Advies gevraagd: Suzuki Sixteen 150/Burgman 125/Agility 150

Mensen...dank allen! Ik heb een testrit gemaakt op de burgman 125. Ik mot zeggen dat als je net van een XJ900s komt, je even moet lachen om de 'power' van zo'n (speelgoed)scootertje...

Ik denk dat ik toch maar even door ga sparen voor de Honda SH300i of PCX 300 (als die laatste bestaat?).

LOL. Alles onder de 300cc is 'speelgoed'. Leuk voor over de stille dorpsweggetjes :] , maar als je in de randstad woont, zou ik minimaal 300cc nemen.. anders ben je je leven niet zeker op die snelwegen! :W

Ik ben eruit.. geen scooter onder de 300cc voor mij _O-
 
Tja is ook geen vergelijk een XJ900 met een 125 cc.

Je kan nu wel denigrerend zo'n ding een speelgoed scootertje noemen maar wat wil je ?

De een loopt 1 op 15 en de 2e loopt 1 op 35 of meer.

Net als met alles komt iets uit de lengte of breedte en voor 950 euro ........

Dan kun je idd beter doorsparen of de XJ900 blijven rijden want ook met een 300 cc scooter zal je ook geen XJ900 gevoel krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Het is een kwestie van je aanpassen.
Zoals meerdere hier weten schuw ik geen rit met mijn sh150i.
Weekendje Duitsland, België of Frankrijk allemaal met zeer veel plezier gedaan.

Ik zou niet zo lang weg kunnen/willen zijn van mijn gezin anders zou ik met mijn sh'tje zelfs een keer mijn ouders opzoeken in Spanje.
 
Mensen...dank allen! Ik heb een testrit gemaakt op de burgman 125. Ik mot zeggen dat als je net van een XJ900s komt, je even moet lachen om de 'power' van zo'n (speelgoed)scootertje...

Ik denk dat ik toch maar even door ga sparen voor de Honda SH300i of PCX 300 (als die laatste bestaat?).

LOL. Alles onder de 300cc is 'speelgoed'. Leuk voor over de stille dorpsweggetjes :] , maar als je in de randstad woont, zou ik minimaal 300cc nemen.. anders ben je je leven niet zeker op die snelwegen! :W

Ik ben eruit.. geen scooter onder de 300cc voor mij _O-

Goed, het was best even een interessant topic. Iedereen heeft je een heel eind geholpen, maar deze reactie vind ik ronduit triest.

Je kan alles onder 300cc speelgoedbrommertjes noemen, maar de mensen die daarop rijden zijn geen sukkels. Sukkels zijn degenen die eerst een forum het oren van het lijf vraagt, daarná pas de proefrit maakt en vervolgens de mensen belachelijk maakt die hem probeerde te helpen.

:W

Edit: ik ben de rotste niet. Past binnen je budget en kan makkelijk meekomen op de snelweg.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...=8-CoifXYw4p05ptMED75cQ&bvm=bv.52288139,d.bGE
 
Laatst bewerkt:
Burgman 125 weegt 10kg meer als een sixteen en heeft 125cc met 12 pk

De Sixteen 150cc heeft een gewicht van 145-149kg en heeft 15,2 pk

Klein verschil maar zeker merkbaar bij het rijden.

Honda SH300 heeft een gewicht van 161 kg en 27 pk dus tja beter voor de snelweg
maar het ziet er nog steeds uit als een "speel"goed scooter qua size.

Blijft een scooter en geen auto
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik hier zie is 50cc voldoende voor TS. Met rondjes van gem. 131k/pu moet 'ie in de randstad toch aardig mee kunnen komen. ;)
 
Het is het ouderwetse motor denken meer is beter, terwijl ik de meeste lol eigenlijk gehad heb op 400 cc motoren. Boven 140km/u reed ik toch al zelden.

Zou nog wel een puntgave cb450 4 cylinder willen uit 78-79 met rood metalic gespikkelde tanl met goude streep van Honda.

Maar niet verder vertellen ander word ik gebanned uit het MS gedeelte :X
 
Laatst bewerkt:
Het is het ouderwetse motor denken meer is beter, terwijl ik de meeste lol eigenlijk gehad heb op 400 cc motoren. Boven 140km/u reed ik toch al zelden.

Zou nog wel een puntgave cb450 4 cylinder willen uit 78-79 met rood metalic gespikkelde tanl met goude streep van Honda.

Maar niet verder vertellen ander word ik gebanned uit het MS gedeelte :X

Welnee, het ov en brommers zijn ook al ter sprake gekomen, dan kan een schakelfiets er ook nog wel bij ;)
 
Goed, het was best even een interessant topic. Iedereen heeft je een heel eind geholpen, maar deze reactie vind ik ronduit triest.

Ik ging Diversion 900 rijden toen ik van een Blackbird af kwam.

Ik vond die Diversion toen maar een speelgoedmotortje.

ZO! _O-
 
Voor allen die ik gekwetst heb met mijn mening over "speelgoed" scootertjes van onder de 300cc.. excuses! Inderdaad ik had eerst moeten 'testritten' voor ik deze topic opende. Maar helaas. So be it.

De opmerkingen waren absoluut niet bedoeld als "denigrerend" naar andere ms-rijders toe, die wel gewoon op lagere cc rijden! Respect daarvoor... alleen zie ik jullie nooit op de snelweg als ik in mijn koekblik zit op de A4 :P ... Waar blijven jullie dan?
Mijn opmerking hierboven, was gewoon wat het eerste bij me opkwam na het rijden op die 125cc scootertje, en is en blijft mijn mening.. sorry guys! :)

Maar inderdaad, wellicht rijden de sixteen en sh150i toch wat pittiger dan de "lompe" burgman 125/200 (oeps..., nu doe ik het weer naar de burgman rijders toe :P...)

@Martin @Yonni @nutty: dank voor jullie begrip.
@karl: je tenen zijn erg groot, jongen! *O*
@Scoot_020: wellicht als ik in A'dam zou wonen dat ik een 50cc zou overwegen! _O-
@BertV: dank voor de leuke afsluiter! :Y
 
Laatst bewerkt:
ms-rijders toe, die wel gewoon op lagere cc rijden! Respect daarvoor... alleen zie ik jullie nooit op de snelweg als ik in mijn koekblik zit op de A4 :P ... Waar blijven jullie dan?

Ik eerlijk gezegd ook zelden, onbekend maakt onbemind maar uberhaupt ik heb nu 2 jaar mijn MS maar heb tot nu toe misschien 5-6 andere motorscooters gezien op de weg ?

Beste weinig
 
Wel jammer, ik heb in 3 maanden tijd dat ik erop let, welgeteld één keer een t-max voorbij zien flitsen :') ... niet zo in trek die MS-en .. jammer. De meeste scooters zijn toch een streling voor het oog.

Anyway, ik ben niet de enige die ms-en onder de 300cc "speelgoed" noemt zo te zien...
@Martin: je signature slaat op jouw sixteen, neem ik aan? *O*
 
Klopt ik heb net zoveel lol op mijn sixteen 150 als dat ik had op mijn GSX 400 X Impulse / VF750 F en FJ1200.

Hoewel die op de snelweg handiger waren vond ik die in de bebouwde kom onhandig op de impulse na.

Qua verbruik en onderhoudskosten waren het ondingen als ik 1 op 15/16 wil rijden koop ik wel een auto.

Motorscooter zit ik 5 x vaker op dan voorheen motor, even hierheen even daarheen.

Dat ik dan aan top en snelweg wat inlever so be it
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan