Goedemorgen allemaal!
Mijn Suzuki GSX750F uit '95 heeft erg veel moeite met stationair lopen. Als ik de stationairschroef zo afstel dat deze continu 2500rpm houdt, blijft de motor lopen. Zo niet; dan valt deze uit als ik even stilsta of bij een stoplicht aankom.
Zodoende heb ik m'n motor bij de garage neergezet.
150 euro arbeidskosten verder zijn ze erachter gekomen dat hoogstwaarschijnlijk de spanningsregelaar defect is. Om hier zeker van te zijn wil de garage mijn motor even ergens anders langsbrengen, waar ze voor ~100 euro m'n motor op de testbank kunnen zetten om er zeker van te kunnen zijn dat het de spanningsregelaar is. Het voltage wisselt overigens tussen de 12 en 15.x volt, en zakt in zodra de verlichting aangezet wordt. Ook het toerental zakt dan stationair weer in.
Echter, deze spanningsregelaar zou alleen samen met de dynamo vervangen kunnen worden, wat >1000 euro gaat kosten (2ehands kon er voor 700 misschien wat geregeld worden). Met arbeidsuren erbij zal dit zo rond de 1300 euro uitkomen, wat me eigenlijk te duur gaat worden...
Heeft er iemand advies wat te doen? Is het inderdaad zo dat samen met de spanningsregelaar meteen de dynamo vervangen moet worden?
Mijn Suzuki GSX750F uit '95 heeft erg veel moeite met stationair lopen. Als ik de stationairschroef zo afstel dat deze continu 2500rpm houdt, blijft de motor lopen. Zo niet; dan valt deze uit als ik even stilsta of bij een stoplicht aankom.
Zodoende heb ik m'n motor bij de garage neergezet.
150 euro arbeidskosten verder zijn ze erachter gekomen dat hoogstwaarschijnlijk de spanningsregelaar defect is. Om hier zeker van te zijn wil de garage mijn motor even ergens anders langsbrengen, waar ze voor ~100 euro m'n motor op de testbank kunnen zetten om er zeker van te kunnen zijn dat het de spanningsregelaar is. Het voltage wisselt overigens tussen de 12 en 15.x volt, en zakt in zodra de verlichting aangezet wordt. Ook het toerental zakt dan stationair weer in.
Echter, deze spanningsregelaar zou alleen samen met de dynamo vervangen kunnen worden, wat >1000 euro gaat kosten (2ehands kon er voor 700 misschien wat geregeld worden). Met arbeidsuren erbij zal dit zo rond de 1300 euro uitkomen, wat me eigenlijk te duur gaat worden...
Heeft er iemand advies wat te doen? Is het inderdaad zo dat samen met de spanningsregelaar meteen de dynamo vervangen moet worden?