Advies gevraagd: kopen ZXR 400 of ZXR750

http://www.motormaf.nl/forum/topic.php?id=3389

Voor het technisch gedeelte verhaal......

Ach, de kuip heeft wat butsen, scheurtjes, wat lak eraf, dat soort dingen. Dingen waar een ander normal helemaal ziek van zou zijn. Het lakwerk is voor 90% goed. wel zitten er op mijn kuip talloze stickers zoals je kan zien. maar die kunnen eraf.

Marchesisni velgen zijn wit (achtervelg) maar de randen zijn beschadigd, dat soort geneuzel. Sommigen laten zoiets al nieuw spuiten omdat er een klein krasje op zit :X Ik nie.......... :z :Z

Maar het staat je vrij om de fiets een keer helemaal opnieuw te spuiten. Ik vind het zonde, maar het kan altijd nog............. En je zal er dan maar mee vallen, met zo'n knappe fiets, dan ben ECHT goed ziek ;)

Thats's all. Frame heeft ook een paar glijkrassen uit een grijs verleden, dat soort dingen, want het is nu eenmaal geen 2004 fiets, maar een 1992 kwak met gebruikssporen!!!!

Zelf ben ik er nooit mee op mijn plaat gegaan, ondanks talloze pogingen om limieten te verkennen.

Ach, de fiets is gewoon AF met z;n 6 zuiger Tokico remklauwen, zijn Braking wave disks remschijven, de Brembo radiaal remhendel, Marchesisni velgen, Supercorsa banden, nieuw blok, nieuwe startmotor, stalen leidingen, nieuwe ketting, Akrapovic race uitlaat bochten etc....

Ik denk dat ik hem hou :X ......(eigenlijk absurd).

;)
 
Laatst bewerkt:
Keep it simple:

Wil je hard rechtdoor: neem de 750.
Wil je hard door de bocht: neem de 400.

Zo, die keuze is al tot 2 puntjes terug gebracht. Hoe simpel wil je dat het je gemaakt wordt? 8-)

Succes met de keuze :+
 
Keep it simple:

Wil je hard rechtdoor: neem de 750.
Wil je hard door de bocht: neem de 400.

Zo, die keuze is al tot 2 puntjes terug gebracht. Hoe simpel wil je dat het je gemaakt wordt? 8-)

Succes met de keuze :+

Ahum, je KAN niet harder door de bocht dan met een ZXR 750, zeker als het hogesnelheidsbochten zijn O-)

Op het kort werk zou een ZXR400 sneller moeten zijn. Dat ie ie echter niet :X

;)
 
Ik weet niet wat je lengte is, maar ik heb zelf de 400 en de 750 gehad en ik had de eerste 10 minuten altijd meer lol aan de 400, maar de rest van de dag wil ik wel heeeeel graag op de 750.
Ik ben 190cm en dat is eigenlijk al een beetje lang om lekker op de 400 te kunnen zitten.
kheb nu een ZX7R uit '97 en die zijn ondertussen ook al zat te krijgen voor een ruime 3000 euri (de mijne was 3400)
 
Je hebt reeds een 750cc gereden. Ik zou dan niet mee teruggaan naar een 400.
De 750 is wel een redelijk zware en logge machine (ik heb er zelf ook één) zeker als je 'm vergelijkt met de (huidige) 600 machines.

Maar als je de keus hebt tussen zxr 400 en 750, dan zou ik toch zeker voor de 750 gaan!
 
Jongens nogmaals bedankt voor alle adviezen ,ik weet het nu zeker het word de zxr750 (mischien rr)...

Denk ff goed na wat je met een motor wilt voordat je een RR aanschaft.
Met een dubbel R is rustig rijden (in de stad) er niet bij. De motor hokt en stoot als je te laag in de toeren zit.
Ook volgas (bij het stoplicht wegrijden) is best lastig. Je moet dan vrij veel op de koppeling doen anders slaat de motor af.


Jaja, kom maar op, ik weet het, ik ben niet de beste coureur die er rondrijdt :9
 
Laatst bewerkt:
Denk ff goed na wat je met een motor wilt voordat je een RR aanschaft.
Met een dubbel R is rustig rijden (in de stad) er niet bij. De motor hokt en stoot als je te laag in de toeren zit.
Ook volgas (bij het stoplicht wegrijden) is best lastig. Je moet dan vrij veel op de koppeling doen anders slaat de motor af. Jaja, kom maar op, ik weet het, ik ben niet de beste coureur die er rondrijdt :9

Wat een crap....... :Z

IK kan er prima stapvoets en rustig mee rijden. Je moet alleen niet bij flatslides ineens gas vol opendraaien maar mooi geleidelijk, moet JIJ eens kijken wat er dan gebeurt :}

BROEM!!

;)

Kwestie van goed afstellen O-)
 
Even over dat 'logge'......heeft een van jullie wel eens Supercorsa banden eronder gegooid? Dan weet je dat ie niet log is, maar dat een ZXR gewoon een brede zit heeft. Dat is lekker vind ik...

Met SC's is ie zo flickable (omgooierig) als wat. En dan rijd ik nog met stuurdemper ook, maar op het korte dijkwerk kan je er een Supermotard naast zetten, he Rico O-)

Die heeft het nakijken :P
 
IK kan er prima stapvoets en rustig mee rijden. Je moet alleen niet bij flatslides ineens gas vol opendraaien maar mooi geleidelijk, moet JIJ eens kijken wat er dan gebeurt :}

Klopt, dus volgas weg bij het stoplicht zonder de koppeling meer dan gewoon te gebruiken wordt lastig. Zeker voor een "minder geoefende" rijder.

Bij een gewone motor (dus niet RR) kan je ineens vol op het gas. Bij een RR moet je daar wat voorzichtiger mee zijn.

En stapvoets rijden lukt wel, maar ook hierbij dien je je gashandel met gevoel te gebruiken.
Flatslides ineens open = hokken of zelfs afslaan
 
Even over dat 'logge'......heeft een van jullie wel eens Supercorsa banden eronder gegooid? Dan weet je dat ie niet log is, maar dat een ZXR gewoon een brede zit heeft. Dat is lekker vind ik...

Met SC's is ie zo flickable (omgooierig) als wat. En dan rijd ik nog met stuurdemper ook, maar op het korte dijkwerk kan je er een Supermotard naast zetten, he Rico O-)

Die heeft het nakijken :P

Die brede zit is ook heerlijk. Heb ik eindelijk het gevoel dat ik een keer echt wat tussen m'n benen heb ....... *D

Maar 205 kg leeggewicht met 'slechts' 121 PK (ex RAM air) zijn natuurlijk geen cijfers meer om over naar huis te schrijven. Laten we eerlijk zijn. We hebben het wel over een machine van 8 tot 13 jaar oud.

Maar ff voor de duidelijkheid. Ik rijd zelf met heel veel plezier een zxr750r, al 7 jaar lang. Ben zelf een 'voorzichtige' rijder, dus de motor kan veel meer dan dat ik eruit haal. Voor mij zijn de specifiaties dan ook meer dan voldoende!
 
Ja, je moet wel werken op de zxr750r! Als je lui rijdt en lomp wilt wegtrekken wordt je meteen gestraft. Maar als je met beleid de flatslides bediend dan heb je een prachtmachine! Respect this bike!
In de stad moet je hem wel rijdend houden en wat met de koppeling en voetrem spelen. Zodra je stilstaat of BV's moet doen heb je er een hele zware motor aan ja. ( Van het weekend hem vanuit stapvoets rijden omgelegd toen ik de carpoort in reed en de hond moest ontwijken die eraan gerend kwam) En als zo'n motor op de grond ligt en omhoog moet is ie helemaal zwaar.

Heb zelf een proefrit gemaakt op een zxr400, maar daar was ik snel op uitgekeken, ik vond het te gemakkelijk en wilde meer uitdaging.
Of het nou slim was of niet ben ik begonnen op de zxr750r ( =jeugddroom), met de proefrit was ik meteen verliefd, hier ga ik nog jaren plezier aan hebben! Wat een machine en hij ziet er nog prachtig uit ook! Hij zit comfortabel (ik = maar 1.70m en stevig) Hij stuurt zo lekker en hij pakt zo snel op boven de 6000 toeren. Je krijgt hem precies waar je hebben wilt in een snelle bocht en dan nog vraagt ie naar meer..... :9~
 
Wat een machine en hij ziet er nog prachtig uit ook! Hij zit comfortabel (ik = maar 1.70m en stevig)

Qua looks vind ik het nog steeds een hele mooie motor, ookal is het model al ruim 10 jaar oud.
Ik ben 1,83 en ook stevig, maar vind de motor niet echt comfortabel. De zit is erg sportief, zeg maar gerust extreem. Wat ik wel heel fijn vind is dat je echt één bent met de motor: je zit er niet op maar erin :}
Bij lagere snelheden, zeg maar tot 130 km/uur, is er redelijk wat druk op schouders en polsen. Boven de 130, dus met wat wind op de borst, neemt deze druk af.
 
