advies gevraagd !

De cbr600fs is wel een supersport,ik heb al meerdere malen op de \"gewone\" gereden,het rijd zeer goed.
Alleen zit op de fs een soloseat en een zwart frame wat de grootste verschillen zijn met de \"gewone\"cbr.

FS heeft geen soloseat, kontje is wel scherper gelijnd
MCBS62001SRA.gif


Verder is ie een paar kilo lichter omdat de FS geen middenbok heeft. Motorisch zijn er in ieder geval geen verschillen. Qua remmen en vering/demping verder ook geen.
 
Op woensdag 26 december 2001 10:22 schreef Mario het volgende:En ja, ik heb hem pas een week en, verdomme, heb er nog geen meter mee kunnen rijden. Die sakkerse verzekeringsmensen laten maar niets van zich horen. :(

Dat zijn dan prutsers. Bij mijn maatschappij kan ik bellen en dan is ie direct verzekerd. Moest alleen op groenekaart wachten maar dat is niet zo heel erg, verzekerd is ie dan wel.
 
Nog even over de prijs, een nieuwe CBR 600 kost toch geen 25.500, - zoals hierboven ergens wordt beschreven.

Maar ik weet het niet meer zo, kijk eigenlijk alleen nog maar naar 1000cc\'s categorie.
 
de \"gewone\" cbr 600 F kost iets van 24.000 of 24.500. Deze sport uitvoering is 1.000 piek duurder.
Vind zn achterkant echter wel een stuk strakker...

Iemand idee hoe hard zo\'n ding ongeveer loopt??????

Please let me know...
 
was van plan morgen een proefritje te gaan maken......maar doot dit pleuris weer kan ik t denk ik wel shaken.... :(

Nu trouwens adresje gevonden voor zelfde prijs, alleen nog maar 700 km gelopen. ONBEGRIJPELIJK

Moet haast foutje zijn.

Morgen ff checken....
 
De cbr600fs is wel een supersport,ik heb al meerdere malen op de \"gewone\" gereden,het rijd zeer goed.
Alleen zit op de fs een soloseat en een zwart frame wat de grootste verschillen zijn met de \"gewone\"cbr.
Geez, now I\'m confused : Iedereen zit hier op het forum zit te blaten dat een CBR600 geen echte supersport is, want daar (op een supersport) zit geen middenbok op, geen duozit enz enz enz.

Wie heeft er nou gelijk : Is de CBR600 WEL of NIET een supersport?
 
Laatst bewerkt:
Is de CBR600 WEL of NIET een supersport

WEL!!!

En ook de oudere CBR\'s net als de ZZR-en YZF-en FZR-en ZXR-en...

Alleen willen eigenaren van nieuwe sportmotoren graag de minder bedeelden kwetsen door met de term \"sportieve toermotor\" te gooien :+
 
WEL!!!

En ook de oudere CBR\'s net als de ZZR-en YZF-en FZR-en ZXR-en...

Alleen willen eigenaren van nieuwe sportmotoren graag de minder bedeelden kwetsen door met de term \"sportieve toermotor\" te gooien :+
Mooi, zo\'n idee kreeg ik ook al. Thanks for clearing that up!
 
WEL!!!

En ook de oudere CBR\'s net als de ZZR-en YZF-en FZR-en ZXR-en...

Alleen willen eigenaren van nieuwe sportmotoren graag de minder bedeelden kwetsen door met de term \"sportieve toermotor\" te gooien :+

:+ Maar die 600-tjes zijn toch ook sportieve toermotoren?? :+

}) Het echte geweld begint pas bij de 900 cc })
 
CBR600 is echt wel een supersport, alleen heeft de F een middenbok en nog wat andere zooi geloof ik. Het enioge verschil is wat extra gewicht, maar voor de rest is de motor identiek, dus snel genoeg. En een middenbok is toch wel handig voor kettingstellen/smeren etc.

Weet alleen niet of de grondspeling (maximale hellingshoed) ook minder is met de middenbok erop, want dat kan wel schelen.
 
De afschrijving van die motor voor het eerste jaar (dit jaar dus) is netjes ong. 23 % van de nieuwwaarde, tenminste als de motor ong. 25.500,00 kost.
Maar als je het hard wilt spelen is ie volgend jaar 2 jaar oud (op papier) enne je haalt \'m toch op volgend jaar dus.......je kan gaan praten.
Maar of de verhouding er beter op wordt onderling is de vraag en dat is ook wat waard.
Kijk verder naar de garantievoorwaarden zal wel goed zijn is een nieuwe Honda met fabrieksgarantie.
Als ik je een tip mag geven: Praat ipv geld eerder over kleding en/of helm je wilt een goede en mooie motor kopen en daar moet zeker een goed en eigen huid besparende pak bij met een flitsende helm :) . Heb je dat al praat dan eens over een paar leuke Sportbandjes, tegoedbon daarvoor of zo.

Goede keus fiets en veel plezier ermee als het doorgaat, en hopelijk gebruik je \'m waarvoor die gebouwd is STUREN met dat ding.

gR1d
 
tnx voor je uitvoerige uiteenzetting !!!
daar kan ik iets mee !!!

die fiets heeft standaard 2 jaar fabrieksgarantie, dus nog 1 jaar te gaan.

Verder kan t me weinig schelen of t nu supersport is of niet. IK vind het gewoon een mooie fiets.
 
YEEEEHAAAAA
jongens maakt allemaal niet meer uit !!!!

Ik heb m gekocht !!!!!!!!!!

vrijdag 4 januari kan ik m halen ( dat duurt lang....)

toch nog paar honderds piek afgekregen :) :) :)

anyway.......tnx for the advice everybody!
 
Gefeliciteerd met je motor *D
Hopelijk heb je ook je goede kleding en dan kun je gaan met je motor lekker veel ervaring opdoen en je grenzen verleggen...............

Ps. Waarom haal je \'m in januari al op ??????
Bedoel je gaat toch niet rijden met al die k.t pekel op de weg of wil je \'m elke dag strelen :) ?????

Greetzzz,

gR1d
 
kan niet wachten om m te strelen... ;) ;) ;)

heb niet de zelfbeheersing om te zeggen: ach weet je wat, kom februari wel halen. ECHT NIET

enne jongens...tnx voor de goeie wensen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan