Advies gevraagd tweede motor

heb je die tenere nou al eens proefgereden?

want die kun je wel kopen voor 4k, om maar even een voorbeeld te geven

en volgens het BMW schema moet je bij een F650 twin elke 20k km je kleppen stellen, niet elke 10k

andere dealer zoeken misschien?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat je geen 1000 zoekt omwille het verbruik en het gewicht.
Maar ga eens proefrijden met een Cagiva Navigator, en kijk het lijkt niets te wegen. Ook zijn verbruik valt heel erg mee..
Ik heb 1jaar lang met deze proef gereden omdat ze hetzelfde blok als de TL hebben en er nogal wat aan mankeerde.. Ik heb hem dus n jaar lang getest zowel op snelweg als binnendoor.
Geen enkel probleem aan gehad, en een soepele motor waarmee je schakellui kunt rijden. Hoge snelheden schuwt hij ook niet op lange afstanden zonder dat je heen en weer word gegooid door rijwind en je zit redelijk goed beschermd. Remmen zijn nissins en ankeren prima.
Ik vond het eigenlijk jammer hem na n jaar weer in te leveren.. Was n fijne motor, ook voor gooi en smijtwerk.
Probeer het eens?

Of de voorloper er van: de Cagiva Gran Canyon 900ie :]
Met het tweekleps ducati blok.
Momenteel zijn die niet zo duur meer, het tweeklepsblok is oerdegelijk en je hebt er echt een fun-bike aan met een heerlijk motorgeluid.
Ik heb er jarenlang met veel plezier op rondgereden. Zelf een paar (GS :X handkappen op gezet.
Vakantietrips met duo naar o.a. Oostenrijk, Noorwegen, Schotland, Duitsland ...
Zie dit draadje: Cagiva Gran Canyon eigenaren gezocht
 
Kawasaki versys, moet je wel van het uiterlijk houden. Of wachten totdat de yamaha mt09 tracer in prijs is gezakt op de 2ehandsmarkt.
 
Dat heb ik dus ook. Ik vind het een van de lelijkste motoren ooit geproduceerd, de ontwerper moet ladderzat geweest zijn toen hij dát tekende.
Maar voor sommigen is die 1150 het toonbeeld van hoe een motor er uit moet zien.....

tja de 1150 is niet de mooiste motor maar je hoeft er geen modeshow mee te rijden, wel betrouwbaar en schijnt geweldig te rijden (ik rij een 4cil japanner maar van horen zeggen) als comfort en dergelijkheid goed zijn zal ik persoonlijk wel wat willen inleveren op "design"
 
De ontknoping: het is dus toch een Transalp geworden. Ik vond een nette XL650V met hoge ruit, driedelige kofferset, middenbok, handvatverwarming en 35000 km op de teller.
Na de proefrit ben ik met een grijns afgestapt. Ik vond het blok en het chassis stabiel en rustig, maar toch wendbaar en vlot wanneer je dat vraagt.
Het is misschien niet de meest moderne of spannende fiets, maar ik ga er ongetwijfeld veel plezier aan beleven. Omdat hij ruim onder budget was, kan ik sparen voor die ene ideale motor (wat dat dan ook mag blijken te zijn).
 
Gefeliciteerd. Ik denk dat je daar een heel verstandige keus aan hebt gedaan. Nu op je gemak uitzoeken wat voor jou de ideale motor is, en intussen genieten van je "alpje"
 
Terug
Bovenaan Onderaan