Advies: Gevaarlijke schade of dikke streetfighter?

Neejij

MF'er
30 jul 2011
123
0
Inmiddels ben ik er wel achter dat mijn kawa geen schadeloos verleden heeft. Ik heb er inmiddels 7000km op gereden.

Ik merk geen hele rare dingen maar hij lijkt wat instabiel, vooral bij het langzame bochtenwerk.

Nu zag ik een foto van precies hetzelfde type motor en het viel mij op dat bij de motor op de foto het voorwiel veel verder naar voren zat dan bij mijn motor het geval is.

Toch maar even goed naar mijn kawa gekeken... En wat blijkt: de kappen aan de voorkant zijn afgezaagd om het voorwiel te laten "passen". B|

Is mijn voorvork krom? Frame compleet verbogen aan de voorkant als gevolg van een frontaaltje?


img0042wmc.jpg

img0041et.jpg


Was van plan hem in de winter helemaal op te knappen maar de twijfel begint nu wel toe te slaan. -O-
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn de mindere ontdekkingen :/
Of je vork krom is kan alleen jij bepalen aangezien dat van de foto slecht te zien is. Mochten het alleen de poten zijn, dan is dit wel 2e hands op te snorren denk ik.
 
Als je poten zo krom zijn dan klemt hij bij het inveren.
Als je kuip op zijn plaats zit dan heeft je motor niet alleen schade gehad maar was hij total loss.
 
Nu kan het lichtinval zijn, maar als ik bovenstaande foto's bekijk lijkt het of er bij jou een deuk in je frame zit??

Klopt er zit een deuk in de zijkant, die heb ik bij de aanschaf helaas niet gezien.. (particulier) Het leek mee te vallen maar als ik nu zie dat de kappen niet kloppen en dat er stukken afgezaagd zijn begint het wel te knagen.
 
Laatst bewerkt:
Van de winter even alles overbouwen op een ander frame
Een frame dat goed is moet niet zo heel moeilijk zijn om te vinden
En zo heel veel werk is het niet (lukt je wel in een weekend met een beetje hulp)
En laten richten zou ik niet doen bij een alu frame

Het is kl.... voor je maar er zijn nu eenmaal mensen die alles doen voor geld en er niet mee zitten dat ze levens in gevaar brengen

Als oom agent dit ziet dan wordt het kenteken denk ik wel ingenomen en dat is iets dat je moet zien te voorkomen
 
Laatst bewerkt:
Met een beetje geluk hoef je alleen de binnenpoten te vervangen om weer fatsoenlijk te rijden. In het ergste geval zit er een scheur in je balhoofd, even goed nalopen dus!

Als je twijfels hebt over of het allemaal veilig is, laat er even iemand naar kijken :)
 
Laatst bewerkt:
Met een beetje geluk hoef je alleen de binnenpoten te vervangen om weer fatsoenlijk te rijden. In het ergste geval zit er een scheur in je balhoofd, even goed nalopen dus!

Als je twijfels hebt over of het allemaal veilig is, laat er even iemand naar kijken :)
Als die binnenpoten zo krom zijn dat daardoor je wiel een aantal cm's verder naar achter zit, hoe kan hij dan nog inveren ?
 
Hmzz als je kijkt naar de crashpad in het voorbeeld plaatie en vervolgens naar het gat daar net boven in het frame, zit dit montage gat bij jou een stuk verder naar voren dan bij het voorbeeld piccie het geval is. Ik gok een niet originele kuip gemonteerd (of van een ander type kwaak)

Kleur blauw/paars van de tank en kappen is ook een tinjte afwijkend, maargoed dat zegt bij zo'n motor niet veel op zo'n leeftijd :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan