Advies gevraagd: kopen ZXR 400 of ZXR750

15 aug 2004
79
0
Buren (Gld)
Hallo iedereen ,ik zit in grote twijfel. 3 maanden geleden heb ik mijn GSX750F verkocht. maar het kriebelt zo hard dat er binnenkort toch weer een nieuwe machine gaat komen!!!! (Na lange discussie ,met iemand van het andere geslacht).

De Kawa ZXR heb ik altijd al onwijs mooi gevonden ,en die moet het dus gaan worden. MAAR WELKE!!! de 400? onwijs scherp sturen ,de looks van zijn grote broer ,en rust thuis (ach lieverd het is maar een 400-tje) maar hoe lang is dat leuk ,toch een stuk minder vermogen dan de 750.

...en hoeveel 'bruter' :} is de 750 dan ,en hoeveel stuurt hij minder.

Welke is duurder/goedkoper in onderhoud. :z

o ja ,weet iemand de nieuwprijzen van beide (i.v.m. verzekering)??

Help!!

Greetz 'The Pino' ,Marco
 
K heb ooit een zxr750 gehad , redelijk brute machine maar een verse 600 is veel sneller , t valt dus wel mee met het vermogen. Daarbij zijn ze loodzwaar en liggen als een blok op de weg , je moet ervan houden.

Ik zou zeker voor de 750 gaan , beter wat vermogen over om schakellui te rijden , een 400 is kicken maar gaat snel vervelen en je komt toch tekort op hedendaagse motoren.

Succes ermee
 
Bij ons op 400cc.nl zijn de meesten die met 400cc rijden mensen die nog gebonden zijn aan de 25kw regel, vrouwelijke rijdsters (i.v.m. grootte) of mensen die naast hun 400-tje een zwaardere machine hebben (en dus af en toe afwisselen).

Qua onderhoud enzo zou ik echt geen flauw id hebben...
 
een maatje van me heeft een tijdje een 400 gehad, en die deed echt niet zoveel onder voor de rest, alleen op rechte stukken loopt het wat monder hard. Tis maar wat je wilt
 
heb zelf een 400, maar echt iedereen zegt eerst: 'oh das toch een 750?' ?

- en ja je komt tekort op acceleratie, maar als je eerder en vaker het gas open doet...

- en ja, je komt vermogen tekort, maar je haalt wel hiermee 230kmu max

- en ja je top is maar 230kmu, maar zelden wordt ik ingehaald door andere sportmotoren en zeker niet in de bochtjes :)
 
Ik heb een ZXR 750 en hij bevalt me erg goed. Zat eerst ook te twijfelen of ik een 400 zou nemen, toch niet gedaan en dit me bevalt me super....

De nieuwwaarde voor de verzekering voor die van mij '93 is 11.200 euro. Dat gaf het systeem aan (Werk zelf met verzekeringen)De 400 weet ik niet.

Succes met je keuze!
 
Waarom koop je geen ZX6-R???
Dan zit je er species tussen in.....

Hij is snel en heel licht te stueren in de bochten!!!
 
MIJN ZXR750R komt vrij voor overname, geen discussie over beter/slechter sturen dan een 400. Die van mij stuurt als een mes en loopt als de brandweer, kijk de topics van mij er maar op na. De RR is lichter dan de enkele R ...190kg drooggewicht. Voelt zeker niet aan als een zware bak. heeft de handelbaarheid van een lichtere fiets. En niet te vergeten....125pk!!! Achterwiel wel te verstaan.

Net volledige nieuwe opbouw gehad van blok en versnellingsbak en klaar voor weg en circuit.

Verzekering? Een WA is voldoende, 9 euri/maand!!

Voor ijsgrappen.....de motor is inmiddels opgedroogd hoor :+
 
Laatst bewerkt:
persoonlijk zal ik gaan voor de zxr750 (ik heb nl zelf een zx7-r)
een zx400 is ook een leuke machine, maar hij is wel erg klein (je moet niet te lang zijn)
 
Bedankt voor alle info. Een ZX6-R zou inderdaad een optie zijn ,ware het niet dat ik max E4000,- te besteden heb.

Jullie reacties gelezen hebbende denk ik toch dat ik ga kiezen voor 750.
ik houd jullie op de hoogte ,en meer reactie zijn zeer welkom.
alvast bedankt.

Greetz Marco
 
ja heel goed
voor 4000 heb je een prima 750.
uiterlijk vind ik persoonlijk de 750 mooier en ja je hebt tenminste wat vermogen.
veel succes er mee
 
Wat is volgens jou mooier dan voor dat geld?

Als ik met mijn motor op het circuit sta tussen de dure moderne motoren of tijdens een Motorforum meeting dan heb je met mijn RR meer bekijks dan met een MV augusta! :X

;)

Maar eh, smaken verschillen idd.
 
full


deze dus...
 
Wat is volgens jou mooier dan voor dat geld?
Nou bijvoorbeeld een ZZR vind ik mooier dan een ZXR. En voor 4000 euro heb je een leuke ZZR hoor (vind ik dan :) ).

Als ik met mijn motor op het circuit sta tussen de dure moderne motoren of tijdens een Motorforum meeting dan heb je met mijn RR meer bekijks dan met een MV augusta! :X

;)
Jah, omdat jij die aap van dat ijsavontuur bent, niet om je motor :+

Maar eh, smaken verschillen idd.
Klopt! :]
 
Nou bijvoorbeeld een ZZR vind ik mooier dan een ZXR. En voor 4000 euro heb je een leuke ZZR hoor (vind ik dan :) ).

De ZZR mooier dan de ZXR :X :X :X

Jij spoort kennlijk niet helemaal lekker B|

Ga maar eens aan ZXRene, Superfrog, Daylights, Da Ninja, Mr. Wheels, etc vragen wat ZIj daar van vinden :+

;)
 
Jongens nogmaals bedankt voor alle adviezen ,ik weet het nu zeker het word de zxr750 (mischien rr)...

Dus evt. adviezen waarop te letten bij aanschaf zijn nu ook zeer welkom (slechte tweede versnelling???)

Mark TT ,die van jouw ziet er echt kicken uit ,ik ben van plan om (door bepaalde redenen) over zes weken tot de aanschaf van mijn nieuwe machine over te gaan.
Als je die van jouw nog hebt zou ik graag eens komen kijken ,misschien heb je dan al een goed baasje voor je machine gevonden.

overigens (en corrigeer me als ik het verkeerd heb) ben ik wel een beetje bang voor motoren waaraan veel verbouwd ,veranderd ,geexperimenteerd en getuned is ,dit door een tweetal negatieve ervaringen die ik heb gehad met dergelijke auto's (toen zat ik zoals ze dat hier zeggen "met de armoei van een ander") maar ik wil zeker eens komen kijken want zeker niet elke verandering betekend achteruitgang. om een beeld te krijgen wat is het bouwjaar van jouw machinen ,aantal kilometers ,staat van de slijtage gevoelige onderdelen??

Greetz Marco
 
Jongens nogmaals bedankt voor alle adviezen ,ik weet het nu zeker het word de zxr750 (mischien rr)...

Dus evt. adviezen waarop te letten bij aanschaf zijn nu ook zeer welkom (slechte tweede versnelling???)

Mark TT ,die van jouw ziet er echt kicken uit ,ik ben van plan om (door bepaalde redenen) over zes weken tot de aanschaf van mijn nieuwe machine over te gaan.
Als je die van jouw nog hebt zou ik graag eens komen kijken ,misschien heb je dan al een goed baasje voor je machine gevonden.

overigens (en corrigeer me als ik het verkeerd heb) ben ik wel een beetje bang voor motoren waaraan veel verbouwd ,veranderd ,geexperimenteerd en getuned is ,dit door een tweetal negatieve ervaringen die ik heb gehad met dergelijke auto's (toen zat ik zoals ze dat hier zeggen "met de armoei van een ander") maar ik wil zeker eens komen kijken want zeker niet elke verandering betekend achteruitgang. om een beeld te krijgen wat is het bouwjaar van jouw machinen ,aantal kilometers ,staat van de slijtage gevoelige onderdelen??

Greetz Marco

Terecht, maar je kan beter vragen aan anderen op het Forum hier wat hun ervaringen met me zijn. hadden ze hulp nodig, dan is TT terzijde, had men ZXR onderdelen nodig dan wist TT vaak raad....... ;)

Mijn ZXR is idd een van het gekietelde soort. Na de laatste opbouw (nu twee jaar geleden) heeft het blok het 20K uitgehouden (race en straatwerk). Ik ben er VRO instructeur mee bij de LCVM en geef O.A. circuit-trainingen mee. Een fiets voor alles dus. Ik rij er overigens wel stevig me, maar als IK hem niet kapot krijg,dan JIJ zeker niet.

