Advies gevraagd: Welk kenteken moet ik aanvragen?

Welk kenteken heeft de voorkeur?

  • Decoratie in huis of twintig jaar in een krat.

  • Snorfietskenteken <25.

  • Bromfietskenteken <45.

  • Motorfietskenteken.


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

PART 66

MF veteraan
14 aug 2007
2.833
238
Amsterdam
Hey jongens,

Ik heb naast de dikke duizend nu een Honda Motocompo! Een 50cc tweetact uit de jaren 80. Topsnelheid een dikke dertig kilometer per uur. 1596424615760.jpg

Ik weet alleen niet welk kenteken ik er het beste voor kan aanvragen.

-Een snorfiets mag op de meer geschikte fietspaden maar je loopt kans dat men over de topsnelheid van 30km/u valt. Ook worden snorfietsen in Amsterdam waar ik woon vaak van fietspaden geweerd dus ik moet kijken hoe dat in de praktijd gaat. De mileuzone kan een (oldtimer-)ontheffing voor worden aangevraagd in AMS.

-Een bromfietskenteken past wel bij de snelheid maar wordt zeker in Amsterdam waar ik woon van praktisch alle fietspaden geweerd en ook tussen de Range Rovers op de rijbaan geplempt. Slik...

-Motorfietskenteken is ook een optie na wat discussie (1e overmaat dus technisch 50.0002cc) of met wat gesleutel. Overal de rijbaan op maar dan wel iets harder en mileuzones gelden dan (nog) niet. Maarja dan mag je weer 130/jaar aan wegenbelasting aftikken voor iets wat ik slechts sporadisch zal gebruiken. Of zou hij onder de oldtimer regeling kunnen vallen? Hij is tussen 1981-1983 geleverd.

-Het hele kenteken laten varen en het ding onder een glazen tafel leggen of in een krat duwen als beleggingsobject heb ik aan gedacht maar ik zou er toch wel een paar herinneringen mee willen maken.

Hopelijk komen we er uit!
 
Heb je wel een keuze?
Zit je niet aan de toelating zoals hij bij het rdw bekend is? In dit geval een bromfiets.

Ik weet het niet zeker maar ben bang dat je alleen de bromfiets en decoratie keuze hebt
 
Zo'n Compootje zou tegen de 45km/u moeten (kunnen) lopen, maar dan moet je zelf geen 100kg wegen uiteraard...
Ze zijn als bromfiets op de markt gebracht, of je moet aantoonbaar kunnen maken dat hij is teruggetuned naar snorfiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan