advies gevraagd: aankoop ZX-9R of iets anders?

JayBalloons

Rookie
18 okt 2009
29
0
Graag jullie advies over het volgende:

Ben in de gelegenheid om een ZX-9R aan te schaffen:

- 1998
- zwart
- 7.000km !!
- Bos uitlaat

Motor is heel weinig gebruikt, zeker de laatste jaren niet. De prijs waar ik hem over kan nemen is € 3.500,= en dit lijkt me echt een koopje :Y .

De motor is echt super en ik wil hem heel graag overnemen! Ik denk echter wel dat ik hem meteen een beurt moet geven en in ieder geval nieuwe banden moet laten monteren. (is het 1e setje nog sinds aanschaf in 1998)

Hoeveel zal ik ongeveer kwijt zijn aan die eerste beurt en hebben jullie nog tips?

:W
 
Graag jullie advies over het volgende:

Ben in de gelegenheid om een ZX-9R aan te schaffen:

- 1998
- zwart
- 7.000km !!
- Bos uitlaat

Motor is heel weinig gebruikt, zeker de laatste jaren niet. De prijs waar ik hem over kan nemen is € 3.500,= en dit lijkt me echt een koopje :Y .

De motor is echt super en ik wil hem heel graag overnemen! Ik denk echter wel dat ik hem meteen een beurt moet geven en in ieder geval nieuwe banden moet laten monteren. (is het 1e setje nog sinds aanschaf in 1998)

Hoeveel zal ik ongeveer kwijt zijn aan die eerste beurt en hebben jullie nog tips?

:W

motor is een super-apparaat iig. Lekker snel, en toch weer makkelijk handelbaar.
Je hebt gewoon "iets" tussen je benen.
Echt weinig km's. Die van mij was van '99 en had er in 2007 maar 37000 op staan, ook veeeeeel te weinig, maar ja....
Prijs is op zich niets van te zeggen. Ik heb die van mij 2 jaar geleden ongv voor hetzelfde weggedaan, dus....

Beurt zal er aan liggen waar je het laat doen. In principe zou het dus alleen de olie en filters zijn. Kleppenstellen hoeft volgens het boekje niet, maar heb die van mij toen wel met de 7500 laten stellen, en dat was toch wel een wereld van verschil hoor.
Bandjes... ff op het net zoeken voor een leuke prijs.

Suc6
 
Thanks voor je info!

Ja ik zie hier op MF meer leuke aanbiedingen, vandaar dat ik even aan het peilen ben.
Zal eens gaan vragen in de shop op hoeveel ik zou uitkomen.

Bike zelf lijkt me idd super!
 
hoeveel het kost zal ook een beetje afhangen van hoeveel je zelf kunt.
als je bijvoorbeeld alle vloeistoffen (olie, rem- koelvloeistof) zelf doet scheelt dat best wel!

aangezien de motor aardig lang stil heeft gestaan zoals ik het lees, is het mischien verstandig om ook even de carbs te checken.

verder lijkt het me een goede motor (ook ff foto's aub) als hij eenmaal een flinke beurt heb gehad.
 
dat zijn inderdaad wel heel weinig km,ers,maar als het echt een betrouwbaar iemand is dan is het inderdaad een koopje ,maar dat kun je ook wel zien aan het uiterlijk van de motor als het goed is,maar ik zou wel uitkijken ,en zo wie zo vragen waar ie in onderhoud is geweest
 
Over die km-stand maak ik me echt geen zorgen. Ik ken degene en hij werkt veel buiten NL, dus de motor staat gewoon onder een doek te wachten in de schuur. Ik kan hem voor 100% vertrouwen, dus dat zit wel goed.

Maar ik heb ook gehoord dat lang stilstaan niet goed is voor je bike, daar maak ik me dus een beetje zorgen over.

Bijv: als ik voor nog eens € 1.500,= aan onderhoud kwijt ben, dan zie ik hele mooie fietsen staan in dit forum.
 
Laat maar een grote beurt uitvoeren, je injectiesysteem/carbs zullen vol met troep zitten, verschillende rubberdelen zijn waarschijnlijk uitgedroogd en moeten vervangen worden. Daarnaast heb je grote kans dat de oliekanalen in je blok dichtgeslibt zijn met olie.

Niet meer dan normaal en niets om je zorgen over te maken. De fiets heeft gewoon even aandacht nodig en kan daarna weer verder als een fiets van 7000km oud!
 
Terug
Bovenaan Onderaan