Nu wilde het toeval dat 4 weken geleden (na twee jaar intenstief gebruk) een tandwiel in de bak het begaf. Hierop moet zo'n blok helemaal uit elkaar, en als je dan TOCH bezig bent :z Hierop is het blok eigenhandig opengehaald een opnieuw opgebouwd. Mechanisch is alles 200&\% nu, anders ga ik er zelf niet mee rijden :z

Motorisch is ie nu ook beter dan nieuw, met gebruik van abosuluut 1e klas racespul en standaard RR spul. Omdat ie niet de volle 100% belast wordt (electronisch maakt ie 2000 toeren minder dan race-onsteking), blijft de boel lang heel. Maar is ie nog steeds retesnel.

Essentiele onderdelen zijn geinspecteerd, opgemeten, afgewogen en vervangen indien nodig en opgebouwd naar tuner-maatstaven. Geen half werk, maar ruim 3 weken intensieve arbeid en 1000 Euri aan nieuw klein-materiaal en nieuw materiaal. O-)

Degene die deze fiets koopt heeft er een goede fiets aan *D . Kwa kuipwerk is er wel e.e.a. aan te merken op die fiets, maar mechanisch en motorisch niet. en DAAR gaat het om, terwijl velen daar anders over denken :X Daar moet een fiets vooral MOOI zijn :+ . Ik ga voor functioneel en goed!!

De fiets is overigens niet ultimate race opgebouwd, maar goed genoeg voor daagjes circuitwerk en ook nog geschikt voor de openbare weg. Compromis. Sterk blok, goede banden, niet te harde vering (alhoewel O-) ), en goed onderhoud aan alles. Ik vervang zaken eerder preventief dan er tijdes het rijden mee geconfronteerd te worden of te wachten totdat het kapot gaat :X

Je ziet maar, je bent welkom om de fiets een keer te komen bezichtigen. Mail me maar :]

Dus ik zou nog ruim 6 weken hebben om afscheid te nemen van de kwak, dat scheelt ;) . Je mag gerust weten dat ik hem eigenlijk helemaal niet wil wegdoen, want hij is nu zoals ie moet zijn en het is MIJN fiets . Maar soms kruipt het bloed waar het niet gaat en dan wil je toch een keer een stap moderner. Hij gaat dan ook ruimte maken voor een volbloed 2004 racer, maar als ik ruimte had voor twee fietsen, dan hield ik deze en deed hem nooit meer weg. Helaas kan ik mijn kont niet eens keren in mijn schuur 8-) .

Informeer anders maar eens bij ZXrene, Superfrog, Mr. Wheels, Rico, Joris, Daylights, Fabian, Mar1tin, Da Ninja, Voske etc... wat je zou kopen als je deze fiets zou overnemen. Een betere garantie kan IK je niet geven. Of kijk even de topics na waarin ik geschreven heb.....OOk op het andere forum....

Voor jouw info; blokkie is inmiddels 200 km ingedraaid en loopt geweldig. Eerste dag racen (Spa)zit er inmiddels weer op. Daar was ik slechts 4 seconden langzamer dan vorig jaar, en dat met een nog niet losgereden blok ;) . Dit blok is klaar opnieuw een aantal jaren intensief gebruik....

Op de teller staat 40k, maar dat zegt dus niets meer. Het draaiend gedeleete en lagers zijn nooit ouder dan enkele maanden. BJ = 1992, maar de prestaties zijn gelijk aan de 2001 modellen van o.a Suzuki (GSXR750). En daar betaal je het dubbele voor.. :z

Zal ik hem reserveren voor je?
 
Laatst bewerkt:
OK, je hebt me helemaal overtuigt.begrijp me goed dat ik jouw er ook niet op aanviel ,maar dat zelf die ervaring 2 keer heb gehad. en dan word men voorzichtig.

Als er in de tussentijd iemand voor komt kan ik van jouw niet verwachten dat je hem voor mij vasthoud ,als ik geen 100% zekerheid kan geven dat ik hem dan ook daadwerkelijk koop.

Ik ben wel zeer geinteresseerd in jouw motorfiets ,als ik over zes weken de benodigde financien rond heb (daar draait het natuurlijk weer om) en dat is 99% zeker. ben jij absoluut de eerste met wie ik contact opneem om te komen kijken ,ik kan dus vanaf nu alleen maar hopen dat hij er dan nog is.

kun je ongeveer vertellen wat er dan 'scheelt' aan het kuipwerk ,zijn dat erg opvallende dingen ,of alleen kleine beschadigingen.

Greetz Marco.
 
Terug
Bovenaan Onderaan