Advies gevraagd over motor voorkeur

Hey,

De ER-6N was toevallig mijn lesmotor! Ik heb er vaak over nagedacht om voor deze te gaan, echter krijg je hier hetzelfde verhaal, waarschijnlijk, als de MT-07. Een klein windschermpje dat niet echt beschermt bij stevige wind. Ik heb overwogen om een groter windscherm misschien aan te schaffen, maar dan ziet deze sportievere motor er een beetje vreemd uit waarschijnlijk.

Ik zal eens op zoek gaan naar iemand in de buurt die een Versys of vergelijkbaar heeft. Bedankt!
Kijk online of er niet ook aftermarket windschermen gemaakt worden voor de motor waar je interesse in hebt. Dan hoeft een te klein windscherm je aankoop niet te bederven.
 
Afgezaagd zelfs, jeetje.

Ja ik merkte bij het rijden van de MT-07 bijvoorbeeld dat ondanks het kleine schermpje, mijn hoofd nog wel wat klappen kreeg in de wind. Daarom ben ik een beetje huiverig. Realistisch gezien zou ik op dit moment vooral rijden op wegen van maximaal 100km/h, dus opzich zal het wel meevallen. Ik wil alleen niet na 1 of 2 jaar een andere situatie hebben waarbij ik wel langer moet reizen op hogere snelheid.

Maar er zijn dus veel opties. Bedankt!

Alle ruiten zorgen voor turbulentie. Het verschil tussen een goeie en een slechte is of je er last van hebt; als de wind zo opgeworpen wordt dat 'ie boven je uit komt dan zit het turbulente gebied boven je hoofd, en heb je er dus weinig tot geen last van. Met een te klein ruitje kan de turbulentie op je borst/schouders/nek terecht komen. Sommigen vinden dat vervelend, anderen storen zich er niet aan. En als je het heel slecht treft komt de luchtstroom precies op je bakkes uit, dan krijg je bergen herrie in je helm en last van je nek.

Maaarr... dit is allen afhankelijk van de hoogte van de ruit, je zithouding, de afstand tussen jou en de ruit, jouw lengte, snelheid, etc.

Zonder ruitje krijg je de wind ongehinderd op je donder. Dus tuurlijk, meer druk op je lijf. Maar je krijgt de luchtstroom wel zonder dat deze opgeworpen/verdraaid/vervormd is. De lucht die een ruit van jou weghoudt moet ergens naartoe, en als dit recht-voor-je-smoelwerk is, dan is rijden zonder ruit toch écht een stuk prettiger.

Vind ik dan. Maar dat moet je zelf ondervinden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan