Advies gevraagd 23e motor

erik99

MF veteraan
15 mrt 2005
5.208
129
Cuijk
Het forum staat vol met topic's van rijders die advies willen over wat een goede beginnersmotor is Dat weten we nu dus wel.

Maar er is ook een grote groep rijders die al lang niet meer op hun eerste motor zitten en ook nog wel eens een andere motor willen kopen. In mijn geval gaat dat mijn 23 motor worden. En nu wil ik wel eens advies wat een goede 23e motor is.

Ben ik eindelijk ervaren genoeg voor een rode Hayabusa? Of is dat nog te vroeg?
Of wordt het nu tijd om te stoppen met motorrijden en een BMW te kopen? :+
Of moet ik gewoon in therapie omdat 23 motoren in 25 jaar wel heul veul is en ik moet leren keuzes maken?

Help...... -O-
 
Tsja, dat hangt van veel zaken af.
Potentie
Haargrens
Haarkleur
Maximum leenbedrag
Posergehalte
Aantal foute vrienden
Maatschappelijke status
 
_O- Misschien wordt het na 22 motoren toch tijd voor eentje met zijwielen? :+

Eigenlijk toch best herkenbaar. Zit momenteel ook te dubben, welke de eventuele volgende brommert wordt. Maar voor ik toch een topic open hiervoor :X Tegen die tijd mag je me op laten nemen!
 
Laatst bewerkt:
Je kunt beter een dagje een motor huren, ipv elk jaar een motor kopen... Hoge afschrijvingen :-)

Maar verveel je je snel op een motor?
 
Maar verveel je je snel op een motor?

Nee, hoor. Ik heb wel een tijdje veel gewisseld.
Maar ik heb ook jaren dezelfde gehad. Er zitten er ook een stuk of 7 oldtimers bij die ik opgeknapt heb en daarna weer verkocht. En er zitten wat pekelfietsen bij die ik na een winter goede dienst weer weggedaan heb. Ik rijd meestal op oude hokken die aangeschaft worden voor bedragen tussen de 750 en 1500 euro. Dus ik heb niet zoveel afschrijving. Meestal kom je die voor hetzelfde bedrag wel weer kwijt. Dus wisselen in niet zo duur. En ik heb daardoor zo'n beetje alle type motoren wel kunnen proberen. Van racer tot GoldWing tot Off-road.
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen stel ik voor dat je dergelijke vragen in het vervolg een drie kwartier later stelt.

Terzake: Als ik je goed begrijp zoek je een motor die je in iets meer dan een jaar zat bent, en dan weer weg wilt doen. In ieder geval kan ik je vertellen dat je dan géén VFR moet kopen. Misschien moet je gewoon eens wat gaan proefrijden en dan zelf ontdekken of je een bepaalde motor met een goed jaar weer zat bent.

Tenslotte: voordat je bij de 99 bent moet je er nog wel een paar, dus ik zou zeggen: maak van marktplaats je homepage.

succes!
;)
 
Laatst bewerkt:
Koop een 125cc. Binnen een week daarna koop je je 24e motor en dat maakt het kiezen een stuk makkelijker; anything goes. :] Soms kan het leven zo makkelijk zijn.
 
Om te beginnen stel ik voor dat je dergelijke vragen in het vervolg een drie kwartier later stelt.

Terzake: Als ik je goed begrijp zoek je een motor die je in iets meer dan een jaar zat bent, en dan weer weg wilt doen. In ieder geval kan ik je vertellen dat je dan géén VFR moet kopen. Misschien moet je gewoon eens wat gaan proefrijden en dan zelf ontdekken of je een bepaalde motor met een goed jaar weer zat bent.

Tenslotte: voordat je bij de 99 bent moet je er nog wel een paar, dus ik zou zeggen: maak van marktplaats je homepage.

succes!
;)

Een VFR heb ik al gehad, een RC36. Twee weken. Toen uitgeleend aan een goede vriend die even zonder vervoer zat. Die VFR heb ik nooit meer teruggezien. Hij beviel hem zo goed dat ie hem heeft overgenomen. Maar die had ik op zich wel wat langer willen hebben. Hij reed erg lekker.
 
Laatst bewerkt:
Er staat hier op MF een hele nette GSX1400 te koop van forumlid ..Ron..

Is ook wel iets voor iemand met ervaring.
 
Na 23 motoren moet je gewoon concluderen dat motorrijden voor jou niet geschikt is en dat je beter op zoek kan naar een nieuw koekblik.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik eindelijk ervaren genoeg voor een rode Hayabusa? Of is dat nog te vroeg?"
Zo een met een "Bertus Steigerpijp" achterbrug?

Of wordt het nu tijd om te stoppen met motorrijden en een BMW te kopen?
Ben je al gepensioneerd, heeft je vrouw gebreide onderbroeken?

Of moet ik gewoon in therapie omdat 23 motoren in 25 jaar wel heul veul is en ik moet leren keuzes maken?
Dat hoef je niet te vragen, vandaag nog een afspraak maken. .
 
Stap 1:
zoek 23 motoren die je zou willen rijden op marktplaats of hier op MF en sla de links ergens netjes op

Stap2:
kopier alle 23 motorlinks in een lijst naar RANDOM.ORG - List Randomizer

Stap3:
druk op Randomize

Stap4:
?????

Stap5: feliciteert met je toekomstige aankoop!
 
Laatst bewerkt:
Een VFR heb ik al gehad, een RC36. Twee weken. Toen uitgeleend aan een goede vriend die even zonder vervoer zat. Die VFR heb ik nooit meer teruggezien. Hij beviel hem zo goed dat ie hem heeft overgenomen. Maar die had ik op zich wel wat langer willen hebben. Hij reed erg lekker.

:D Niet aan beginnen dus, anders gaat je hele plan er aan ! '(
 
Op zekere leeftijd ga je van zoekspelletjes en puzzelen houden.
Als je al zover bent, dan zou ik een Harley kopen.
Na elk ritje een zoektocht naar de verloren boutjes en moertjes,
en daarna lekker puzzelen waar ze ook weer horen te zitten...

_O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan