Advies gevraagd, ivm aanscaf zx9r of zzr1100

stitch

MF veteraan
16 jan 2004
2.063
0
Purmerend
Hey luitjes,

ik heb sinds kort een baan in den haag hierdoor rij ik zn 900 km per week, ben nu de trotse bezitter van een zxr 750 maar dit beessie maakt nu veel kilometers en aangezien ik ook veel file rij is het best vermoeiend, daarom ben ik an het kijke voor een zwaardere motor dat ik meer rechtop zit en minder toeren maak.
Nu heb ik 2 motoren die enigzins an me eisen voldoen de zx9r en de zzr1100.
Met welke van de 2 zou ik het beste uit zijn ?


en wat zou een mooie vraagprijs zijn als ik me zxr 750 uit '92 te koop zet ?

specs:

ovale viper.
kleine spiegels met ingebouwde knippers.
mra double bubble smoke.
heeft nu 2 nieuwe banden en volgende week nieuwe dyno kit stage 1.
heeft 2 weken geleden nieuwe ketting set gehad.
km.stand is nu 48005.
custom undertail.
kleine knippers achter.
en de motor heeft ze beurten netjes gehad.

hier een foto.

full
 
Ik denk dat je motor zo'n 4000 tot 4500 euro oplevert als je hem inruilt op een jonge/duurdere motor. Heb zelf nooit op een zzr of een zx9r gezeten al lijkt me een zzr comfortabeler maak eens een proefrit.

Edit: vette motor
 
:] Ik heb zo'n woon-werk situatie ook gehad. Mijn advies: neem geen ZX9 of ZZR1100 vanwege de sportieve zithouding! Als je dag-in dag-uit met zo'n ding naar je werk moet is het belangrijk om aan je zithouding te denken, zeker als er veel file verkeer bij komt. Ik heb zelf een ZZR1100 gereden, maar vanwege de zithouding (te veel voorover) ingruild voor inmiddels een ZZR1200 waarbij ik ook nog eens handle-bar risers heb gemonteerd.

Wil je toch persee de ZZR1100, kijk dan ook eens naar handle-bar risers en schaf een zetje zij-koffers aan. Enerzijds om spullen mee te nemen en ten tweede om je meer zijdelingse bescherming te geven tijdens het file-rijden. Liever een kras op een auto van een van je koffers dan een kras op je been van een van de auto's... De stroomlijn van de ZZR1100 motor tijdens slechts weer beschermt je beter dan de ZX9.
 
Let er bij de ZZR1100 op of er een olie by-pass op zit. Daar zijn de meeste problemen mee (3e drijfstang kan door je carter heenschieten)
 
alvast bedankt voor de adviezen hier ken ik iets mee :}

@lecram speelt dit euvel ook bij de '94 modellen, ken namelijk een oranje paarse zzr1100 kopen van dat bouwjaar met 38000 op de teller voor 3750 ?
 
Hé Stefan,wel een aan een Fazer1000 gedacht?
Ga daar eens een keer mee rijden,wedden dat je verkocht bent.
Vorige model nemen,niet de 2004,het vorige model is stukken mooier.
Met dat ding knal je menig racer er uit. :} :}

En van de oude ZX9R zakken de cilinderwanden naar beneden.
 
Hé Stefan,wel een aan een Fazer1000 gedacht?
Ga daar eens een keer mee rijden,wedden dat je verkocht bent.
Vorige model nemen,niet de 2004,het vorige model is stukken mooier.
Met dat ding knal je menig racer er uit. :} :}

En van de oude ZX9R zakken de cilinderwanden naar beneden.
Trap er niet in.... wees nou zo slim als je al bent en blijf bij Kawasaki...Straks koop je een Yamhahahamamnaham .. dan een bmw.. en dan wordt het een Harley .. en je laatste stap is een opel Vectra.. blijf nou maar lekker bij Kawasaki.... 8-)
 
Trap er niet in.... wees nou zo slim als je al bent en blijf bij Kawasaki...Straks koop je een Yamhahahamamnaham .. dan een bmw.. en dan wordt het een Harley .. en je laatste stap is een opel Vectra.. blijf nou maar lekker bij Kawasaki.... 8-)
Of een Soes. 8-)
 
De paars-oranje ZZR1100 is in 1993 in NL op de markt gekomen, maar kan natuurlijk een overjarig modelletje zijn. Zolang je het oliepijl in de gaten houdt en geen langdurige wheelies maakt hoeft de 3e bigend geen problemen op te leveren.
 
De paars-oranje ZZR1100 is in 1993 in NL op de markt gekomen, maar kan natuurlijk een overjarig modelletje zijn. Zolang je het oliepijl in de gaten houdt en geen langdurige wheelies maakt hoeft de 3e bigend geen problemen op te leveren.

txs jeroen ok dus zou geen problemen moete geven, aangezien ik dat zeer regelmatig check oliepeil ;) ;)

enne wheelies nope blijf liever met 2 wieltjes op het asfalt
 
---------------------------------------------------------------------------
Let er bij de ZZR1100 op of er een olie by-pass op zit. Daar zijn de meeste problemen mee (3e drijfstang kan door je carter heenschieten)
---------------------------------------------------------------------------
Hoe kan ik de olie bypass herkennen aan een ZZR1100? Ben ook nog ooit
van plan om een ZZR1100 voor woon/werkverkeer aan te schappen ipv mijn
GPZ900R. Kennis van mij heeft laatst inderdaad een drijfstang door het
carter gehad met zijn ZZR. Daar hangt nu een ander blokje onder ;( ...
 
Zeker Kawa-fan ?? Nou ik denk dat je het advies om de ZZR1200 te proberen zeker eens moet opvolgen. Ik ben zelf niet zo groot, dus heb weinig gevoelens bij het eerdere advies om je stuur te verhogen. Gebruik je 'm voor woon- werkverkeer, wees er dan op bedacht dat het brandstofverbruik niet ècht concurrerend is, maar ja..... je bent Kawa-gek of je bent 't niet !!

Suck-6 !!
:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan