Advies gevraagd aan ervaren motorrijders: CBR/VFR?

indo44

Rookie
27 nov 2007
10
0
Hallo
vanaf november ben ik bezig met motorrijlessen en as donderdag mag ik afrijden. Hopelijk gaat het in 1x goed en kan ik me daarna gaan orienteren voor een motor.
Ik ben eigenlijk al op zoek naar een advies, aangezien ik me op verschillende motoren (op voorhand) aan het orienteren ben.

Honda VFR.
Ik twijfel tussen een VFR 750 uit 1997 of een VFR 800 van 1999-2001.

Honda CBR600

Kan iemand mij (met ervaring het liefste) advies geven over de aankoop die ik wil gaan doen in de loop vd komende maanden?

Voor alle duidelijkheid; ik heb er nog nooit op 1 van beide motoren gereden.
Les nu op een kawasaki ER 6N.
Ik zal geen racer worden, maar meer een toer en af en toe sportief rijder.
Alvast bedankt voor de reacties en adviezen

gr
Marcel
 
succes met afrijden :]

advies:

ga proefrijden op de motoren die je wilt :Y
 
En gebruik ook de search even. Er zijn al veel van dit soort vragen gesteld, en bij veel van de verlanglijstjes die daar behandeld werden zitten ook de VFR en de CBR.

Succes met afrijden en zoals hierboven al gezegd is: proefrijden-proefrijden-proefrijden!

Wat wij hier allemaal zeggen is uiteindelijk niet belangrijk. Het gaat om jouw gevoel bij/op een bepaalde motor! :]
 
Als er 1 ding is wat ik wel geleerd heb is het wat Sjeik ook al aangeeft en dat is dat proefrijden het belangrijkste is om een motor uit te kiezen...

Laat je vooral niet verblinden door welke motor je wilt qua uiterlijk maar neem een motor die bij je past qua gevoel, houding en postuur... dan blijft rijden leuk;)
 
Ik ben eigenlijk al op zoek naar een advies, aangezien ik me op verschillende motoren (op voorhand) aan het orienteren ben.

Honda VFR.
Ik twijfel tussen een VFR 750 uit 1997 of een VFR 800 van 1999-2001.

Honda CBR600

Kan iemand mij (met ervaring het liefste) advies geven over de aankoop die ik wil gaan doen in de loop vd komende maanden?

Beide fietsen zijn prima geschikt voor hoe jij wilt gaan rijden. Kijk op welke je het beste zit (vfr is een tikkie groter dan cbr) en welke je het beste vind rijden. Let op eerste type vfr 800 is een benzineslurpertje. Als je af en toe eens een lekker ritje gaat maken is dat niet zo'n groot probleem, denk je er echter over om er ook eventueel woon-werk mee te gaan doen of sowieso veel kilometers mee te maken is dat niet zo fijn.
 
Hey Indo44,

En hoe is het gegaan afgelopen donderdag: geslaagd hoop ik!
En daarna een lekkere koffie toebroek gedronken??
Ik hoop dat je nu aan je VFR kan denken.
Een 750 heb ik ook gehad en dat was een hele fijne bike.
Ik hoor het wel.
 
Zoals vaker wordt aangegeven wordt, het is heel persoonlijk....

Ik heb zelf een VFR750 uit 97 en kan er maar geen afstand van doen (wil wel weer eens iets jongers). Ik ben dus zeeeer te spreken over de VFR. Super betrouwbaar en zowel sportief te rijden als lekker relaxed mee te toeren.... Persoonlijk vind ik de VFR800 FI minder mooi dus vandaar ook voor mij geen optie...

Success met kiezen !!
 
Ik rij nu CBR600F en dat is echt de perfecte allround fiets. Sportief rijden kan, lekker toeren ook. Het is de ultieme beginnersfiets en de perfecte opstap om later naar de VFR800 te gaan, dat is precies wat ik ook wil gaan doen :)
 
Hallo
vanaf november ben ik bezig met motorrijlessen en as donderdag mag ik afrijden. Hopelijk gaat het in 1x goed en kan ik me daarna gaan orienteren voor een motor.
Ik ben eigenlijk al op zoek naar een advies, aangezien ik me op verschillende motoren (op voorhand) aan het orienteren ben.

Honda VFR.
Ik twijfel tussen een VFR 750 uit 1997 of een VFR 800 van 1999-2001.

Honda CBR600

Kan iemand mij (met ervaring het liefste) advies geven over de aankoop die ik wil gaan doen in de loop vd komende maanden?

Voor alle duidelijkheid; ik heb er nog nooit op 1 van beide motoren gereden.
Les nu op een kawasaki ER 6N.
Ik zal geen racer worden, maar meer een toer en af en toe sportief rijder.
Alvast bedankt voor de reacties en adviezen

gr
Marcel

De VFR en CBR600 zijn allebei goede fietsen en niet te extreem voor als je net begint.
Maar ook met ervaring zal je je er zeker niet op vervelen, lijkt mij.
De VFR is iets meer geschikt voor langere mensen dan de CBR, denk ik.
Testrijden is een optie. Echter heb ik mijn ZXR puur op uiterlijk gekocht en omdat het racer is. Heb er nooit spijt van gehad. :)

Groeten,

Indo38 :P
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
rijbewijs gehaald :] ; hoor nu dus ook bij de doelgroep motorrijders.
Hopelijk heb ik het as donderdag binnen, dan kan ik zaterdag as op pad om te gaan proefrijden.
Allemaal bedankt voor jullie reacties, ga inderdaad rijden en kijken waar ik het beste bevalt met rijden.

PS; eleven57; geen koffie toebroek gedronken na afloop, maar drink ik wel regelmatig
 
Hallo
vanaf november ben ik bezig met motorrijlessen en as donderdag mag ik afrijden. Hopelijk gaat het in 1x goed en kan ik me daarna gaan orienteren voor een motor.
Ik ben eigenlijk al op zoek naar een advies, aangezien ik me op verschillende motoren (op voorhand) aan het orienteren ben.

Honda VFR.
Ik twijfel tussen een VFR 750 uit 1997 of een VFR 800 van 1999-2001.

Honda CBR600

Kan iemand mij (met ervaring het liefste) advies geven over de aankoop die ik wil gaan doen in de loop vd komende maanden?

Voor alle duidelijkheid; ik heb er nog nooit op 1 van beide motoren gereden.
Les nu op een kawasaki ER 6N.
Ik zal geen racer worden, maar meer een toer en af en toe sportief rijder.
Alvast bedankt voor de reacties en adviezen

gr
Marcel

Cbr, makkelijk, leuk, licht en kan alles wat een vfr kan :)
 
Altijd moeilijk om een motor te kiezen, al heb je de keuzemogelijkheden weten terug te brengen naar een klein aantal fietsen.
Ik heb de VFR gekozen als opvolger van de GSXF600 en ik heb er geen moment spijt van gehad.

In ieder geval van harte gefeliciteerd met je rijbewijs.
 
Tja, ik ben enigsinds bevooroordeeld. Ik rijd zelf een VFR, heb er al 100.000 km mee gereden en ben er nog steeds blij mee. Ik zou dus zeggen, ga voor de VFR.

Maar inderdaad zoals al eerder is gezegd. Ga proef rijden. En houd ons op de hoogte. ;)

Succes met je keuze en nog gefeliciteerd met je rijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Je rijdt geen 25 kW neem ik aan (uit 63), dan zou voor mij de CBR600 al gelijk afvallen. Maak proefrit op de 750 en 800 en trek je conclusies :) Zo'n enorm verschil zal er niet tussen zitten lijkt me...
 
Een proefritje zegt meer dan 1000 woorden van een ander ;) Het is jouw lijf, jouw plezier en jouw voorkeur!

'Advies gevraagd aan de ervaren motorrijders' > 'Advies gevraagd aan ervaren motorrijders: CBR/VFR?'
Algemene motorpraat > Sport
 
Ook ik kan zeggen dat ik niet geheel onbevooroodeeld ben. Zelf heb ik een VFR800 uit '99. Ik vind het een heerlijke fiets om op te rijden! Mijn zusje heeft een CBR600 en ik moet eerlijk zeggen dat ik die bij het wegrijden en rustig rijden iets zenuwachtiger vond dan mijn VFR.

Maar zoals hier ook al aangegeven, ga proefrijden, proefrijden en nogeens proefrijden. Alleen op basis daarvan kan je voor jou de beste keuze maken.

Greetz,
CassiusZ

PS. Nog gefeliciteerd met je rijbewijs!!!!
 
*O* gefeliciteerd!! *O*

enne.....gewoon een VFR doen!!
oja.....merk net dat ik ook best n beetje boel bevooroordeelt ben

zonder dollen, ga lekker proefrijden op de fiets die JIJ mooi vind.......vind je m ok, dan is t goed......vind je t nix, verder zoeken

vooral proefrijden........ :)
 
Ik heb op de CBR600, VFR750 en VFR800i gereden. De CBR 600 F is iets sportiever qua zithouding dan een VFR.

Een VFR is echt de perfecte combinatie tussen sportief rijden en touren.. of je nou een 750 of 800 koopt.. Mijn vader rijdt nog steeds op een VFR800i en die kon mij op mijn R6 op bochtige dijkjes nog heel aardig volgen.. En dan heb ik op mijn R6 de kneesliders aan de grond in de bocht en het voorwiel in de lucht bij het uitaccelereren, dus dan gaat het behoorlijk hard. En dan blijf je gewoon zo'n rooie VFR in je spiegels zien. Goed, hij heeft er dan wel hele sportieve banden op zitten, maar potverdorie niet slecht voor die ouwe van 57 ;)

Maar ik heb een R1 gekocht.. Dus dit jaar is het ECHT afgelopen met die VFR in de spiegels.. :)

Voor gewoon touren rijdt zo'n VFR echt super. Lekker comfortabel. Zeker in vergelijking met een supersport motor. Daar wil je eigenlijk niet langer dan 2 uurtjes op zitten. Zo'n VFR rij je in 1 dag mee van hier over de duitse autobahn naar zwitserland..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben overgestapt van een CBR600F naar een VFR uit 2001. Echt een superfijne motor. Ik heb ook zitten kijken naar een racer, maar de looks van een VFR en het geluid en het rijden. Tja daar kan een CBR niet aan tippen. Ik zou zeggen oefen een jaartje op een oude CBR en stap daarna over. Succes
 
Hallo MF-ers
ik ben vanavond gestrikt door een VFR800. Na een proefrit van ong 30 minuten was ik verkocht (eigenlijk al na de eerste paar minuten). Stuurt geweldig, goede wegligging, makkelijk te hanteren bij lage en hogere snelheid, pakt snel door en heeft ook nog een push button, dwz speert weg als je het gas opendraait.
As zaterdag heb ik hem echt in bezit en ga ik nog meer genieten. Bedankt voor alle adviezen.

Overigens heb ik ook op een CBR 600 gereden uit 2000, die had voor mij een te sportief getint karakter (hoog in de toeren, houding voorover).

gr Marcel
 
Terug
Bovenaan Onderaan