Advies gevraagd: Suzuki Sixteen 150/Burgman 125/Agility 150

NTV-Rider

Die hard MF'er
15 mrt 2009
362
0
Welke zouden jullie kiezen.

Ik heb deze 3 op het oog voor Woon-Werk (+/- 50 km heen en weer). Kan via snelweg / provinciale weg...:

Suzuki Sixteen 150 = 950,-
Burgman 125 K8 = 900,-
Agility 150 = 950,-
nieuwkomer: Dylan 150cc = 900.-

1000,- budget!
Dus kom niet met Gilera GP800 ofzo ;)
Graag als het kan je advies onderbouwen... :]
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk,zou ik voor de provinciale weg kiezen. Alle 3 scooters zijn te licht voor de snelweg. Mijn voorkeur gaat naar de Burgman 125. Persoonlijk vind ik hoogpotige scooters zoals de sixteen niet zo mooi en de Kimco oogt te licht. Natuurlijk zullen de 150cc wel wat vinniger zijn, maar zoals ik al zij het is de persoonlijke smaak.
 
De Kymco Agility is een prachtige machine, alleen is het net wel/ niet op de snelweg. De Sixteen zal een stuk beter gaan.

Succes met de keuze,

Mish
 
Met de Suzuki Sixteen 150 kan je prima de snelweg op, mits je je plaats weet. D.w.z. voornamelijk rechterbaan rijden, alleen vrachtauto's inhalen als er meer dan genoeg ruimte is op de linkerbaan.
De Burgman 125 ken ik niet genoeg om hier wat over te zeggen, maar met de Kymco Agility kom je tekort voor de snelweg.
 
Oké, ik reageer even op meerdere dingen. Als eerste kan je met alle 3 de scooters IN MIJN OGEN wel de snelweg op. Ik ga met mijn 125cc Beluga en 8 trappelende paardjes ook gewoon met net 90 over de rechterbaan. Het kán dus wel, maar je moet het willen/durven. Op de provinciale weg is het zeker goed te doen. Alles daar nog onder is helemaal feest, zo licht, wendbaar en rap :) .

Is de 50 km heen en weer totaal of is het 50 heen en 50 terug (dus 100km)?

Mijn keuze zou tussen deze drie voor de Burgman gaan, een watergekoeld blok (neem ik even aan). Dat loopt wat rustiger en stiller meestal.

My 2 cents :)
 
Honda dylan 150 niet leuk voor je ?
Oer betrouwbaar zuinig en een leuke 15 pk.
Is met even zoeken wel te vinden voor rond de 1000,-
 
Met de agility op de snelweg geeft niet voldoende power.
Kan wel natuurlijk maar heeft gewoon pk"s te kort; ik praat uit eigen ervaring.
Als ik toch de snelweg op moet dan ga ik meestal achter een vrachtwagen rijden ook om het motortje niet voluit te belasten.
De burgman lijkt me een veel betere optie want die heeft meer bescherming en heb laatst een test gelezen dat ze er ook mee de eifel zijn ingeweest en als ik mag geloven was dat best te doen.
De Suzuki is weer iets sterker dan de agility maar geeft veel problemen met de middenbok waarvan de centrale bout door het blok zit en daar dusdanige slijtage kan veroorzaken dat je snel aan een ander blok toe zal zijn. (of een jiffy monteren)
Over de Dylan kan ik je niets zeggen maar dit is al een vrij oud model en misschien minder makkelijk aan onderdelen te komen.
Wel was dit altijd een erg geliefde 150cc scooter in het verleden volgens velen.
 
Makkie!

De Agility wordt 'm niet. Luchtkoeler, traag, remmen/veren houdt allemaal niet over. Dus maar goed dat'ie maximaal 90 haalt ook.

De Burgman valt ook af. Deels vanwege mijn persoonlijke voorkeur boven een wat meer sportieve scooter ipv een "rijdend bankstel". Beetje zware scooter ook voor slechts 125cc.

Dan blijft de Sixteen over. Pittige scooter, haalt zo'n 110 op de GPS en komt dus goed mee voor een 150cc. Stabiel door z'n grote wielen, wendbaar door z'n lage gewicht. Mijn winnaar van dit rijtje.

Alternatieven zijn Honda's Dylan, PS, SH of PCX 150. Relatief snelle jongens en onverwoestbaar. Binnen jouw budget zal de Dylan zeker lukken, de PS of SH wordt héél goed zoeken en de PCX kun je op je buik schrijven ;)

http://link.marktplaats.nl/700676780

Motor of scooter kopen? Gigantisch aanbod van allerlei scooters, motoren en benodigdheden

http://link.marktplaats.nl/716211503

Aprilia heeft de Leonardo 125-150-250cc. Passen zeker in je budget maar dat komt omdat ze vrij oud zijn. De 125 en 150 hebben een onverwoestbaar Rotax blok, de 250 heeft het Yamaha Majesty blok. Vooral de 150cc is licht, vlot en betrouwbaar en goedkoop. En vloeistofkoeling, goede, verstelbare vering en schijfremmen voor en achter. Iets nieuwer is de Scarabeo 125/150cc. Wordt qua prijs tricky maar vind ik wel mooi.

http://link.marktplaats.nl/705870473 (let wel op met deze Leonardo, het zou kunnen dat'ie pas in 2004 op kenteken is gezet, maar dan is'ie héél erg overjarig verkocht. Is ook wat aan de prijzige kant ondanks heel lage kmstand.)

Edit: da's beter, mooie Leonardo, 500 euro. Wel importkenteken, maar voor dat geld..

Motor of scooter kopen? Gigantisch aanbod van allerlei scooters, motoren en benodigdheden

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Sixteen 150 gehad, mijn broer een Burgman 125... een Agility is luchtgekoeld, dus heeft al een lagere top. Ik twijfel... met de Sixteen 150 heb ik wel op de snelweg gereden op de linkerbaan... 100km/u is goed vol te houden, maar kan met een Burgman 125 ook. Burgman 125 heeft een zee aan ruimte onder het zadel, een Sixteen 150 heeft dat niet. Twijfel, twijfel... misschien toch de Burgman.
 
Misschien vind hij de ruimte onder zadel niet zo belangrijk.
Ik heb een sh150i met erg klein bakje onder zadel maar toch genoeg voor 3 meter art 4 kettingsloten en een schijfrem slot.
Meer heb ik niet nodig en anders bestaat er altijd nog een topkoffer.
 
Misschien vind hij de ruimte onder zadel niet zo belangrijk.
Ik heb een sh150i met erg klein bakje onder zadel maar toch genoeg voor 3 meter art 4 kettingsloten en een schijfrem slot.
Meer heb ik niet nodig en anders bestaat er altijd nog een topkoffer.

3 sloten... Als je wil heb ik nog een nette, gebruikte Kalashnikov te koop voor weinig. ->PM.
 
Dank iedereen tot nu toe voor de reactie.

@Yonnie: heen en weer 50 km .. dus totaal ;)
@Nutty: dylan zat ik ook te overwegen, maar oud...toch? Anders zet ik die nu in de plaats van Agility. :)

Burgman 125 is dus toch te doen op de snelweg ondanks minder cc's? Want persoonlijk vind ik die het mooist van de 3. Maar goed, over smaak valt niet te twisten.

Wat mij wel opviel tot nu toe, is dat niemand van jullie over de genoemde prijzen wat zegt... :]
nog een ronde?

Stand van zaken tot nu toe: Agility valt als een baksteen af!
Strijd nu tussen:

-Burgman 125 = 900.-
-Sixteen = 950.-
-nieuwkomer: toch maar een Dylan? = 900.-
 
Laatst bewerkt:
De prijzen... Ach ik heb 4 verschillende Leonardo's gehad. Voor 500€ zou ik direct die ene gehaald hebben. Als je goedkoop en vlot woon-werk wil rijden heb je aan 1000€ budget genoeg. Je ziet, keuze te over.

Als je de Burgman mooi vindt, is een PCX misschien toch interessant. Die wordt weleens babyburgman genoemd. En dan rij je een recente scooter die niks verbruikt.

Viel me trouwens op dat op marktplaats nauwelijks Dylans werden aangeboden, op Speurders juist een hele hoop.
 
Ik heb een Sixteen 150 en moet zeggen voldoet prima voor 50km per dag woon-werk verkeer.

Mijn werk is helaas tever maar bij 50 per dag zou het mijn 1e vervoerskeuze zijn

Voor de snelweg ietsje magertjes misschien maar heb het wel eens gedaan op de rechterbaan.

Maar voelt niet lekker omdat je geen reserve hebt maar kan ook gewoon zijn dat ik een scheiterd ben :-) Ik denk dat 120 kmh gps toch minimaal fijner voelt

Maar ik ben er verder prima tevreden over.

Burgman125 is 159 kilo en dikker / lomper en de Sixteen 150 is meen ik 150kg en slanker
 
Laatst bewerkt:
Ps een sixteen voor 950 euro ? Uit welk jaar is die ?

Want als ik op MP kijk liggen de prijzen best hoog zo hoog dat ik de mijne voor dat bedrag ook wel wil verkopen.

Voor een uit 2009 met 21600km vragen ze nog 1690 euri en
voor een uit 2010 met 9888 km vragen ze nog 1890 euri
 
Bij Hans van Wijk zag ik er eentje staan met nog geen 1000km voor 1990 euro {2012}
en bij motoport Rotterdam staan ze nieuw voor 2299 euro.
{Suzuki sixteen}
 
Nou voor 1650 verkoop ik de mijne ook wel uit 2010 met 7300km op de teller ga ik een tandje hoger rijden bij wijze van spreken.

2299 nieuw valt reuze mee maar daar zal nog wat biijkomen qua aflevering etc en dan heb je er geen koffer bij .
 
Toch vraag ik me af waarom je geen proefrit maakt. Wat de meningen van iedereen ook zijn, en natuurlijk zijn ervaringen van anderen wel interessant, uiteindelijk moet je er zelf op rijden. Mijn ervaring is, dat een scooter die je leuk denkt te vinden, met rijden helemaal niet hoeft te bevallen (of met in en uit de schuur rijden).
 
Terug
Bovenaan Onderaan