ZX-6R!! Ben door veel mensen overtuigt. Heb deze inmiddels gekocht en kan hem vrijdag pas ophalen ;( . Ook zx-6jes heb je wel voor 4000 euroos ( kijk eens in Belgie of duitsland!! )
 
ZX-6R!! Ben door veel mensen overtuigt. Heb deze inmiddels gekocht en kan hem vrijdag pas ophalen ;( . Ook zx-6jes heb je wel voor 4000 euroos ( kijk eens in Belgie of duitsland!! )

De ZX6 is een goede fiets, maar haalt het niet bij de looks van de RR O-)

De nieuwe ZX6'jes zijn wel jummie :}
 
Twijfel ,twijfel ,twijfel!!

Ik heb nu gezien dat misschien zelfs een zx-9r binnen mijn (financiele) bereik ligt. is dat ook een optie of is dit een compleet andere fiets dan de zxr750.

Ik heb het al een paar keer gezegd ,maar ik blijf dit kicke vinden ,dus nogmaals bedankt voor alle behulpzame reacties en commentaren.
Ik heb dit op andere forums nog niet zo meegemaakt.

Greetz Marco.
 
Tja, een zx9r is natuurlijk wel ff andere koek.
Vind ik persoonlijk ook een hele mooie motor. Heeft natuurlijk wel aardig wat meer power (139pk).

Heb er helaas nog nooit op gereden, dus kan geen vergelijk tussen zxr750 en zx9r geven. Probeer eens een paar proefritjes te maken. Is altijd leuk om te doen!
 
Ik weer...

De ZX9 kan je NIET vergelijken met rijden met een ZXR. De meesten willen een ZX9 blok onder een ZXR750. Niet voor niets wil men geen ZX9 (kwa sturen en rijden).

Maar een ZX9R rijdt best wel relaxed. Lekker koppel en stuurt ook best goed, echter haalt ie het gewoon niet (ook niet kwa looks) bij een ZXR.

De 2000 ZX9R en jonger zij wel kewl....!! De oudere vind ik er niet uitzien.

PS, ik heb inmiddels meer gegadigden voor de ZXR, dus feel free om naar wat anders uit te kijken ;)

Een fiets uitzoeken moet je op je gemak doen!!
 
Wat is volgens jou mooier dan voor dat geld?

Als ik met mijn motor op het circuit sta tussen de dure moderne motoren of tijdens een Motorforum meeting dan heb je met mijn RR meer bekijks dan met een MV augusta! :X

;)

Maar eh, smaken verschillen idd.

Voor 4000euro vind ik een NC30 10x mooier en dat vinden de meesten.... :X Maargoed, een 750 is sneller maar enorm lomp in mijn ogen.

Ik zou voor de 400 gaan! Loopt nog redelijk hard, maar de plezier die je eraan hebt is gewoon enorm! *D
 
Ik weer...

De ZX9 kan je NIET vergelijken met rijden met een ZXR. De meesten willen een ZX9 blok onder een ZXR750. Niet voor niets wil men geen ZX9 (kwa sturen en rijden).

Maar een ZX9R rijdt best wel relaxed. Lekker koppel en stuurt ook best goed, echter haalt ie het gewoon niet (ook niet kwa looks) bij een ZXR.

De 2000 ZX9R en jonger zij wel kewl....!! De oudere vind ik er niet uitzien.

PS, ik heb inmiddels meer gegadigden voor de ZXR, dus feel free om naar wat anders uit te kijken ;)

Een fiets uitzoeken moet je op je gemak doen!!

De ZXR750 is een leuke en goede motor....maar echt niet de beste ooit en een ZX9R is veel lichter, sneller en mooier.
 
Als een ZX-9R binnen je budget past, zou ik daar de voorkeur aan geven. Als je eenmaal gewend bent aan het hoge koppel van de zware (lees veel CC's) racers, raak je eraan verslaafd.

Niks 3 x terugschakelen, maar gewoon gas en gaaaaaan! En wil je toch terugschakelen, hou je dan goed vast aan het stuur :o
 
Ik denk dat ik het idd maar eens rustig op mijn gemak ga bekijken Mark.
Misschien kom ik wel bij jouw terecht maar in de tussentijd zeker ook succes met een evt. verkoop aan iemand anders.

....Ik heb het budget inmiddels verhoogt naar 5000,- euro als absoluut hoogste maximum bedrag (je moet ergens een keer ophouden natuurlijk)

En dan word de keuze erg groot moet ik zeggen:

mijn persoonlijke keuze lijstje is nu als volgt:

Kawa zxr 750 (r)
Kawa zx-9r
en de Suzuki gsx-r 750 /600 srad vind ik toch ook wel echt mooi.

mmmmm rustig zoeken ,proefrijden ,proefrijden ,proefrijden en dan kopen maar!!

Nice Times!!!!

Greetz Marco
 
DO I NEED TO SAY MORE!!!!



full




GR PAUL ZXR400
 
Terug
Bovenaan Onderaan