Advies gevraagd wegens rood licht bekeuring

Ik gun het TS uiteraard niet maar....

wat zou ik me kapotlachen als de rechter je ook laat betalen voor het feit dat je toegeeft door een eerder rood licht te zijn gereden _O- .

Nee sorry, hopelijk krijg je geen boete ;)
 
Inderdaad belachelijk, maar het kantongerecht heb ik ook totaal geen vertrouwen meer in.

Ze weten het altijd wel ergens op te gooien om hun gelijk te krijg.
Ze kunnen bijvoorbeeld zeggen, dan had je de motor maar aan de hand moeten nemen en bij het voetgangerslicht moeten oversteken.

Maar toch succes
 
Ik gun het TS uiteraard niet maar....

wat zou ik me kapotlachen als de rechter je ook laat betalen voor het feit dat je toegeeft door een eerder rood licht te zijn gereden _O- .

Nee sorry, hopelijk krijg je geen boete ;)
_O- Die situatie is wel heeeeel ironisch.
Laten we hopen dat TS dit niet tegenkomt! Succes vandaag!
 
Ik heb dit probleem ook regelmatig, meestal rijd ik na verloop van tijd ook door. Dit wel na ik eens goed om me heen gekeken heb !! :Y

Maar ben wel heel benieuwd naar de uitkomst !!

Succes !!
 
Net terug van het kantongerecht :] Uitkomst: Ik blijf schuldig, maar de boete wordt nihil

Had ook een video mee waar op te zien is dat overal het licht groen wordt, behalve op mijn baan, totdat er na 5 cycli ofzo er een auto achter mij staat en het licht vrijwel direkt op groen springt.
Duurde 5 min. Volgens de officier was dat niet zo lang. Ik was volgens haar gevaarlijk bezig door door rood te rijden, alsof wachten tot een auto je vannachter aanrijdt zo veilig is :X

Ik vind het een geval overmacht en mezelf dus niet schuldig, maarja ik krijg in ieder geval m'n €95 terug.

En in oktober komt er een stuk hierover in het Mag-A-Zine
Wil bij deze Nico Perk, voorzitter van de Mag nog bedanken voor het verschijnen als deskundige :}
 
Hallo,

Ik weet dat ik rijkelijk laat ben, mijn excuses hiervoor.
Ik heb ook al melding van mijn 'geval' gemaakt in het 'groen licht' formulier op de Mag website.

Op 2 september stond ik in Zoetermeer op de kruising Amerikaweg/Vorstiusrode te wachten voor het rode licht. Nadat alle rijbanen van alle richtingen, behalve de mijne 3x gereden hadden reed ik rechtdoor, door rood, naar het volgende licht op dezelfde kruising. Hier herhaalde de hele procedure zich nogmaals. Na linksaf geslagen te hebben en weer rechtsaf, parkeerde ik m'n motor. Hier werd ik staande gehouden door een MOTORagent. Deze gaf me ondanks mijn verklaring een bekeuring van 95 euro.
Uiteraard ben ik hiertegen in beroep gegaan.

Woensdag 5 juli aanstaande moet ik voorkomen. Nu is mijn vraag weten jullie nog tips voor mij en hebben jullie misschien juriprudentie ofzo over vergelijkbare gevallen?
Helaas was ik te laat om de stukken in te zien, weten jullie of ik deze nog op de dag zelf mag inzien?

Alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke motorgroet,

Mischa


heb het hier ook bij een stop-licht die doet het ook nooit, ze voelen het niet ofzo.
Met lessen had ik het ook wel eens maar dan kwam je instructeur der bij staan en ging die wel op groen.
B|


een video!!! hoe kom ie daar aan. :?
 
Laatst bewerkt:
Net terug van het kantongerecht :] Uitkomst: Ik blijf schuldig, maar de boete wordt nihil

Had ook een video mee waar op te zien is dat overal het licht groen wordt, behalve op mijn baan, totdat er na 5 cycli ofzo er een auto achter mij staat en het licht vrijwel direkt op groen springt.
Duurde 5 min. Volgens de officier was dat niet zo lang. Ik was volgens haar gevaarlijk bezig door door rood te rijden, alsof wachten tot een auto je vannachter aanrijdt zo veilig is :X

Ik vind het een geval overmacht en mezelf dus niet schuldig, maarja ik krijg in ieder geval m'n €95 terug.

En in oktober komt er een stuk hierover in het Mag-A-Zine
Wil bij deze Nico Perk, voorzitter van de Mag nog bedanken voor het verschijnen als deskundige :}
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
misschien handig om dit gelijk vast te leggen als zijnde jurispudentie?! ofzoiets?
 
:^ ja, aangezien jurisprudentie een rechtbron is...

maar, is jurisprudentie ook van het kantongerecht? ik ken alleen dergelijke stukken van het hoger gerechtshof
 
Ja dat je schuldig blijft is logisch, je hebt een overtreding gemaakt.

Maar schijnbaar konden ze het toch wel begrijpen anders had je je 95 fleuro's niet teruggekregen !!

Eind goed al goed *O*
 
Dus toch nog een beetje vertrouwen in ons rechtssysteem.
Wel jammer dat die OvJ blijft volhouden dat het gevaarlijk en verkeerd was.

Kun je dat filmpje niet ff opsten, is wel grappig om te zien denk ik.
Gefelicieerd
 
Wel jammer dat die OvJ blijft volhouden dat het gevaarlijk en verkeerd was.

Ja het is en blijft een verkeersovertreding, dus het is altijd verkeerd!!

Ben allang blij voor hem dat er geen flitskast naast stond anders stond je er nu nog
;)
 
:^ ja, aangezien jurisprudentie een rechtbron is...

maar, is jurisprudentie ook van het kantongerecht? ik ken alleen dergelijke stukken van het hoger gerechtshof

Tuurlijk, alle gerechtelijke uitspraken zijn jurisprudentie. Dat er bij uitspraken van kantonrechters minder waarde aan wordt gehecht dan aan arresten van de HR, moge duidelijk zijn.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan