Advies gevraagd wegens rood licht bekeuring

Motormischa

Rookie
4 jul 2006
9
0
Pijnacker-Nootdorp
Hallo,

Ik weet dat ik rijkelijk laat ben, mijn excuses hiervoor.
Ik heb ook al melding van mijn 'geval' gemaakt in het 'groen licht' formulier op de Mag website.

Op 2 september stond ik in Zoetermeer op de kruising Amerikaweg/Vorstiusrode te wachten voor het rode licht. Nadat alle rijbanen van alle richtingen, behalve de mijne 3x gereden hadden reed ik rechtdoor, door rood, naar het volgende licht op dezelfde kruising. Hier herhaalde de hele procedure zich nogmaals. Na linksaf geslagen te hebben en weer rechtsaf, parkeerde ik m'n motor. Hier werd ik staande gehouden door een MOTORagent. Deze gaf me ondanks mijn verklaring een bekeuring van 95 euro.
Uiteraard ben ik hiertegen in beroep gegaan.

Woensdag 5 juli aanstaande moet ik voorkomen. Nu is mijn vraag weten jullie nog tips voor mij en hebben jullie misschien juriprudentie ofzo over vergelijkbare gevallen?
Helaas was ik te laat om de stukken in te zien, weten jullie of ik deze nog op de dag zelf mag inzien?

Alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke motorgroet,

Mischa
 
Laatst bewerkt:
Hmm je geattachde document bevat een hoop prive info. Weet je wel zeker dat je die zo op internet wil gooien?

[edit]
Verder ben ik erg benieuwd naar de uitkomst, daar ik zelf ook regelmatig dit probleem heb. In Scheveningen en Den Haag zijn er ook genoeg lussen die je niet detecteren :(
 
Ik zou inderdaad het kopje boven je brief weghalen. Verder is het verhaal duidelijk toch? Wat je nog zou kunnen doen, al is het daarvoor nu te laat waarschijnlijk, is checken bij de gemeente of de MAG of het verkeerslicht bekend staat als niet-motor-detecterend. Overigens reageren de lussen niet op mass maar werkt het volgens het inductie principe.

PS: Erg lullig trouwens als die motoragent jou ziet tobben voor het stoplicht en dan niks anders weet te verzinnen dan je een bekeuring geven wanneer je uiteindelijk door rood gaat.

PS2: Alles ervanuit gaande dat je de volledige waarheid spreekt natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Haagse vriend moest nog aan z'n quotum werken .. bezwaar lijkt me plausibel, of willen ze dat we tot St. Jut voor dat licht blijven wachten?
 
Ik zou sowieso vragen wat je in godsnaam moet doen als je na deze procedure niet door rood mag kachelen... 5 uur wachten totdat de eerste auto komt?
Zeker als het snachts is en er soms geen hond op de weg is....
 
Ik zou inderdaad het kopje boven je brief weghalen.

PS2: Alles ervanuit gaande dat je de volledige waarheid spreekt natuurlijk.

Bedankt voor de tip, heb idd attachment beetje overhaast gepost. Weet alleen niet niet hoe ik dit attachment moet wijzigen in m'n post. |(

Als ik niet de volledige waarheid zou spreken, zou ik toch ook niet al dit gedoe met justitie aangaan lijkt me O-)
 
Hey Motormischa, haal even de link / bestand weg in je startpost, want daar staat alle info nog in O-) .

Ik denk trouwens, dat je op zich een sollide verhaal hebt. Het zou wel erg prettig zijn, als je ook nog getuigen hebt.
 
Hey Motormischa, haal even de link / bestand weg in je startpost, want daar staat alle info nog in O-) .

Ik denk trouwens, dat je op zich een sollide verhaal hebt. Het zou wel erg prettig zijn, als je ook nog getuigen hebt.

Hoe doe ik dat. Als ik op bericht wijzigen klik zie ik nergens m'n attachment staan |(
 
Hoe doe ik dat. Als ik op bericht wijzigen klik zie ik nergens m'n attachment staan |(
Kun je niet zelf. Even op het
exclamation.gif
bovenaan het topic klikken en een modje vragen om het voor je te doen.
 
Verder ben ik erg benieuwd naar de uitkomst, daar ik zelf ook regelmatig dit probleem heb. In Scheveningen en Den Haag zijn er ook genoeg lussen die je niet detecteren :(

Ik rij veel in Den Haag en Scheveningen en soms ook Zoetermeer en ben nog nooit een stoplicht tegengekomen dat me niet detecteert. Niet op mijn Pan, en niet op mijn Transalp.

Het is wel goed je te realiseren hoe die detectie werkt. Dat is niet op gewicht, maar op inductie. Een metalen voorwerp dat zich langs een spoel beweegt wekt stroom op. Die spoel ligt in het wegdek en het metalen voorwerp ben jij. De sterkte van de stroom is afhankelijk van de snelheid van het voorwerp en de hoeveelheid metaal. Een motor heeft inderdaad minder metaal dan een auto, dus moet je zorgen dat je niet al te langzaam aan komt rollen. Dus zorgen dat je met een flinke snelheid over die detectielussen rijdt en niet daarvoor al flink remt en dan langzaam doorrolt.

Meestal zijn er twee lussen die je in de weg ziet zitten. Een lange smalle en een brede korte vlak voor de stopstreep. Ik rem pas halverwege de lange smalle, zorg daaroverheen te rijden, en ga dan uiteindelijk op het linkerstok van de korte brede lus staan. Echt nog nooit meegemaakt dat een stoplicht me niet detecteert.
 
Zal wel schudig zonder strafoplegging worden. Oftewel,..je hebt het wel gedaan maar krijgt er geen geldboete voor,...hoop ik voor je. :Y
 
Ik ben ook zeeerrr benieuwd!
Ik had laatst ook een dergelijk akkefietje. Overig verkeer was had al 3 keer groen gekregen en zelf sta je daar weg te fikken in de volle zon!
Mijn geluk was dat er geen copper in de buurt stond om m'n roodlicht overtreding te registreren.
 
Bedankt voor de tips, maar ik was eigenlijk nog op zoek naar wat jurisprudentie. Weet iemand nog uitspraken van rechters in vergelijkbare zaken ?????????? :?
 
Ik rij veel in Den Haag en Scheveningen en soms ook Zoetermeer en ben nog nooit een stoplicht tegengekomen dat me niet detecteert. Niet op mijn Pan, en niet op mijn Transalp.

<zip>
Ik weet niet waar jij komt in DH/S precies, maar ik kom veel op de 'kleinere' straatjes (binnendoor van m'n huis naar m'n werk), en kom ze helaas regelmatig tegen '(
 
Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat een stoplicht niet reageerde op mijn motor.Er is 1 stoplicht in voorburg die ik zelf moet vermijden, want die doet dus echt helemaal niets als ik over de lus rij.
 
Ik rij veel in Den Haag en Scheveningen en soms ook Zoetermeer en ben nog nooit een stoplicht tegengekomen dat me niet detecteert. Niet op mijn Pan, en niet op mijn Transalp.

Het is wel goed je te realiseren hoe die detectie werkt. Dat is niet op gewicht, maar op inductie. Een metalen voorwerp dat zich langs een spoel beweegt wekt stroom op. Die spoel ligt in het wegdek en het metalen voorwerp ben jij. De sterkte van de stroom is afhankelijk van de snelheid van het voorwerp en de hoeveelheid metaal. Een motor heeft inderdaad minder metaal dan een auto, dus moet je zorgen dat je niet al te langzaam aan komt rollen. Dus zorgen dat je met een flinke snelheid over die detectielussen rijdt en niet daarvoor al flink remt en dan langzaam doorrolt.

Meestal zijn er twee lussen die je in de weg ziet zitten. Een lange smalle en een brede korte vlak voor de stopstreep. Ik rem pas halverwege de lange smalle, zorg daaroverheen te rijden, en ga dan uiteindelijk op het linkerstok van de korte brede lus staan. Echt nog nooit meegemaakt dat een stoplicht me niet detecteert.

Als je dan nog NOOIT hebt meegemaakt dat je niet gedetecteerd wordt, waarom dan zoveel moeite doen om gedetecteerd te worden (op het laatste moment remmen; plaats op de weg zo kiezen dat je op de lus staat, etc)??

Gevalletje neuroot? :+
:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan