Advies gevraagd, onenigheid kosten motor ombouwen

MrOi

MF veteraan
20 sep 2006
3.645
2
Arnhem
Hey, de titel is misschien ietwat vaag maar ik kon ff geen betere bedenken.

Het verhaal gaat zo:

Ik ben bezig met een Supermotard project, waarvan ik de originele cilinder overhield. Nu kwam een monteur van ****** naar mij toe want die zocht zo een cilinder. Hij de hele topset meegenomen en zou er nog wel van horen of het gelukt was. Heeele tijd niks van gehoord, en na praktisch 3 kwart jaar was mijn motor zodanig af dat de wielen pasgemaakt moesten worden. Goed, ik hem opbellen van hey, jij hebt die cilinder nog van mij en jij kan wielen pasmaken dus kunnen we wat regelen? Het antwoord daarop was: breng maar langs dan kijken we even.

Goed, ik motor langsbrengen, maar die monteur bleek op vakantie te zijn. Ik kon de motor wel daar laten staan dus samen met een andere monteur hadden we een lijstje samengesteld van wat er moest gebeuren en mijn contactgegevens voor de monteur waarvan ik wat tegoed had. Dit er ook bijgezegd, en dat als er iets was hij me gerust kon bellen.

3 augustus zou die terugkomen, maar ik vertelde dat ik er geen haast bij had dus ik zou het wel horen. Een paar dagen erna werd ik gebeld door de baas himself dat mijn motor klaarstond. Ik helemaal blij, en vlak voor ik hem op wil halen bel ik nog even voor de zekerheid, waar die mij weet te vertellen dat de kosten zo'n 600 euro bedragen.

Slik...

Ik had gerekend op die topset, en dan een meyertje bij betalen en het zou wel goed zijn maar 600 euro... Dus ik vragen hoe dat kan want ik had nog iets tegoed, en toen vertelde de baas mij dat hij niks van die afspraak afwist en dat hij er een hoop werk aan gehad en dat was nou eenmaal zijn tarief. Ik nog een meyer eraf weten te lullen want ik hoefde er geen bonnetje van, maargoed alsnog 500 euro...

Nu belde ik net de betreffende monteur, en die wist ten eerste niks van dat mijn motor daar uberhaupt was, en dat die al klaar was. Toen vertelde die mij dat hij alleen de cilinder en zuiger had, en dat dat hoogstends 50 euro waard was (waar ik toch zeker wel 150 voor de hele topset wou vangen) en dat ik dat er maar af moest trekken en verder kon die ook niks doen.

Nu baal ik dus als een stekker, maar vooral omdat ik moet boeten voor een communicatie fout (als er al uberhaupt communicatie was) van hun..

Wat raden jullie mij aan?

Ps. 500 euro is voor mij op dit moment gewoon heel veel geld.
 
Laatst bewerkt:
niet slim want achteraf doe je moeilijk zaken zoals je ziet.. komen we wel uit klinkt voor mij met mensen die ik niet ken niet goed ...
 
niet slim want achteraf doe je moeilijk zaken zoals je ziet.. komen we wel uit klinkt voor mij met mensen die ik niet ken niet goed ...

Nouja als collega monteurs... En ik moet toegeven dat ik aardig naief ben..

Maargoed ik lees nergens advies waar ik om gevraagd had.
 
Het probleem is dat jij dacht 500 voor die topset te vangen en die monteur er maar 50,- voor geeft.
Vooraf afspreken in vervolg :Y
 
als je een mooie goeie motor eraan hebt overgehouden..
zou ik eieren voor mn geld kiezen,je hebt echt geen poot om op te staan.
alles is met aannames gegaan ,das funest in dit soort zaken .
alles strikt gescheiden houden is het devies.
dus verkoop cyl/zuiger had je gewoon eerst moeten afpraten en laten betalen.
dan pas je bike naar diezelfde vent brengen en dan ook alleen hem tuurlijk:)
nu heeft z,n baas het gemaakt en dat is duur geld .

succes!
 
Het probleem is dat jij dacht 500 voor die topset te vangen en die monteur er maar 50,- voor geeft.
Vooraf afspreken in vervolg :Y
Eerst ff lezen schoonheid

als je een mooie goeie motor eraan hebt overgehouden..
zou ik eieren voor mn geld kiezen,je hebt echt geen poot om op te staan.
alles is met aannames gegaan ,das funest in dit soort zaken .
alles strikt gescheiden houden is het devies.
dus verkoop cyl/zuiger had je gewoon eerst moeten afpraten en laten betalen.
dan pas je bike naar diezelfde vent brengen en dan ook alleen hem tuurlijk:)
nu heeft z,n baas het gemaakt en dat is duur geld .

succes!

Klopt het is allemaal met aannames gedaan, maar wat mij dwars zit is dus dat er een communicatie fout tussen HUN is geweest en dat ik daarvoor moet boeten. Ook heb ik net een kameraad gebeld die erbij was toen die cilinder meegenomen werd, en die weet ook zeker dat hij ook de cilinderkop e.d. meegenomen heeft. Dus er klopt zoiezo al iets niet aan het verhaal.

Komt ook nog bij dat het aan de andere kant van Nederland is, anders was ik even langsgegaan en had met beide gesproken over hoe en wat maar dat gaat nu ook niet zo makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
zoiets begrijp ik anders ook uit je verhaal?

ik denk dat er weinig aan te doen is.

Ok korte samenvatting:

Kosten vielen vele malen hoger uit door een communicatie fout in hun bedrijf.

Monteur liegt over het feit dat die alleen de cilinder heeft ipv de hele topset.

Wat kan ik er aan doen?
 
Topset terug vragen als die 150 waard is zullen ze dat niet willen doen als ze het toch doen en hij is het waard dan kan je die topset ook via het internet verkopen voor 150 Euro.

Verder schrijf je dat er een lijstje is gemaakt van wat er moet gebeuren met de naar van de monteur daarop die de topset had gekocht en de opdracth om jou te bellen. Waar is dat lijstje dan?
 
Er is ook niks meer aan te doen
Jou woord tegen zijn woord en het is al een hele tijd geleden.

Dat noemen ze nu 'leergeld', helaas ben jij degene die betaald. '(

Volgende keer: bij ophalen gelijk betalen of afspraken op papier laten zetten.

zwart-wit geval:
Monteur is al weg bij die zaak of erger loopt tegen de tram. Kun je helemaal fluiten naar je centen.

Helaas moet je met zaken doen alles goed regelen. tis niet anders

Je kan proberen die monteur nog zover te krijgen dat hij nog meer van de rekening afkrijgt, maar dat zal bij proberen blijven.
Je hebt geen wettelijk kader omdit af te dwingen.

Maarja 50 eur heb je al, misschien wordt het nog meer.
 
Laatst bewerkt:
@mr oi ,je zult dit als een goede maar dure les moeten beschouwen,
die baas en zn monteur laten elkaar niet vallen ,weetjewel;)
das gewoon een een tweetje voor ze ,
je zult er niets tegenin kunnen brengen helaas
alleen als je fotoos hebt van die monteur die alle! spullen daadwerkelijk meenam.
kun je dat nog hardmaken anders daar ook pech ,bewijs weg.
sommige mensen zijn te goed van vertrouwen o.a mezelf .
daarom die zekerheden in je gangen inbouwen zoals beschreven.
zaak voor zaak ,alles in zijn eigen perspectief ,en niks laten samenlopen of afhangen .
 
Topset terug vragen als die 150 waard is zullen ze dat niet willen doen als ze het toch doen en hij is het waard dan kan je die topset ook via het internet verkopen voor 150 Euro.

Verder schrijf je dat er een lijstje is gemaakt van wat er moet gebeuren met de naar van de monteur daarop die de topset had gekocht en de opdracth om jou te bellen. Waar is dat lijstje dan?

Goeie, ik zou haast alleen al die cilinder terugvragen (hij heb hem al gemonteerd) om hem te stangen. Vind het geen stijl dat je liegt over de spullen die je meeneemt. En ik weet ook zeker, dat als ik hem niet had opgebeld ik nooit meer wat van die topset had gehoord.

Anyway dat lijstje weet ik niet waar dat is, motorzaken kennende is die "zoek" maar zal daar eens op terug komen als ik langsga.

En ik had van een zaak die zo hoog professioneelgehalte heeft wel verwacht dat ze een wat betere communicatie zouden hebben..

Nog meer reacties? Liever iets anders dan: eieren voor je geld, zo steek ik namelijk niet in mekaar :P
 
Laatst bewerkt:
zoiets begrijp ik anders ook uit je verhaal?

ik denk dat er weinig aan te doen is.
Nogmaals gelezen en ik kom weer op dezelfde bedragen uit, maar misschien moet ik weer terug naar school om te leren rekenen :P


Hoe dan ook, het is zuur. Noem dit dan maar lesgeld -O-
 
heb je je supermoto wel al thuis staan ?
zo ja ..piccies van het geleverde werk zou niet mis zijn :)
kunnen we zien wat er zo duur was allemaal iig.
 
Nogmaals gelezen en ik kom weer op dezelfde bedragen uit, maar misschien moet ik weer terug naar school om te leren rekenen :P


Hoe dan ook, het is zuur. Noem dit dan maar lesgeld -O-

nou rekenen zal het niet zijn, meer begrijpend lezen ;) Jammer..

heb je je supermoto wel al thuis staan ?
zo ja ..piccies van het geleverde werk zou niet mis zijn :)
kunnen we zien wat er zo duur was allemaal iig.

Nee de motor staat dus nog daar.. Zal ongetwijfeld wel vakwerk zijn, grote naam die eraan gewerkt heb, maar dat was niet helemaal de bedoeling :+

Hij zei ook er 14 uur aan gewerkt te hebben, persoonlijk vond ik dat wel aan de ruime kant voor een vakman. Omgerekend zou dat op 35 euro per uur uitkomen wat ik ook weer heel weinig vind voor zon topnaam... Dus er klopt voor mijn gevoel wel meer niet. Uiteindelijk is de prijs hoog, niet veels te hoog als je het normaal zou laten doen, maar omdat ik dus nog wat tegoed had en het door de monteur gedaan zou worden waardoor je niet betaald voor de naam... het is gewoon niet gegaan zoals ik het heb aangegeven en daar baal ik van, omdat het buiten mijn schuld om is..
 
Wat ik beegrijp is dat je die momnteur via de telefoon gesproken hebt.
Da's al geen heel lekker begin, dus misschien ff heen gaan.










En ik doe nog één poging :P

de kosten zo'n 600 euro bedragen.

Slik...

Ik had gerekend op die topset, en dan een meyertje bij betalen en het zou wel goed zijn.
topset dus 500 + een meyertje = 600?
Nu belde ik net de betreffende monteur,

. Toen vertelde die mij dat hij alleen de cilinder en zuiger had, en dat dat hoogstends 50 euro waard was


Nu baal ik dus als een stekker, maar vooral omdat ik moet boeten voor een communicatie fout (als er al uberhaupt communicatie was) van hun..


Begrijpend lezen zal niet mijn sterke kant zijn :+
 
Ik wil het zonder bon om de kosten te drukken, maar wat zou ik met die rekening moeten doen?
Da's het risico van dingen zwart laten doen. Op basis van de rekening zou je kunnen zien, welke activiteiten hebben plaats gevonden. Wat voor en hoeveel onderdelen en hoeveel uren e.d. Daarmee zou je dus de onredelijkheid van de factuur kunnen aantonen, eventueel met een expert.
 
Trouwens, als je het zwart hebt laten doen, heb je sowieso geen poot om op te staan. Zij zullen alles ontkennen en je hebt totaal geen bewijs.
 
Wat ik beegrijp is dat je die momnteur via de telefoon gesproken hebt.
Da's al geen heel lekker begin, dus misschien ff heen gaan.



Zoals al eerder gezegd is het aan de andere kant van het land, ff langsgaan is er niet bij. Plus de monteur zou gewoon aanwezig zijn toen ik hem bracht maar was toch op vakantie.






En ik doe nog één poging :Ptopset dus 500 + een meyertje = 600?Begrijpend lezen zal niet mijn sterke kant zijn :+

Zucht... FOUT!!

De kosten voor het ombouwen zijn 500 euro uiteindelijk.
Gemiddeld is zon hele topset in die staat zon 200/250 euro waard, waar hij dus 50 wil geven want hij zegt alleen de cilinder te hebben. Ik had dus gedacht van, nou 250 euro, mss een meyer, mss iets meer bijbetalen kom je rond de 300/350 euro uit zoiets. Aangezien ik niet voor naam oid hoefde te betalen en het was niet zoveel werk, iets wat ze dagelijks doen.

Maar nu wil die dus 50 betalen voor die topset en moet ik 450 bijbetalen. Daar komt het opneer.


Die 2 dingen staan los van mekaar :j
 
Da's het risico van dingen zwart laten doen. Op basis van de rekening zou je kunnen zien, welke activiteiten hebben plaats gevonden. Wat voor en hoeveel onderdelen en hoeveel uren e.d. Daarmee zou je dus de onredelijkheid van de factuur kunnen aantonen, eventueel met een expert.

Nouja onredelijkheid over de factuur is er niet echt, ik snap dat de baas dat rekend maar het gaat mij om het feit dat die baas er helemaal niet aan had mogen zitten, het werk was voor de monteur met bijbehorend tarief.

Oja en in 1e instantie zou het wit zijn, dus de werkorder e.d. moet er nog zijn. Later toen ik van die rekening hoorde zij ik: doe dan maar zonder bon.
 
Laatst bewerkt:
hey btw ,als je eruit bent en hij is thuis ,moet je eens kijken bij de gelderse supermotards.
zitten een hoop in en om arnhem ,we hebben ritjes en tochtjes e.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan