Hey jongens,
Ik heb naast de dikke duizend nu een Honda Motocompo! Een 50cc tweetact uit de jaren 80. Topsnelheid een dikke dertig kilometer per uur.
Ik weet alleen niet welk kenteken ik er het beste voor kan aanvragen.
-Een snorfiets mag op de meer geschikte fietspaden maar je loopt kans dat men over de topsnelheid van 30km/u valt. Ook worden snorfietsen in Amsterdam waar ik woon vaak van fietspaden geweerd dus ik moet kijken hoe dat in de praktijd gaat. De mileuzone kan een (oldtimer-)ontheffing voor worden aangevraagd in AMS.
-Een bromfietskenteken past wel bij de snelheid maar wordt zeker in Amsterdam waar ik woon van praktisch alle fietspaden geweerd en ook tussen de Range Rovers op de rijbaan geplempt. Slik...
-Motorfietskenteken is ook een optie na wat discussie (1e overmaat dus technisch 50.0002cc) of met wat gesleutel. Overal de rijbaan op maar dan wel iets harder en mileuzones gelden dan (nog) niet. Maarja dan mag je weer 130/jaar aan wegenbelasting aftikken voor iets wat ik slechts sporadisch zal gebruiken. Of zou hij onder de oldtimer regeling kunnen vallen? Hij is tussen 1981-1983 geleverd.
-Het hele kenteken laten varen en het ding onder een glazen tafel leggen of in een krat duwen als beleggingsobject heb ik aan gedacht maar ik zou er toch wel een paar herinneringen mee willen maken.
Hopelijk komen we er uit!
Ik heb naast de dikke duizend nu een Honda Motocompo! Een 50cc tweetact uit de jaren 80. Topsnelheid een dikke dertig kilometer per uur.
Ik weet alleen niet welk kenteken ik er het beste voor kan aanvragen.
-Een snorfiets mag op de meer geschikte fietspaden maar je loopt kans dat men over de topsnelheid van 30km/u valt. Ook worden snorfietsen in Amsterdam waar ik woon vaak van fietspaden geweerd dus ik moet kijken hoe dat in de praktijd gaat. De mileuzone kan een (oldtimer-)ontheffing voor worden aangevraagd in AMS.
-Een bromfietskenteken past wel bij de snelheid maar wordt zeker in Amsterdam waar ik woon van praktisch alle fietspaden geweerd en ook tussen de Range Rovers op de rijbaan geplempt. Slik...
-Motorfietskenteken is ook een optie na wat discussie (1e overmaat dus technisch 50.0002cc) of met wat gesleutel. Overal de rijbaan op maar dan wel iets harder en mileuzones gelden dan (nog) niet. Maarja dan mag je weer 130/jaar aan wegenbelasting aftikken voor iets wat ik slechts sporadisch zal gebruiken. Of zou hij onder de oldtimer regeling kunnen vallen? Hij is tussen 1981-1983 geleverd.
-Het hele kenteken laten varen en het ding onder een glazen tafel leggen of in een krat duwen als beleggingsobject heb ik aan gedacht maar ik zou er toch wel een paar herinneringen mee willen maken.
Hopelijk komen we er uit!