ook een Ducato camper op locatie mee opgekrikt kunnen worden..)
Enigszins compact, omdat hij ook mee moet kunnen in de kofferbak.

Nu twijfel ik tussen 2 krikken, ze hebben allebei hun voordelen/nadelen, wellicht dat er hier mensen zijn met ervaringen, of wellicht andere suggesties in dezelfde prijsklasse.

https://www.hbm-machines.com/produc...rikken/hbm-25-ton-aluminium-stalen-garagekrik
+ 2.5 ton
+ Lichtgewicht
- Relatief klein bereik (vergeleken met optie 2)


https://www.hbm-machines.com/produc...garagekrikken/hbm-2-ton-extra-lage-garagekrik
+ Groot bereik (handig om die Ducato 1x per jaar mee op te krikken)
- 2 ton (misschien ook aan de lage kant voor diezelfde Ducato..)
- stukkie zwaarder


Graag jullie mening/ervaring/suggesties!

Alvast bedankt.

(Excuus als dit niet in de juiste rubriek staat)
 
Er komt meer bij kijken dan alleen het maximale hefvermogen. Goedkopere krikjes hebben aanzienlijk meer laterale wrik dan de profi modellen, daarom wil je een royale overcapaciteit hebben.

Als je, laten we zeggen, een hele zware camper op twee wielen zet dan heb je aan 2 ton hefvermogen genoeg, dus dan kan theoretisch zelfs met zo'n eng 2T Lidl krikje. Maar als de camper een paar cm beweegt, is wel gelijk duidelijk waarom je iets zwaarders had moeten hebben.

Als het relatief goedkoop moet en zwaar belast wordt, zou ik meer deze kant op denken (hoe lomper hoe beter, met behoud minimale opnamehoogte):
https://www.autogereedschap.com/a-5...en-etc/garagekrik-4-ton-low-profile-kw-tools/


Ik zou inderdaad ook dan voor zoiets gaan vooral als je er een camper mee wilt opkrikken. Erg goed gevonden. En goede prijs.
 
Iedereen bedankt voor het advies.
De aluminium krik kon toch niet laag genoeg (laagste krikpunt auto was 9cm)

En de andere krik had dusdanig hoge verzendkosten, bij meerdere webshops, dat ik voor het totaalbedrag een betere krik kon uitzoeken..

Dat uiteindelijk gedaan;

di-y420250_.jpg


Winntec krik, met PU wielen, turbo lift, lifthoogte van 75mm/510mm.

*O*
 
Je verdient genoeg aan je personeel. Waarom kunnen zij niet meedelen.? Wij doen dat gelukkig wel. En wat merk je eraan? Dat dat gewaardeerd wordt...en je gaat merken in werkgedrag.
Als ik de afgeschreven troep ga geven ben je echt een baas...en weet je meteen je plek als hondje. Vind baas zo een slecht woord...
Je mag ze best tegen inkoopprijs iets geven maar dan mag je geen BTW aftrekken en moet je wel loonbelasting betalen.

Baas is een slecht woord ik gebruik het dan ook liever niet.
Afgeschreven troep moet je niet geven. Financieel afgeschreven spullen die nog een tijd meekunnen voor een hobbyist is een prima oplossing. Net zo als mogen lenen of gebruiken voor prive doeleinden.
 
Iedereen bedankt voor het advies.
De aluminium krik kon toch niet laag genoeg (laagste krikpunt auto was 9cm)

En de andere krik had dusdanig hoge verzendkosten, bij meerdere webshops, dat ik voor het totaalbedrag een betere krik kon uitzoeken..

Dat uiteindelijk gedaan;

Bekijk bijlage 1430192

Winntec krik, met PU wielen, turbo lift, lifthoogte van 75mm/510mm.

*O*
Hoe bevalt ie?

Ik ben ook in de markt voor een krik :p
 
@Ovy Ik weet niet wat je eisen precies zijn maar ik ben erg tevreden met deze krik.

8 jaar geleden gekocht omdat ik toen al jaren mijn verlaagde auto's op blokken moest rijden om de krik eronder te krijgen en ik toen de verwachting had 'nooit' meer een auto met standaard vering te gaan rijden. En tot nu toe klopt die verwachting nog..:P
Verder voordeel is de deelbare hefstang en het lage gewicht. Het kost zo weinig kracht de auto omhoog te krikken dat ik altijd met een 'halve' hefstang werk. Scheelt ruimte bij het opbergen en je hebt daarnaast ook minder ruimte naast de auto nodig om de auto op te krikken.
Ik doe ook altijd de zomer-/winterbanden wissels voor familieleden en dan gaat de krik gewoon mee op de fiets.. Dat gaat prima door het lage gewicht! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan