advies gevraagd: ombouw fzr750 naar naked/fighter

thcrider

Rookie
26 jun 2006
5
0
eindhoven
Hoi mede motorrijders,

onlangs heb ik een hele mooie yamaha fzr 750 uit '87 aangeschaft. De motor verkeerd echt in prima staat en heeft geen roest of schade. Toch ben ik meer een liefhebber van naked bikes/streetfighters dus vandaar dat ik hem wil aanpassen. Het hoeft ook geen showbike te worden, ik wil het juist zo simpel mogelijk houden, dit mede omdat ik niet bepaald technisch ben en bv niet kan lassen. Tevens wil graag de motor weer eenvoudig in orginele staat kunnen brengen zodat ik hem weer gemakkelijk kan verkopen mocht dat ooit nodig zijn. Wat ik me afvraag is; als ik het kuipwerk eraf schroef heb ik dan al een naked bike? En wat doe ik dan met de knipperlichten, spiegels, tellers, verlichting etc? Kan ik dat gewoon laten zitten? Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Graag advies gevraagd.
Helaas kan ik nu nog geen foto's bijvoegen want ik moet de motor nog ophalen.
 
Laatst bewerkt:
Als je het heel simpel wil houden trek je het kuipwerk eraf.
Plaatsje een superbikekroonplaat met stuur, of laat je je bestaande kroonplaat aanpassen voor een stuur.
Daarnaast moet je dan nog een koplamp(pen) of een kuipje plaatsen.

Op die manier heb je idd geen showbike, maar ook geen tupperware :+

Grtz Zieke Ninja


P.s. en tegen die tijd gaan we je wel overhalen om meer te verbouwen :P
 
knipperlichten zijn niet verplicht joh.
Ik heb nog wel een kuipje te koop waarin je heel gemaakelijk je originele tellers kan schroeven.
Het kuipje plaats je om je voor poten, alles zit erbij.
Vind je de kuip niks kun je bijv ook alleen de lampen gebruiken en op de bevestegingsbeugels je cockpit plaatsen.

naked/fighter kuip(je) met lampen en beugels

Koplamp is vaak best prijzig, deze dus niet O-)
 
;(

beetje zonde om een 750 te gaan slopen, zijn er niet zoveel van geloof ik..
in tegenstelling tot een 600 of 1000 -O-
 
Hoi mensen en bedankt voor jullie snelle reacties.

Dat kuipje ziet er wel strak uit 'ik & ik', misschien heb ik daar wel interesse in, wat kost zoiets?

Maikel84 ik wist niet dat de 750 een zeldzaam model was maar ik ben dan ook niet van plan om de motor te gaan slopen, alleen het kuipwerk eraf en wat kleine dingetjes zodat ik hem weer terug in orginele staat kan krijgen.

Het is trouwens gelukt het formaat van de foto's aan te passen dus als het goed staan ze er nu bij. Ik heb 900 euro voor deze fiets betaalt, hij heeft 33dkm gelopen, lijkt me niet te veel voor deze motor toch?



Bijlage: karim motor 1.jpg
 
vreemd dat de motor niet gewoon meteen te zien is zoals bij andere topics, maar goed als je op de link klikt zie je hem dus wel, waar ligt dit eigenlijk aan?
 
full

zo dan
 
vreemd dat de motor niet gewoon meteen te zien is zoals bij andere topics, maar goed als je op de link klikt zie je hem dus wel, waar ligt dit eigenlijk aan?

Als je in je bericht: [ imgatt ] tikt, maar dan zonder spaties, dan plaatst ie automatisch je foto's.

Grtz Zieke
 
Ik weet t, het klinkt stom maar:

:N
Zonde van zo'n mooie 750..

Voor weinig heb je ook een (relatief minder aparte) 600 of 1000.
Zet daar dan goed de zaag in :)
 
Hey maar mensen, veel van jullie zeggen niet verbouwen die motor, maar als ik alleen de kuip eraf zou halen en misschien een ander stuur en een streetfighter kuipje, zou het dan zo moeilijk zijn de motor weer in orginele staat te krijgen? Bovendien als het kuipwerk thuis ligt is de kans een stuk kleiner dat daar beschadigingen opkomen, lijkt mij.
Nog iets, heeft het eraf halen van de kuip en een ander stuur monteren nog invloed op de rijeigenschappen van de motor?? Lijkt mij niet toch, ja behalve minder windbescherming dan.
Op zich vind ik de motor zo ook mooi maar toch, zonder kuip en met zo'n breed stuur lijkt ie me nog mooier.
full
 
Hey maar mensen, veel van jullie zeggen niet verbouwen die motor, maar als ik alleen de kuip eraf zou halen en misschien een ander stuur en een streetfighter kuipje, zou het dan zo moeilijk zijn de motor weer in orginele staat te krijgen? Bovendien als het kuipwerk thuis ligt is de kans een stuk kleiner dat daar beschadigingen opkomen, lijkt mij.
Nog iets, heeft het eraf halen van de kuip en een ander stuur monteren nog invloed op de rijeigenschappen van de motor?? Lijkt mij niet toch, ja behalve minder windbescherming dan.
Op zich vind ik de motor zo ook mooi maar toch, zonder kuip en met zo'n breed stuur lijkt ie me nog mooier.
(Afbeelding)

dat zou je inderdaad kunnen doen, als je verleiding kunt weerstaan om er een echte fighter van te maken ;)

de meesten die hier komen gaan steeds verder, of ze zetten meteen de zaag in het subframe O-)
en dan zou het zonde zijn ;) (naar mijn mening)
 
1: Hey maar mensen, veel van jullie zeggen niet verbouwen die motor, maar als ik alleen de kuip eraf zou halen en misschien een ander stuur en een streetfighter kuipje, zou het dan zo moeilijk zijn de motor weer in orginele staat te krijgen?

2:Bovendien als het kuipwerk thuis ligt is de kans een stuk kleiner dat daar beschadigingen opkomen, lijkt mij.

3:Nog iets, heeft het eraf halen van de kuip en een ander stuur monteren nog invloed op de rijeigenschappen van de motor?? Lijkt mij niet toch, ja behalve minder windbescherming dan.

4:Op zich vind ik de motor zo ook mooi maar toch, zonder kuip en met zo'n breed stuur lijkt ie me nog mooier.
(Afbeelding)

1: Ja dat wordt lastig. Kijk maar eens naar t punt waar je subframe voor je voorkant aan zit. Daar bij de tank. Die moet je er af slijpen..

2: Leg je t wel ergens goed opgeborgen weg dan? :P

3: Toch wel, je zit meer rechtop en iets verder naar voren.
Je kan er nu beter mee "gooien en smijten" :)

4: It's your choice :)
 
1: Ja dat wordt lastig. Kijk maar eens naar t punt waar je subframe voor je voorkant aan zit. Daar bij de tank. Die moet je er af slijpen..

:N nee joh, nergens voor nodig.
Daar heeft de meest onervearen sleutelaar zo een beugeltje voor (laten maken bij de ijzerhandel)
 
Terug
Bovenaan Onderaan