Advies gevraagd nieuwe banden XT600E

Sniffer

MF'er
13 sep 2007
64
0
Goedendag,

Ik ben bijna door mijn huidige setje bridgestones TW301/302 heen en wil eens een ander merk/type proberen, aangezien ik de slijtage best wel hoog vind (90% weg, 10% zand). Ik deed ongeveer 5000km met de achterband en 4000 met de voorband.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee en hoeveel kilometers rijden jullie gemiddeld met allroad banden?

Bedankt alvast!
 
Ik heb michelin anakee gehad en metzeler tourance nu. De anakee is dan de lekkerdere van die twee.

Tourance vind ik ok. Slijt wel langzaam, heb er tot dusver 5000 mee gereden en je ziet er niks aan van slijtage.

Ik rij trouwens 100% weg.

Ik vind dat je er wel erg kort mee gedaan hebt, zijn dat noppen?

Heidenau hoor je ook goede dingen over voor licht offroad en weggebruik.
 
Ik rij met Avon distanzia. best bandje maar slijt snel in het zand. Issie ook niet voor geschikt, t'is meer een wegband met grof gesneden profiel. Geen tractie in het veld dus.

Maar op de weg slijt ie langzaam, en ze zijn betaalbaar.
 
Het zijn hele grove noppen, net iets meer geschikt voor de weg. Hoeveel kms haal je met de Michelin Sirac ongeveer?

Verders, waar kun je bandenprijzen vergelijken eventueel? Ik meen dat Kedo in duitsland ook de Avons verkoopt toch?
 
In het xt/tt 600 topic staat een handig schemaatje over banden. Geeft mooi overzicht tussen weg-off road en slijtage.
Al weer het 2e Grote XT-TT topic (pagina 49)

welk schema ?

ik heb ook een xt600e, en ben ook al een tijdje voor nieuwe banden aan het kijken

volgens mij zijn michelin sirac de beste keuze voor mij..omdat ik ook nog wel eens een zandpaadje meepak..

maar rij toch zéker 80-90% onroad

het is toch altijd een compromis
Michelin Sirac--- top band

hoeveel km gaan die mee (achterband) ?
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor het handige schema! In combinatie met www.debandenman.nl kom ik er wel uit.

Leuke tip trouwens dat XT-forum, daar zal ik eens vaker induiken.

Bedankt voor de hulp mensen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan