Advies gevraagd bij aankoop geïmporteerde motor

Philip_01

Rookie
10 apr 2023
3
0
Beste motor-forum

Ik heb recent een zoekertje op 2dehands.be gevonden voor een kawasaki zxr400 van 1991.
De motor interesseert me. Hij wordt zonder keuring verkocht en is een import.

Ik heb verkoper gecontacteerd en heb wat vragen gesteld. Nu bleek het dat de motor
alleen een Belgisch inschrijvingsbewijs heeft en geen gelijkvormigheidsattest. De verkoper heeft mij
gezegd dat een gelijkvormigheid attest niet nodig is.

Ik heb zelf al wat op zoek werk gedaan. Ik ben niet 100% zeker van de regels, maar ik heb gelezen dat een gelijkvormigheidsattest
wel nodig is om een motor te laten keuren en dat het wel algemeen aanwezig moet zijn.
Ik heb gelezen dat het mogelijk is om een duplicaat aan te vragen maar ik weet niet als ik dit kan doen als ik de motor koop.

Ik zou graag wat advies willen omdat ik zelf niet meer zeker ben of dat ik nog zou doorgaan om met de aankoop.
Ik weet niet precies hoe de regelgeving is in België en of dat het dan nog de moeite waard is.

Alvast bedankt om mijn bericht te lezen.
mvg
 
Eens met Adriano. Belletje naar douane en RDW. Die kunnen je vertellen of het een issue is. Daarnaast zou je bij de verkoper kunnen navragen welke documenten er verder wel bij zitten zoals facturen, aankoopbon etc. Wat je ook kan doen is het framenummer/serienummer motorblok bij de verkoper opvragen en dat bij het RDW en/of douane laten checken. Weet je meteen zeker dat een gestolen exemplaar uitgesloten is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan